Jeg har gennem mit holdingselskab som jeg ejer 100% solgt mine anparter (25%) i et selskab med en god fortjeneste. Jeg har kun ejet anparterne i lidt over 2 år hvorfor provenuet ikke er skattefrit. Jeg står til at skulle betale ca 600.000 kr til skattefar og mit spørgsmål er så - er der noget jeg kan gøre for at sænke den skat? Jeg er netop flyttet til USA, kan jeg på en eller anden måde nyde godt af det, eller er der en anden måde at opnå nogle fradrag eller helt fjerne skatten? På forhånd tak |
Okey - Nu så jeg/svarede jeg lige i din anden tråd. Du skriver nu at du lige er flyttet til USA. Har du husket fraflytterbeskatningen ?
Du kan jo lade selskabet indskyde en del af provenuet på en pensionsordning men det kræver at du accepterer at udbetalingerne derfra vil blive undergivet dansk beskatning når tid er.
Men ellers vil jeg sige at når man lader sit selskab afhænde anparterne umiddelbart inden opfyldelsen af 3 års kravet må det tages som udtryk for at man får så god en pris for anparterne at skatten bliver mindre interessant.