http://www.zepto.dk/Files/15_360_pantheon.html |
Hej Jesper
Du kan prøve, at kontakte dem her: http://www.simpel3d.dk/3d_foto.php
Mvh,
Johnny
Har du ikke allerede spurgt om det 1 gang før Hvejsel? - http://www.amino.dk/forums/p/44806/268516.aspx |
Jo, men sidste gang havde jeg ikke et præcist eksempel på hvad det var jeg ville have. Det er præcist sådan en her jeg vil have lavet. Sidste gang blev min beskrivelse lidt mudret.
|
Hej "Hvejsel" Som det vist nok blev nævnt i din første tråd, er der to teknikker til 3d produktbilleder. Enten kan man modellere det i 3d, ellers kan man tage billeder hele vejen rundt. Fordelen ved 3d er at der ikke er nogen stop, og man også kan rotere i højden. Der er desuden ikke begrænsninger fra pixels, hvilket gør at man i høj grad kan zoome EKSTREMT hvis der er behov for det. Kameraerne i dag tager dog så høj opløsning, at man som regel sagtens kan zoome mere end rigeligt på billederne. I 3d kan man også lave nogle "sejere" ture hvor produktet eller kameraet flyttes i animationen, og det er helt sikkert LIR. Det er dog mere end almindeligt tidskrævende... Det er både svært og tidkrævende, at få avancerede objekter til at se helt ægte ud gennem 3d. Derudover er det en kunst i sig selv også at få lys osv. til at se både lækkert og naturligt ud. Billederne er tilgengæld nemme at tage, og bliver meget detaljerede. Gør man arbejdet ordentligt, kan man lave nogle rigtig lækre ting. (Som du også kan se på den side der blev henvist til). Den skærm du viser er lavet med billeder. Det er i mine øjne det rigtige valg, da man med en skærm er meget interesseret i design, og billeder i den forbindelse giver den mest "ægte" fremstilling. 3d er tilgengæld rigtig fedt, når jeg f.eks. skal købe udstyr til mit lille lydstudie. Der er jeg nemlig interesseret i hvilke knapper, ind og udgange som sidder hvor, og der er en 3d tegning, hvor der kan zoomes og drejes i alle retninger super god. 3d bliver er selvfølgelig også genialt når man gerne vil vise et produkt der endnu ikke er produceret. 3d modellering har jeg ikke særlig godt forstand på når det kommer til det tekniske, så der må jeg lade nogle andre om at svare. Fototeknikken tilgengæld, og i særdeleshed den flash-app der viser dem i eksemplet kan jeg dog snakke med om. Selve billederne, er det vigtigt men tage fornuftigt kamera, men det vigtigste er dog lyssætningen! Det er af afgørende betydning fra resultatet. Det er desuden vigtigt at bruge en baggrund, så man nemt kan fritlæggebillederne bagefter. Som du nok kan gætte går der jo en god sjat billeder til en glidende tur 360 grader rundt. Selve flash'en er super enkel. Den viser blot billederne alt efter hvor man placerer musen. Hvis grunden til du ikke har valgt at bruge simpel 3d, er at deres eksempler ikke helt ligner det du her kommer med, så syntes jeg du skal prøve at høre dem om ikke de kan lave det. Det tror jeg godt de kan. Hvis ikke, kan du evt. få taget billederne hos dem, og så skal jeg glædeligt sætte flash'en op for dig. Det tager ikke lang tid. Slet ikke hvis du selv kan levere design. Jeg syntes simple3D's tilbud på foto er utrolig godt, og jeg vil ikke engang forsøge at byde under. De har fordelen af kun at køre denne type opgaver og kan derfor gøre det billigere, og er formodentlig også bedre til det - Fotos på deres hjemmeside ser i hvert fald super lækre ud. Hvis ikke det var svar nok, må du endelig stille flere spørgsmål. Hav en fortsat dejlig søndag. |
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Hvordan kontakter jeg dig? Kan muligvis hjælpe dig, men da vores site er under opbygning vil jeg ikk lige skrive kontaktinfo her.
Skriv gerne pm til mig!
Mvh. Allan |
Hej Hvejsel Vi laver en del 360gr. produktfoto og panoramofoto... Klik her: 360 graders produktfoto Vi kan lave dem i simple udgaver (som illustreret på sydkom, med ca. 10-12 billeder) eller en lidt "tungere" og ekstremt detaljeret 360graders produktfoto med 36 billeder, ét skud pr. 10 grader. Kontakt os for en yderligere dialog omkring 360 gr. produktfoto.
|
Hej Hvejsel. Lige et godt råd eller 2 når du skal vælge hvem der skal lave dine 360 grader produktfotos. Du skal være opmærksom på hvor mange fotos der tages for at nå 360grader rundt. Det har stor betydning for hvor glidende og naturlig det ser ud. Bliver der brugt for få billeder, så er det tydeligt at se at det er en serie enkeltbilleder der er sat sammen. En anden måde at vurdere kvaliteten - og noget som er rigtig svært - er lyssætningen. Er lyssætningen ikke helt optimal og ensartet fra billede til billede, så vil det kunne ses i slutresultatet. Det er synd. Og så skal du være sikker på om produktet er 100% centreret. Er det ikke helt centreret, så vil det virke som om at objektet skifter placering. Hilsen Morten |
Hej Mads. Dette er ment som konstruktiv kritik fra en panoramafotograf til en anden. (ja jeg burde vel egentligt bare holde min kæft, da vi jo er konkurrenter Hilsen Morten |
Hej Morten Havnen er desværre et gammelt test-eksempel der stadig ligger online fordi vi uheldigvis må nedprioritere vores eget site da kunderne stjæler vores opmærksomhed ;) Men tak for din orientering om det, jeg vil gå ind og fjerne det nu indtil jeg lige får lejlighed til at lægge en ny op ;) Men du kunne jo blot have informeret mig om dette på min mail, som du udemærket har, da vi har mailet sammen før Morten ;-)) Men så havde "det gode råd" ikke haft nogen synderlig effekt da vi jo (for at bruge dine egne ord) er "konkurrenter" og dermed var din påpegning ikke blevet synlig for andre.. Nå, nok om det... ;)
|