Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsbrev Jeg / Vi ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal du bruge "jeg".
Hvis jeg "griber" nogen i "vi"-tricket, kan jeg ikke lade være med at tænke (og i nogle tilfælde sige): "Dig og din bændelorm?"

Stå ved, hvad du er - dine kunder opdager det jo alligevel.

mvh Hans

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:42

Ærlighed varer længst, så derfor syntes jeg også bedst om "jeg", så har du også muligheden for, som det også blev fremhævet, at gøre det mere personligt. Men, jeg er heller ikke direkte imod at skrive vi. Som selvstændig erhvervsdrivende, er man jo næsten gift med virksomheden også, og der skal jo 2 til et ægteskab ;-)

Men, jeg faldt over noget andet længere oppe i tråden. Der blev du foreslået at skrive "De" til kunderne. Det syntes jeg ikke passer til et maskinværksted, men nu er jeg jo også fra Jylland, og her siger man jo næsten kun "De" til dem, man ikke kan lide, men jeg syntes da, det kunne være interessant at høre andres mening omkring, hvornår man evt. tiltaler kunderne med "De" i f.eks. et salgsbrev?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 18:14

Hej

Nu er jeg ikke helt ny mere - og fra Jylland men med en mangeårig "Danida" post på Fyn. Jeg kunne aldrig drømme om at skrive De til nogen ud over kongehuset, og vi er ikke på brev/mail.

For nogle år siden havde vi en elskelig gammel nabo, som var De's med alle. Hende sagde jeg De til, fordi sådan kunne hun lide det og jeg respekterede hende.

Men efterhånden findes den slags gamle respektindgydende kunder ikke mere, så jeg vil næppe møde flere.

Jeg skriver heller aldrig "I" i salgsbreve. Det ser upersonligt ud og virker mærkeligt. Der er jo ikke mange, der læser mine salgsbreve i kor.

På den anden side ynder jeg heller ikke den friskfyragtige kalden fornavn efter 10 sekunder i telefonen. Især ikke når det gentages hvert 10 sekund, og jeg slet ikke kender den, der kalder op. Jeg sætter pris på, at man i hvert fald bruger hele mit navn - ikke kun efternavn - gerne et stykke ind i samtalen til man ligesom føler, at man er på bølgelængde. Men de er ikke sikkert at andre - yngre - har det på samme måde.

Nå nok om det - er tilbuddet godt, kan man finde sig i meget ;)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)