Selvfølgelig er økologi vejen frem.
Punkt 1, så undgår man pesticider, gensplejsning, ekstra gluten, og hvad industrien ellers har ændret på i forhold til, hvad der fra starten har været fra naturens side... Ene ting, som nogle med tiden får større og større problemer med...
Punkt 2, så skader det ikke miljøet at producere økologisk, hvor konventionel produktion er virkelig skadelig. Det er der også kommet langt mere fokus på i disse tider, hvor der tales så meget CO2 og miljø generelt.
Punkt 3, så er der også større og større fokus på hormonforstyrrende stoffer, parabener, parfume og andre kemikalier, hvor man reelt ikke ved, hvad de gør ved vores helbred. Flere og flere får jo også problemer med disse stoffer, og man hører om nyfødte, hvor man ikke liiige kan bestemme kønnet. Det er virkelig skræmmende!
Vi har handlet økologisk i en del år, og når man ikke lige bor i nærheden af de 5 største byer i landet, kan det godt være svært at finde de varer, man ønsker. Derfor handler vi også ofte på nettet. Coop har dog været rigtig godt med, hvad angår økologi, og nu er selv Bilka også kommet med 
Priserne på nettet har dog ofte været ret dyre, og jeg tænker, at det på et eller andet plan burde være omvendt - at de var billigere end økologi i forretningerne. På nettet skal du da ikke have udgifter til butik på den rigtige adresse, personale osv osv. Kan det virkelig ikke gøres til priser, der i hvert fald er lig dem i forretningerne?
Jeg har det sådan, at hvis bare priserne kunne blive lig dem i forretningerne, ville jeg handle langt mere økologi på nettet. Men jeg føler heller ikke, vi har tid til den nødvendige handel i hverdagen. Det bliver ofte noget jag-værk...