Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory Board

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed som vi ønsker at få tilknyttet et Advisory board/ tænketank.

Hvad skal man tage højde for i sine overvejelser?

Hvor mange og hvilke profiler, sammensætning osv?

Hvordan gør man medlemmerne engageret og får dem til at involvere sig i arbejdet med virksomheden?

Kom med jeres erfaringer og ideer J

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

For mit vedkommende ville det være et godt incitament, hvis jobbet var betalt.
Det ville automatisk få mig til at yde mit yderste.

Desuden skal du vise umådeholden åbenhed, og du skal respektere de råd, du får. Hvis du overhører et råd, skal du argumentere for det, og være parat til at modtage et "hvad sagde jeg," hvis det viser sig, at din beslutning ikke var klog.

Hvilke profiler, du har brug for afhænger jo af dine egne kvalifikationer.

Du skal instruere dine boardmembers (som det vel hedder) i at de ikke må lægge fingre imellem, når de konfronterer dig. Du har intet ud af medløbere - du skal turde lade dig provokere.

Det var lige mit hurtige input. God vind med projektet.

mvh Hans

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:36

Hej Hans

Tak for dine kommentarer.

Jeg havde forestillet mig noget i retningen af at sige til boardmembers at der ville være afsat et månedligt beløb på budgettet til en middag i forbindelse med møderne. Det er vel mere interessant end at give dem et mindre beløb som skattefar kommer og tager del i!

Med hensyn til profiler, giver del vel større udbytte hvis vi tager nogle profiler som ikke er fra samme branche end som en selv.  Men samtidig skal de også have en vis indsigt for at kunne komme med kvalificeret input til virksomheden.

Kan det være en fordel at lægge et opslag op f.eks. her på siden i forhold til ikke at tage nogle fra sit eget netværk.  

Er der nogle som har erfaringer med hvor seriøse og gode de personer som vælger at svare på et opsalg f.eks. her på siden er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:22

Langt størstedelen herinde er meget seriøse. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dig korrekt, du skal have et lukket forum, hvor udvalgte kan diskutere forslag til din virksomhed? Folk skal ihvertfald føle de bliver hørt, hvis de skal holde engagementet oppe og der skal nok være løbende ændringer såvidt muligt.

Er der stor forskel på det her og så fx Fullrates åbne support forum? De bruger med garanti også al input i det forum til at vurdere, hvordan de skal forbedre sig selv.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:08

Hej :)

Jeg synes ikke du skal "slå det op" herinde. Du skal følge din mavefornemmelse. Er der nogen du mener kunne udfylde den rolle du har brug for, så spørg dem og indgå i en dialog med dem om hvad de skal have.

En middag er ok, men transport udgifter er vigtige - tænk nu, hvis du ville have Martin Thorborg og han skulle flyve fra Miami for at komme :)

Ellers så spørg andre virksomhedsejere der har advisory boards, de kan måske råde dig.

Jeg tænker et gennemsnitsboard har advokat, markedsføringsekspert, ledelseskonsulent, eksportrådgiver og dig - det kan være større, men det er et godt sted at starte.

Jeg sidder i et med en advokat og lederen selv, så det kan også være ganske småt, men det afhænger jo af hvad du vil med dit firma :)

Pøj pøj med det!

Mette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)