Hej I forbindelse med et generationsskifte har jeg lige et par spørgsmål jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe med.? Kan man påføre udgifter til budgettering, due dilligence samt mæglersalær på etableringsbudgettet? - det drejer sig om hhv. Mæglerhonorar på Dkk. 550.000 samt Revisorhonorar på Dkk 125.000 - Hvad er de eventuelle fordele (skatte og afskrivningsmæssigt) På forhånd tak Med venlig hilsen |
Du kan betragte udgifterne som et tillæg til købesummen for virksomheden på samme måde som at sælger kan få nedslag i salgssummen.
Men i visse situationer kan der også opnås fradrag direkte i indkomsten. Dette hvis der er tale om etablering eller udvidelse af erhvervsvirksomhed. Denne fradragsret tilkommer således køber og kræver at det er køber der afholder pågældende udgift.
Sælger kan herudover i visse situationer få direkte fradrag hvis arbejderne kan henføres til den løbende drift af virksomheden