Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af Dandomain design til flere sprog.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået udarbejdet et helt nyt design til en dandomain shop hos Cyklop Studio.

Shoppen skal være på 5 forskellige sprog, og i denne anledning skal designet kopieres 5 gange.

Her snakker vi kun kopiering af det danske design, så står jeg selv for al oversættelsen.

Har haft fat i Cyklop Studio og en anden virksomhed, men de skal have noget der ligner 5-6Kilo per kopiering!

Er overbevist om at det kan gøres billiger. Så har du færdighederne, har jeg lidt arbejde.

Kom med dit bud :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:53

Hej Learner.

Jeg vil ikke give bud, men blot undre mig lidt...

For mig at høre, handler det kun om at kopiere alt data på et websted over til et andet. Eller.. Det bliver jo så fire andre. Sådan at du får 5 identiske websteder på dansk.shop.dk, svensk.shop.se, etc. eller shop.dk, shop.se, etc. eller hvad du nu vælger.

Er det mig der misforstår, eller er det ikke helt skørt at tage 5-6 kilo for sådan en opgave, som kan løses på et par timer?

Nu skal det siges at jeg intet kender til dandomain. Måske har de et eller andet gebyr som bureauerne skal betale? Og hvis det er ex. 1000,- kr. pr. site begynder det jo at give mening. Du kunne evt. spørge dandomain om de ikke vil gøre det for dig. Det kan godt være du skal betale en høj konsulent timepris, men det burde da være under 5-6 kilo. De er vel også meget interesseret i sådan lige hurtigt at få solgt 4 nye shops?! Hvis vi siger det tager to timer i alt, er en halv tiems salgsarbejde da billigt sluppet pr. shop. Wink

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 19:09

Du har forstået det helt rigtigt, og jeg fatter heller ikke helt hvad der sker for de priser. Derfor denne tråd ;)

Har haft fat i Dandomain, de hjalp mig faktisk lidt af vejen da jeg legede med det selv, var også ret tæt på at få det helt op, men så igen ikke.

Jeg forhørt mig hos dem, men de siger bare, at jeg skal kontakte en af deres samarbejdspartnere.. Hvilket så bringer os tilbage til de 5-6K..

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:47

Det lyder som ret ærgelig situation. Man kan da kun håbe du kan finde nogen her der vil gøre det billigere. Det er jo desvære der man ofte ender med kommercielle systemer. At det hele går hen og bliver lige lovlig "kommercielt". Man kan kun ønske sig at der fandtes et rigtig godt og let overskueligt dansk open-source shop system ;-)

Er der nogen særlig grund til at du vælger at have 5 individuelle shops? Umiddelbart burde 1 shop med et sprogmodul jo bedre kunne betale sig i længden?

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 21:17

Tror vi snakker lidt forbi hinanden.

Jeg nøjes også bare med 1 backend, og så sprogmoduler som du siger. Men når man opretter et nyt sprog, så skal designet kopieres over på dette sprog, og det er der den går galt :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:40

Virkelig? Det lyder da meget mærkeligt. Alle sprogmoduler jeg har arbejdet med, i cms og shop, har brugt samme design, og blot oprettet en parallel content database, hvor det alternative sprog kan hentes fra. Så kan man selvfølgelig skrive regler i sin template, som ændrer forskellige design ting efter sproget.. Men hvor grund designet er udgangspunkt. Det du beskriver lyder meget mystisk. Men som sagt, jeg har aldrig rodet med dandomain. Det lyder dog lidt tungt og utidssvarende.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47

Vi er også ved at få vores engelsk sprogede site til at fungere (dandomain shop). Man kan kopiere selve shoppens skin - men alle specialtilpassede ting skal laves manuelt igen. Derudover skal alle indstillinger, betalings- og forsendelsesmuligheder laves påny. Og så er der jo knapper osv. som skal laves i et nyt sprog.

Vi har fået ca. samme pris som dig - og jeg tror faktisk at det er den tid som det tager... Det kan sikkert gøres billigere - hvis man ikke på nogen måde har ændret en masse i shoppen og blot bruger alt hvad der er standard... så burde man også kunne klare det selv. Men vi stiller jo ofte en masse krav til design og funktionalitet som gør det hele lidt mere tidskrævende Big Smile

Held og lykke med det!

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 21:52

Det er nok en fair nok pris, hvis der også skulle oversættes ja.

Men det er ikke tilfældet her, der skal bare ligge 2 identiske sprog, så klarer jeg selv resten.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:55

Har du et link til din shop?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 27. May 07
Skrevet kl. 21:57

Selvfølgelig.

www. trendhim .dk