Du skal ikke lade dig slå ned af folks negativitet. Dem der kun kan kritiserer, kan man kun have ondt af, de har ofte et lavt selvværd.
Jeg synes ikke du efterlever Mary Smiths eksempel særlig godt her, Martin. Mary Smith bevarer en ustandselig positiv holdning og dét gør du jo næppe selv i ovenstående. Mary Smith ville i stedet have anstrengt sig for at give komplementer og ros, til Flemming i dette tilfælde. Det er typisk for en 'Tvilling' - siger ét og gør noget andet ;-)
Det er jo som på TV. Man er er ikke tvunnget til at se programmerne - man kan bare slukke. Det samme her hvis man ikke kan lide teksten så lad dog vær med at læse Flemmings blog.
Det er vi jo helt enige i.
Værdien af positive tanker kan ikke undervurderes.
Jeg går ud fra du mener det omtrent det modsatte af hvad du skriver, så enten 'kan' erstattes med 'skal' eller at 'undervurderes' erstattes af 'overvurderes'.
Positiv tankegang er der intet i vejen med, men når den positive tankegang bliver mere religiøs og prædikende á la karmalovgivning, leveregler o.lign. som det oprindelige indlæg fortrænger det fornuften. Opskriften på succes er helt basalt ikke 'positive tanker', selvom dette meget vel kan være en ingridiens. Så jov, værdien af positive tanker kan overvurderes.
Hvad angår min 'spise her med hjem' kræver det vel en forklaring. Jeg finder værdierne i det oprindelige indlæg i total modsætning til den omtale afsenderen tidligere har fået i tv-medier m.m. Da jeg kender folk som koder automatiske robotbesvarelser (Det kunne være automatisk svar på enhver kritik af Amino i andre fora, f.eks.) var dette blot en lille test.