Jeg sidder lige her og kigger på alle de forskellige gode indlæg men er ved at blive lidt mere forvirret end da jeg startede med at læse, så nu prøver jeg at spørge om der er nogen der kan guide mig i den rigtige retning ? Jeg bor i sverige, men har et fuldtidsjob i DK, jeg vil starte en webshop (.dk) med salg i Danmark. jeg forventer at sælge for mindre end 50.000kr om året. 1) skal jeg oprettes med et cvr nr hos skat eller kan jeg vente med det og så betale skat via min løninkomstfor varer som jeg sælger i min webshop ? 2) Skal jeg operettes som momspligtigt, når jeg forvt at sælge for mindre end 50.000kr om året ? 3) Når jeg bestiller varer hjem fra england, så skal jeg selv stå for at få dem hentet der / få dem sendt til danmark/københavn hvor jeg vil afhente dem, skal jeg betale noget moms, når jeg køber dem i UK eller når jeg får mine varer udleveret i danmark ? 4) Må jeg tage mine varer (værdi ca 5000kr) med bag i min bil når jeg køre hjem til sverige,hvad hvis jeg stoppes ved broen, skal jeg så betale noget for at mine vare med ind i sverige ? 5) Læste noget om at jeg skulle oprette en C/O adr hos noget familie i danmark overfor SKAT, men hvorfor det / hvordan det / og bliver min familie i danmark "belastet" skattemæssigt af det ? Undskyld alle disse spørgsmål men ville bare lige guides i den rigtige retning inden jeg starter noget op....
|
Hej!
Et par hurtige bemærkninger.
1. Hvis du opretter en web-shop med dk-domæne er det ikke nødvendigvis det samme som det er i Danmark du skal registreres. Hvis du ikke har et driftsted i Danmark, vil din web-shop have adresse på din svenske adresse - og dermed være en svensk butik.
Hvis du have firmaet skal være dansk kan du enten overveje at få en adresse til det i Danmark eller evt. lade det registrere ved SKAT.
2 +3 Du skal ikke nødvendigvis være momsregistreret hvis din omsætning er under 50.000 DK - men omvendt så skal din engelske leverandør lægge moms på fakturaen til dig.
Henrik