Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på salg af elektroniske ydelser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
               Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaringer med hvordan man præcist styrer opkrævningen af momssalg af elektroniske ydelser. Der er tale om en ydelse som brugerne betaler et års abnonnement på og da der er tale om private brugere og at alt foregår via web browser så er jeg i relation til selve ydelsen fuldstændig ligeglad med om brugeren er fra Danmark, et EU land eller et land uden for EU. Men så er der lige den herlige momsproblematik.

Jeg skal jo reelt beregne 25% i moms til brugere fra EU og 0% i moms til brugere uden for EU. Ved ikke om det også kan ske at jeg med tiden skal opkræve det pågældende lands moms (f.eks. 15% i tyskland) hvis jeg opnår et vist salg til det pågældende land ?

Nå men uanset hvad så betyder det jo at jeg alligevel skal sikre mig hvor brugerne er fra eller ? Kan jeg tillade mig at opkræve 25% moms for alle brugere også selcom de er uden for EU og derved slippe for at skelne ?

Og hvis jeg ikke kan tillade mig dette hvor sikker skal jeg så være på hvor brugerne kommer fra ? Jeg mener hvis jeg bare lader dem vælge hvilke land de er fra eller evt. mere simpelt blot afkrydse om de bor inden for EU så er der jo chancen for at nogle hurtigt vil lugte lunten og så blot vælge at sige at de kommer fra et land uden for EU for at spare 25%. I forhold til prisen på den ydelse jeg vil sælge der vil det ødelægge hele forretningensmodellen hvis jeg i større grad skal til at undersøge hver enkelt bruger for at se om de taler sandt.

På forhånd tak

Henrik Jensen

Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:15

Jeg kan ikke helt se hvilke ydelser du sælger, men jeg sælger software (i told&skat sprog hedder

dette tjenesteydelser, da der intet fysisk bevæger sig imellem mig og kunden) på nettet og

bruger www.digibuy.com til at skaffe penge fra kunderne.

Digibuy klarer opkrævning af moms fra de forskellige EU lande. Du kan sikkert finde

andre tilsvarende firmaer der kan klare moms bøvlet. At forsøge selv at administrere

moms fra forskellige lande i EU, vil jeg anse for spild af tid for små firmaer

Jan Frydendal,  www.mochasoft.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:18

Mange tak det ser jo ud som en oplagt mulighed. Det er ikke software jeg vil sælge men derimod et årsabonnement til brug for et online spil, men det ser ud til at jeg også godt kan bruge Digibuy til den slags ting det kræver dog lige at jeg kan få svar på betaligen tilbage med det samme så brugeren ikke skal vente på at jeg manuelt aktiverer abonnementet men det vil jeg kigge på om de ikke har mulighed for.

Jeg går ud fra at der så er præcis specifikation af opkrævet moms m.v. på udtræk man kan få fra dem så det bare er lige til at føre over på momsangivelsen ?

mvh Henrik Jensen

Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:05
Digibuy sender en mail til dig når kredit kort køb er godkendt. De kan også sende

en mail til din kunde med en på forhånd defineret kode/tekst. Jeg tror også

denne kode kan blive lavet med et script på din server, men jeg har aldrig

prøvet det.

Jeg er ikke told&skat expert, men jeg mener ikke du skal gøre

noget over for told&skat, da moms delen styres fra Digibuy. Dvs du skal ikke angive moms af

salg.

Du kan se Digibuy som en slags mellemhandler, og da de er placeret i USA, skal der ikke

udveksles moms imellem dig og Digibuy. Men din EU/danske kunde betaler moms, så skattefar er glad.

For at være helt sikker, vil jeg foreslå at du snakker med det lokale told&skat kontor.

Jan Frydendal www.mochasoft.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)