Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtræk af indskud

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal en have en "kapitalkonto" for hver af jer der er med i I/S. Det er en konto som viser hvor mange penge hver enkelt af jer har skudt ind for at dække jeres underskud hvert år.  Du kan sige at det er en konto der viser hvad hver enkelt af jer kan trække ud skattebetaling.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

Tja...er ikke lige efter bogen.

Hvis nu en af jer vil ud af I/S`et, hvordan finder i så ud af, hvor meget vedkommende har tilgode/skylder?

Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:13

Klovn:
Du kan sige at det er en konto der viser hvad hver enkelt af jer kan trække ud skattebetaling.

Peter - Revisor:
Hvis nu en af jer vil ud af I/S`et, hvordan finder i så ud af, hvor meget vedkommende har tilgode/skylder?

Det er meget simpelt: Vi har skudt det samme ind på bankkontoen, hvergang vi manglede kapital. De er talt sammen i kolonnen 'Indbetalt'.

Så det er vel næsten en 'individuel kapitalkonti'.

Det var faktisk derfor jeg spurgte her, om man kunne trække indskud ud efter skat.Hvilket jeg så fandt ud af, at det ku vi godt, men først efter at vi havde betalt AM bidrag og personlig skat af dem. Og så er der ikke så meget tilbage.

(Jeg mente virksomhedsskat men skrev selskabsskat. Jeg vidste ikke der var forskel. 25% er vel 25% Cool)

Men kan vi lade overskuddet stå og nøjes med at betale virksomhedsskat af dem, hvis vi investere dem i en lille bus, som vi kun bruger til koncerter?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:29

sparboon:
(Jeg mente virksomhedsskat men skrev selskabsskat. Jeg vidste ikke der var forskel. 25% er vel 25% Cool)

Jeps - men på det tidspunkt havde du ikke skrevet at I brugte virksomhedsordningen. I teorien kunne 1 af jer have brugt virksomhedsordningen og de 2 andre blot selvangivetindkomsten. - Derfor ordkløveriet Wink

og ja.....

Henrik

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)