Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop fra england ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lige her og kigger på alle de forskellige gode indlæg men er ved at blive lidt mere forvirret end da jeg startede med at læse, så nu prøver jeg at spørge om der er nogen der kan guide mig i den rigtige retning ?

Jeg bor i sverige, men har et fuldtidsjob i DK, jeg vil starte en webshop (.dk) med salg i Danmark.

jeg forventer at sælge for mindre end 50.000kr om året.

1) skal jeg oprettes med et cvr nr hos skat eller kan jeg vente med det og så betale skat via min løninkomstfor varer som jeg sælger i min webshop ?

2) Skal jeg operettes som momspligtigt, når jeg forvt at sælge for mindre end 50.000kr om året ?

3) Når jeg bestiller varer hjem fra england, så skal jeg selv stå for at få dem hentet der / få dem sendt til danmark/københavn hvor jeg vil afhente dem, skal jeg betale noget moms, når jeg køber dem i UK eller når jeg får mine varer udleveret i danmark ?

4) Må jeg tage mine varer (værdi ca 5000kr) med bag i min bil når jeg køre hjem til sverige,hvad hvis jeg stoppes ved  broen, skal jeg så betale noget for at mine vare med ind i sverige ?

5) Læste noget om at jeg skulle oprette en C/O adr hos noget familie i danmark overfor SKAT, men hvorfor det / hvordan det / og bliver min familie i danmark "belastet" skattemæssigt af det ?

Undskyld alle disse spørgsmål men ville bare lige guides i den rigtige retning inden jeg starter noget op....

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52

Hej!

Et par hurtige bemærkninger.

1. Hvis du opretter en web-shop med dk-domæne er det ikke nødvendigvis det samme som det er i Danmark du skal registreres. Hvis du ikke har et driftsted i Danmark, vil din web-shop have adresse på din svenske adresse - og dermed være en svensk butik.

Hvis du have firmaet skal være dansk kan du enten overveje at få en adresse til det i Danmark eller evt. lade det registrere ved SKAT.

2 +3 Du skal ikke nødvendigvis være momsregistreret hvis din omsætning er under 50.000 DK - men omvendt så skal din engelske leverandør lægge moms på fakturaen til dig.

Henrik

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 08:44

Hej Henrik,

Tak for svaret,

# Som jeg forstår det så kan jeg bede min engelske leverandør om at lægge moms på de vare som jeg køber der,

og dermed "slippe" for at moms reg mig da mit forvt salg er mindre end 50K per år, men er den engelske moms ikke 17,5%

og den danske 25%, så hvad gør jeg med diff, hvor / hvordan skal jeg betale den ?

# Firma adr. når jeg bor i Sverige ?, som jeg læser svaret og da jeg gerne vil have min werbshop i danmark, så er jeg "tvunget" til at lave en

C/O adr hos noget familie i danmark, men bliver deres adr/skat berørt af dette eller er det stadigvæk kun mig/min skat ?

og jeg behøver måske slet ikke at tilmelde mig et CVR nr hos skat, jeg kan bare starte med at opgive min evt indtægt som lønindkomst på min skatte seddel ?

tak for hjælpen

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 10:13

ny1966:

Firma adr. når jeg bor i Sverige ?, som jeg læser svaret og da jeg gerne vil have min werbshop i danmark, så er jeg "tvunget" til at lave en

C/O adr hos noget familie i danmark, men bliver deres adr/skat berørt af dette eller er det stadigvæk kun mig/min skat ?

Man kan leje en postboks hos postdanmark.

Der er også firmaer der tilbyder at man kan havde sin virksomheds adresse der.

Men man kan godt havde et webshop som dk-domæne. dk-hostmaster har ikke nogen regler om at man skal havde bopæl i danmark.

Det med at tilmede dig et cvr, er ikke noget krav.hvis man ikke tjener over 50.000kr, hvis man tilmelder sig cvr så er det det man kalder frivillig registrering.

din indtjening på din webshop skal du oplyse på din selvangivelse, når den tid kommer. Så vil det blive reguleret på dit skattekort.

Men vil anbefalde dig at kontakte en revisor, for mener at der import afgift på vare fra england, men er ikke sikker.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 10:49

Takker for svaret :o)

Fandt lige dette på SKAT's hjemmeside som vel bekræfter det som du skrev med import fra England/andet EU land..

Moms
Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med eventuelle fragtomkostninger.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og eventuelt dansk punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske købere i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet momsregistreret her i landet. For alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal momsregistreres fra første salg af de pågældende varer.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=137523&vId=201903&i=4#i137523

Smile

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 10:49

Jeg så netop nu at hvis man skal have mulighed for at kunne betale med dankort på sin webshop, så skal man have et CVR nr

når man ansøger hos PBS, så der er altså ingen udvej til et CVR nr når man skal tage imod dankort eller har jeg misforstået det ?

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 12:58

Er der en der ved hvordan man reg sig med et CVR nr  når man bor i sverige, for på deres webside, kan man kun indtaste danske adr, post nr ?

http://www.virk.dk/myndigheder/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv/indberetning_startblanket

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 11:00

Jeg har netop takt med CVR.dk og de fortalte mig at jeg skulle have et familiemedlem eller andet

med bopæl i danmark til at "hæfte" for mit firma når jeg bor i sverige.

Skulle udfylde denne sammen med mit danske familiemedlem:

http://www.webreg-portal.dk/home.asp?Context=MenuItem&ContentID=117&Menu1MenuItemID=8

Udenlandske virksomheder - Supplerende information
•  Ikke-hæftende repræsentant

Og så udfylde denne med:

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:38

ny1966:

Jeg så netop nu at hvis man skal have mulighed for at kunne betale med dankort på sin webshop, så skal man have et CVR nr

når man ansøger hos PBS, så der er altså ingen udvej til et CVR nr når man skal tage imod dankort eller har jeg misforstået det ?

Husk at et CVR-nr behøver ikke at betyde at du skal momsregistreres. Et CVR-nr. er ikke automatisk lig med et momsnummer.

Henrik

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 11:54

Hej igen Henrik,

tak for din info.. -ja der er meget at holde styr på her i opstarten.

Men da jeg som sagt ikke kommer til at omsætte for mere end 50k pr år og min leverandør i england

lægger moms på min fakture, så ønsker jeg altså ikke at at blive momsreg i her istarten.

Men ved du om jeg fortsat skal bruge den samme blanket som ovenstående:

Startblanketten (momsregistrering mv.)

Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Og så undlade at udfylde nogle felter for at undgå at blive moms reg eller er det et helt andet sted
som jeg aktivt skal gøre det den dag jeg ønsker det ?

Endnu TAK for hjælpen....

:o)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)