Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilføje sitemap til google webmaster tool

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at tilføje et sitemap i min google webmaster tool konto, men det virker ikke.

Jeg får denne fejlmelding, men selv jeg har læst sitemap guidelines ... går det direkte over hovedet på mig Smile

Unsupported file format
Your Sitemap does not appear to be in a supported format. Please ensure it meets our Sitemap guidelines and resubmit.

Er der nogen der lige ved hvordan man gør det , vil jeg blive rigtig glad!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:57

Det ser ud til, at dit sitemap ikke er i det korrekte XML-format.

Kan du poste et link til sitemap'et her?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:10

Hej igen

Dit sitemap er en almindelig HTML-side beregnet til at blive læst af mennesker. Det kan du ikke indsende til Google.

Et Google-sitemap skal være i et format kaldet "XML" og ikke HTML, som hjemmesider er. Hvordan formatet præcist skal være, kan du læse om i Google webmaster tools.

Det bedste vil være, hvis du bruger et script, der automatisk laver sitemap'et i det korrekte format. Hvis du fortæller mig, hvilken platform, din side kører på (CMS, andet..?), så kan jeg måske henvise dig til, hvor du finder et sådant script.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16

Patrick Blasone:

Det bedste vil være, hvis du bruger et script, der automatisk laver sitemap'et i det korrekte format. Hvis du fortæller mig, hvilken platform, din side kører på (CMS, andet..?), så kan jeg måske henvise dig til, hvor du finder et sådant script.

Mange tak fordi du vil hjælpe Smile

Det eneste jeg kan fortælle er at det er en Scannet løsning og jeg har haft et bureau til at lave designet..

Håber det kan bruges..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:30

Kunstkompagniet:
Det eneste jeg kan fortælle er at det er en Scannet løsning og jeg har haft et bureau til at lave designet..

Så er det letteste nok at ringe til deres support og tage en snak med dem om det.
Umiddelbart kan andre nemlig ikke hjælpe dig der, da deres system og kildekode er lukket.

Hvad er i øvrigt din plan med Google Sitemap? Du skal være opmærksom på, at det bestemt ikke er den gyldne ko hvad angår gode placeringer. Rent faktisk kan et Google XML sitemap gøre dig blind overfor andre indekseres barrierer - forstået som, at du måske har nogle problemer i din shop som forhindrer søgemaskinerne i at komme ind og Google er dermed den eneste som kan indeksere nogle sider og gør det kun udfra Sitemappet, hvilket ikke er den optimale måde. Blot ment som konstruktiv feedback :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43

Jeg har forhørt mig ved Scannet, men de kunne umiddelbart ikke rigtig hjælpe mig . .  men det kan være at jeg skal prøve igen.

Jeg har ikke nogen plan med at tilføje sitemap til google udover jeg troede det var en god ide, da google kun har indekseret 207 sider og der står at det vil være en god ide at tilføje et sitemap så den kunne finde alle siderne hurtigere (sådan har jeg ihvertfald forstået det), men måske skulle jeg bare lade det være.

Tak for feedbacken Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:51

Kunstkompagniet:
Jeg har ikke nogen plan med at tilføje sitemap til google udover jeg troede det var en god ide, da google kun har indekseret 207 sider og der står at det vil være en god ide at tilføje et sitemap så den kunne finde alle siderne hurtigere (sådan har jeg ihvertfald forstået det), men måske skulle jeg bare lade det være.

Umiddelbart ville det nok være bedre at undersøge, hvorfor der ikke er indekseret flere sider. Et Google XML Sitemap fjerner jo ikke de eventuelle problemer der kan være skyld i at søgemaskinerne ikke finder resten af dine sider...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:53

http://www.scannet.dk/dk/produkter/shopcms/webshop/funktioner/

ser umildbart ikke ud til deres butikssystem understøtter google sitemaps.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Den indeksere godt nok lidt sider hver uge, så jeg tror bare det tager lidt tid og håbede på at ved at tilføje det til sitemapet at det så ville gå hurtigere. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)