Jeg har i 3½ år drevet et lille skrædderi i Roskilde og vil nu gerne udvidde med second hand designer og mærketøj og accessories i butikken. (Der er helt sikkert marked for det i centrum af Roskilde). Jeg har valgt , det skal være kommissionssalg, da det ikke kræver det vilde økonomisk indskud andet end indretningsomkostninger og marketing. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg får folk interesseret i konceptet, så de "gider" kontakte mig og aflevere tøj og tilbehør, jeg kan sælge for dem. Jeg har selvfølgelig en del venner og bekendte, som kan hjælpe mig med at fylde butikken, men jeg skal også gøre Roskildes borgere interesserede...inden jeg åbner.
!) Findes der nogen spændende erhvervsevents i Roskilde?
!) Ligger der nogle andre spændende butikker i nærheden, som du kunne lave noget reklame sammen med?
?) Men du skriver om folk gider kontakte dig? ... altså leverandører? For hvis du ikke har noget af det du vil sælge endnu, kan det blive svært at overbevise nogen kunder tænker jeg? Men det kan være der er andre med nogle spændende idéer... :P
Er det forstået rigtigt at du vil have folk skal komme og aflevere deres gamle tøj hos dig, som du så sælger i butikken, og når så varen er solgt får de en procentdel af prisen for deres brugte tøj?
Jeg har i 3½ år drevet et lille skrædderi i Roskilde og vil nu gerne udvidde med second hand designer og mærketøj og accessories i butikken. (Der er helt sikkert marked for det i centrum af Roskilde). Jeg har valgt , det skal være kommissionssalg, da det ikke kræver det vilde økonomisk indskud andet end indretningsomkostninger og marketing. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg får folk interesseret i konceptet, så de "gider" kontakte mig og aflevere tøj og tilbehør, jeg kan sælge for dem. Jeg har selvfølgelig en del venner og bekendte, som kan hjælpe mig med at fylde butikken, men jeg skal også gøre Roskildes borgere interesserede...inden jeg åbner.
Det lyder spænende, og i den kommende nedtur er din ide måske en "gevindst"...
Lokal avisen er en god billig reklame som jeg vil anbefale
Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.
Hvis du gør dit fodarbejde ordentligt eller hyrer folk til det, må sådan en historie kunne give presse i lokal- eller regionalaviser. Evt. kan pressemeddelelsen spille på, at man ikke behøver at gå i det samme tøj hele tiden, selvom der er lavkonjunktur på vej. Aviserne æder jo alle former for krisehistorier for tiden.
PR i aviserne har den fordel for et koncept som dit, at det kan udbrede kendskabet til rigtigt mange mennesker på en gang - og det er noget som så vil understøtte alle yderligere tiltag. "Nå ja, det er ham skrædderen, hvor man kan sælge sit tøj".