Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv rig med god samvittighed / Passer dette billede på dig !!!

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så brug den information til det du vil !

Ja og find så din egen måde at blive rig på - og husk at rigdom ikke kun måles i mønter!Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:53

MetteSkagen:

Martin Thorborg:

Du udstråler lavt selvværd over for mig. Om du har det kan jeg ikke vide, men det er det du signalerer ved at kritisere en mand der intet har gjort dig.
Så brug den information til det du vil.

Dbh Martin

Nu er lavt selvværd jo noget de fleste mennesker går rundt med, så det er der hverken noget odiøst eller flovt i. Det er mere almindeligt end ualmindeligt :)

Og det er måske liiige at stramme at begynde at diagnosticere lavt selvværd fordi der kritiseres. Vi kan alle have en dårlig dag og lade det gå ud over andre. Ellers kan man jo sige at du har lavt selvværd fordi du kritiserer ham for at kritiserer - og så er det udlignet og i har begge lavt selvværd - og hvorfor så pointere det...get a room...nudge nudge...

Mette - som er ked af misbrug af ordet selvværd.

Jeg er ked af at du bliver ked af det, men at forfølge en person over flere dage pga. ønsket om at dele gode ting med andre, det tyder på lavt selvværd og længere er den ikke i min verden. Og jeg syntes det er værd at pointere, da jeg formoder at det kan sætte tingene lidt i perspektiv..

Dbh Martin

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

udvikler:
Bente Connie har opnået succes, Mary Smith har ikke, har du?

Det er da meget sjovt. Det er jo ikke mere negativt, end man gør til! :)

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:30

Hej

En sten kan ikke flyve. Line kan ikke flyve. Altså er Line en sten. En and kan svømme. Line kan svømme ...

Erasmus Montanus af Ludvig Holberg

Hvorfor gå over åen efter vand?

/Michael

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 21:32

Martin Thorborg:
Du udstråler lavt selvværd over for mig. Om du har det kan jeg ikke vide, men det er det du signalerer ved at kritisere en mand der intet har gjort dig.

Så brug den information til det du vil.

Jeg synes dine kommentarer til mig er på børnehaveniveau og har svært ved at se hvordan de skal kunne afføde enten et fornuftigt svar eller reflektion. Du kritiserer mig for at være negativ, men samtidigt er dine egne indlæg de suverænt mest negative og personlige - så hvad skal man konkludere på det? Derudover har jeg svært ved at tage substansen alvorligt, hvis der overhovedet er en. På et af dine egne podcasts har jeg for nyligt hørt dig råbe at man var 'dum og doven!' hvis man ikke kunne få fingeren ud og lave sin forretning. Lur mig om dé holdninger du giver udtryk for i den forbindelse ikke i det store hele flugter med min lille satire.

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 08:52

Hej Agata

Tak for at du findes, næste kapitel er påstet på blokken "Bliv rig med god samvitighed"

Ser frem til en positiv dialog i det kommende år..

Godt nytrår

Flemming Hebsgaard

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 09:11

Hej Martin

Tak for din support.

Jeg blev anbefalet Amino af en Franchise Tager der driver forretning sammen med os, og jeg blev meget positivt overrasket over den megen respons jeg modtog da vi indledte samarbejdet med Amino / Tak til alle for dette.

Og efter en del læsen i de mange indlæg tænkte jeg at det kunne da være at nogle af de ting som jeg gennem årene har lært, ville være til hjælp for andre iværksættere.

Og derfor startede jeg tråden "Bliv rig med god samvitighed"

Og jeg er selvfølgelig utrolig glad for den megen positive respons dette allerede har givet, men samtidig meget ovrrasket over at der er nogen der orker at bruge deres sparsomme fri tid på at kritisere og nedgøre andre mennesker.

For det er et faktum at du bliver hverken bedre, hurtigere, dygtigere, rigere eller mere fremgangsrig ved at kridisere andre.

Så jeg vil håbe at vi fremover kan få en venlig, rar og positiv tone således at vi kan hjælpe hinanden fremfor at kritisere og nedgøre.

Og husk altid at:

Fremgang kræver ingen forklaringer, nederlag ingen undskyldninger / Napoleon Hill

Læs gerne mere på blokken "Bliv rig med god samvitighed"

Mod nye mål

Flemming Hebsgaard

PS: God fornøjelse med bogen.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:36

Flemming Hebsgaard:

Fremgang kræver ingen forklaringer, nederlag ingen undskyldninger / Napoleon Hill

Med fare for at komme til at lyde som en person med dårligt selvværd (hvilket jeg nok skal tage med en psykolog om 10-15 år, så skal vi ikke bare lade den ligge i denne omgang Big Smile) vil jeg lige påpege at ovenstående lyder temmelig meget som noget 90'er præ bobble yuppi filosofi.

En fremgang som ikke kan forklares vil jeg mene at man skal være en smule skeptisk overfor. (it-aktier i slutningen af 90'erne, it-factory, ejendomspriser, etc.)

I forhold til nederlag, så syntes jeg da ofte at der medfølger en forpligtigelse til undskyldninger. Når vi som erhversdrivende koster folk deres arbejde pga. vores personlige dispositioner, så er en undskyldning på plads, når vi smider investorers penge væk så skylder vi en undskyldning, etc.

Grundlæggende syntes jeg citatet lyder meget navlebeskuende, meget jeg skal tage hensyn til mig selv og kun mig selv agtig.

Det er selvfølgelig muligt at der er er tale om en mere metafysisk indgangsvinkel; "jeg er glad, og det er jeg bare fordi!". Men det melder indlægget bare ikke noget om.

Mvh Peder

Det kan være at der tænkes i nogle mere metafysiske baner, men det fremgår bare ikke

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:38

Hej

Jeg synes nu at det er nogle stakler der læser den slags bøger. Herregud,  - Napoleon Hill har spurgt 500 rige mennesker om forskellige ting og konklusionerne er lige så brugbare som mit citat fra Erasmus Montanus af Ludvig Holberg.

Det er jo fint nok at Martin Thorborg forsvarer tråden, han er jo i samme branche med disse guru-udtalelser om snart sagt hvad som helst  - så det er helt legitimt uanset den kunstneriske udførelse.Wink

Jeg ville iøvrigt, hvis jeg havde rettighederne til Napoleon Hills fantastiske værk blive temmelig mopset hvis jeg fandt denne fantatiske danske oversættelse på et forum som Amino med så mange besøgende, - da jeg jo ville blive aldeles u-rig ved denne gratis gengivelse.

/Michael

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)