Jeg har netop startet et rengøringsfirma, men efter at have hængt opslag op i samtlige kiosker, grillbarer og fødevare-butikker i det område jeg ønsker at dække, føler jeg lidt at jeg blot "sidder og venter" på at folk ringer.
Mit produkt henvender sig hovedsagligt til private, og dem må man jo som bekendt ikke "kime ned" i telefonen, eller stemme dørkloker hos..
Derfor mit spørgsmål: har I nogle gode idéer til, hvad også kan gøre?
Du kunne søge din kommune om at blive godkendt til "Fritvalgsordningen" - på praktisk bistand (rengøring).
Det fungerer sådan: Hvis en borger har fået visiteret hjælp til rengøring, kan de selv vælge om hjælpen skal komme fra kommunen eller fra et privat firma (kunne være dig). Hos dig kan de købe ekstra ydelser (hovedrengøring, vinduespuds mm.).
Du skal udarbejde en brochure som den kommunale visitator tager med ud til borgeren. Og måske er der en ny kunde til dig uden at du skal bruge for mange penge på markedsføring - de gør arbejdet for dig!
Det lyder let - men det er det ikke, mange detaljer skal på plads - så kontakt kommunen for at få mere information.
Allerførst tillykke med dit nye firma :) Du må have nogle venner eller bekendte, og benytte dig af mund til mund.
Er der nogen grund til du ikke ønsker at henvende dig til små virksomheder? Jeg kunne da eller tænke mig at der kunne være en del at hente hos de små lokale virksomheder. Hermed kunne flere private folk jo også få øjnene op for din virksomhed.
Jeg kan absolut ikke udelukke, at jeg vil henvende mig til mindre virksomheder. Grunden til at jeg satser på private er mere for arbejdstiden, da virksomheder ofte skal have gjort rent meget tidligt om morgenen, sent om aftenen, og i weekenerne.. Det skal selvfølgelig ikke forståes sådan, at jeg ikke vil yde, dét der skal til, skal nok komme op om morgenen hvis det kræves.. Jeg tænker blot på længere sigt, at man også har en familie og et hjem der skal passes.. Så jeg vil ikke køre sur i det for tidligt... Så hovedsageligt af private årsager egentligt..
Der er kun én ting at gøre, som jeg kan se er det bedste for nystartede.. Og det er at købe sine kunder..
på www.HentTilbud.dk kan du gratis oprette en virksomhedsbruger hvor du kan fortælle hvilken branche og hvilket område du dækker. Så vil du jævnligt få tilsendt opgaver til dig.. Altså.. du vil måske få en mail hvor der står "En person mangler en gang rengøring, det skal dække så og så meget, på det og det tidspunkt".. så kan du vælge at betale et lille beløb for at låse den potentielle kundes kontaktoplysniger op.. Så kan du kontakte vedkommende og give et tilbud til ham/hende.. Så har du næsten allerede din kunde der.. - Her giver du måske 100kr for at tjene 1000kr.. Så helt dårlig forretning er det vidst ikke..
www.HentTilbud.dk - prøv det.. Jeg har kun haft succes med det.. Og min branche er hjemmesider.
Jeg har netop startet et rengøringsfirma, men efter at have hængt opslag op i samtlige kiosker, grillbarer og fødevare-butikker i det område jeg ønsker at dække, føler jeg lidt at jeg blot "sidder og venter" på at folk ringer.
Mit produkt henvender sig hovedsagligt til private, og dem må man jo som bekendt ikke "kime ned" i telefonen, eller stemme dørkloker hos..
Derfor mit spørgsmål: har I nogle gode idéer til, hvad også kan gøre?
Mvh
DK-FR pigen
Hejsa DK-FR pigen
Min fætter har et rengøringsfirma, og jeg har netop hjulpet ham med at lave en søgeordsanalyse og dernæst søgemaskineoptimering af hans hjemmeside. Han har fået mange kunder via hjemmesiden den seneste tid, og jeg synes da du skal gøre ham kunsten efter! Hvis du har et site er det ihvertfald oplagt at optimere: "rengøring + Din by" og "rengøringsfirma + Din by" osv.
Det er da dejligt at høre at din fætter har fået tilgang på hans hjemmeside. Jeg er på google og har ikke haft heldet endnu. Men det skal nok komme. hvis lyst kan du jo give din mening om hjemmesiden. www.jh-service.com