Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv rig med god samvittighed / Passer dette billede på dig !!!

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Passer dette billede på dig?

Hyppig, kritisk selvanalyse er nødvendig for at sikre at du holder dig til principperne der kan føre dig til succesernes højder. En kontrol liste vil måske hjælpe dig med at finde de svage punkter som hindre dig. Forsøg at sammenligne dig med en tænkt succesindstillet person – lad os kalde hende Mary Smith – og derefter finde ud af hvor du står i denne sammenligning.

Mary har sat sig et klart mål i livet, og har lagt en plan for at nå det inden for en tidsfrist. Hun har kort sagt taget det første og vigtigste skridt mod succes. Har du gjort det?

Hver gang Mary oplever et midlertidigt tilbageslag, bliver hun ikke nedslået, men leder efter spiren til en tilsvarende værdi som hun kan bruge til at vende begivenhederne til sin egen fordel. Mary lever hver dag med glød og entusiasme som gør arbejdet til en leg. Hun taler ikke med andre om sine vanskeligheder, for hun ved at succes avles der hvor succes findes.

Desuden ved hun at størst succes kun opnås af grupper og ikke af enkelt personer. Hun er optaget af at skaffe sig samarbejdsalliancer hvor der er en fri udveksling af ideer, talenter og energier der vil gøre det lettere at nå de ønskede mål. Hun anstrenger sig altid lidt ekstra og yder derfor mere en det forventes af hende.

Mary klæder sig bevidst, og laver et budget for de penge som hun tjener, spare en smule og passer på sit helbred.

Først og fremmest bevare Mary en ustandselig positiv mental holdning. Hun er overbevist om at sandheden i de første principper i Succesens videnskab: Alt det sindet kan forestille sig og have tiltro til, dette kan sindet også opnå – passer på at alle parter i transaktionen har glæde af den, og at der ikke er nogen vindere eller tabere.

Hendes overordnede og underordnede beundre hende fordi hun tager øjeblikkelige afgørelser og fuldt ud tager ansvaret for dem.

Mary er loyal. Hun anstrenger sig for at give komplimenter og ros – ikke smiger – når det er på sin plads. Og hun er en hyggelig dame at være sammen med. Hun har humoristisk sans, hun er betænksom og høflig. Hun bruger aldrig upassende ord og betragter alle mennesker som ligeværdige.

Mary forsøger hele tiden at forbedre sig. Hun ved at gode bøger, gode teaterstykker og god kunst kan nydes for billige penge på biblioteker, museer og teatre. Vigtig er det at hun flittigt gør brug af disse tilbud. Mary er pålidelig og villig. Hun er til at stole på. Hun har god kredit, for hun ved at for meget gæld er en mølle sten om halsen der kan trække hende ned når hun klatre mod succesens højder .

Hvordan er du sammenlignet med Mary?

Dansk oversættelse

Flemming Hebsgaard

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:46

Skulle billedet passe på mig?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg er i forhold til Mary - umiddelbart er jeg knap så sparsommelig og knap så øretæveindbydende...

Men hvad er pointen?

Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:07

Rigtig mange paralleller der...  Super fin betragtning - skønt at du deler den :)

Der er bare lige det der med aldrig at bruge upassende ord - Det kan jeg slet ikke spejle mig i - Og det er jeg vidst ikke ene om :)

Peace

Tilmeldt 17. Nov 08
Skrevet kl. 09:03

Hej Aminoer

Dejligt at der er nogen der har set indlægget.

Bogen er skrevet af Napoleon Hill, og jeg fik den selv af en fantastisk fremgangsrig Net Wooker i 1997, den består af 52 små kapitler, og er super inspirerende.

Jeb har selv læst et kapitel om ugen side, og hver gang jeg når året rundt, lære bogen mig nye ting om livet og om mig selv.

Jeg vil for at dele denne oplevelse med andre indlægge et kapitel om ugen på Amino.

God fornøjelse

Flemming Hebsgaard

Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:43

Skønt :)

De bedste jule hilsner fra Sif

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:09

Flemming Hebsgaard:
Jeg vil for at dele denne oplevelse med andre indlægge et kapitel om ugen på Amino.

Et kapitel om ugen som i "direkte gengivet" (stikord: ophavsret) eller som i "min fortolkning af kapitlet"?

Tilmeldt 17. Nov 08
Skrevet kl. 17:39

Hej Lasse

Da jeg hverken er professor, forfatter, tolk eller raketforsker. ( Kun en ydmyg iværksætter. ) Så må du betragte kapitlerne som min fortolkning. Smile

Mod nye mål

Flemming Hebsgaard

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:53

Hej Flemming

Flemming Hebsgaard:
Passer dette billede på dig?

I samme grad som det oprindelige indlæg afspejler dine holdninger er mine afspejlet i nedenstående.

Lad os forestille os en person med succes som vi kalder Bente Connie og derefter finde ud af hvordan du og Mary Smit står i sammenligningen med hende.

Bente Connie har opnået succes, Mary Smith har ikke, har du?

Hver gang Bente Connie oplever et tilbageslag løser hun problemet. Mary Smith flygter til drømmeland. Hvad gør du?

Bente Connie skaber selv sine resultater. Hun frasorterer folk som Mary Smith og Maren Snyt der enten er i kategorien af folk der "gemmer sig i gruppen og nasser på de andre" eller til kategorien der "altid hæver forventningsniveauet, stresser de andre og er en pest at arbejde med".

Først og fremmest bevarer Bente Connie en realistisk syn på sin virksomhed og sine omgivelser. Hun lever ikke efter banale og tvivielle leveregler eller lommefilosofier. Bente Connie ville aldrig aldrig ALDRIG tage ord som 'Succesens videnskab' i brug, da det minder hende om idiotiske ting som Scientology og deres markedsførings brands Dianitik og/eller 'Gratis personlighedstest'.

Bente Connie har en formel kompetencegivende uddannelse og falder ikke for budskaber der leveres på nedladende vis, som f.eks. historier om tænkte personer ved navn 'Mary Smith'. Bente Connie tror heller ikke på formen i 'Vagttårnet'. Har du og gør du? 

Bente Connie nasser ikke på det offentliges gratis tilbud.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:32

Bliv bare på sporet.
Napoleon Hill har i sin egen form genskrevet bogen "The Science Of Getting Rich" af Wallace D. Wattles. Sådan går det jo.

Den, der føler sig hævet over de universelle love, får et eller andet at kæmpe med. Men vi har jo vores frie valg. Alt er tilladt -bare du er parat til at tage "straffen/konsekvensen" af dine  handlinger. Så kan du jo også køre som "spøgelsesbilist fra Århus med målet København. Men når du målet?

Jeg synes, det er fint, at mennesker med kompetencegivende uddannelser har ført os ud i den verserende finanskrise.

Tillykke med det! Godt gået.

Ebbe

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:53

Finanskrise eller ej, så ville jeg nu hellere have Bente Connie som bankrådgiver end Mary Smith...

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)