Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ø i domænenavn nogle problemer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg overvejer at lave en ny net butik hvor Ø indgår i adressen, kan det give nogle problemer?

Jeg har tænkt mig KUN at henvende mig til danske forbrugere.

Kan det evt have en betydning ved optimering SEO osv når man benytter Ø ?

Eller kender i til andre udfordringer vedr de danske tegnsæt?

Mvh

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:13

Tjaa, de folk der bruger IE 6 vil som udgangspunkt ikke kunne tilgå din side.

Udfra de statistikker jeg har adgang til, vil jeg skyde på at det er et sted mellem 25 og 35% der stadigvæk kører IE 6.

Så alt efter hvor "meget med på moden" dine brugere er, så kan det være et problem for dig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:22

Hej Michael..

Ja det kan godt give problemer at benytte æøå i domænenavne, da de fleste ældre browsere ikke understøtter dette.

IE7 kan ofte finde ud af det, men mange gange skal man bruge et plug inn for at få det til at virke.
Hvis du bruger æøå risikerer du at filtrere brugere med gamle browsere fra, da de ikke kan finde din webshop :-(

Det samme gør sig gældende for mailprogrammer som ikke understøtter æøå uden et plug inn.

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 12:27

"Ø"V.....

tak for svarene ;)

Så må jeg finde et andet navn ;)

Gider ikke OE det er grimt og elendigt  ;)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:41

Hej Michael

Personligt har jeg valgt at købe to domæner, et med ø og et med oe. Så er det at finde. Når du snakker med folk, hører man ikke om det er ø eller oe og når de så kommer hjem finder de ud af at det er det de vælger (fordi du har begge)

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:46

Hej

Som mange af de andre siger kan der være problemer med æøå osv. Personligt ville jeg ikke anvende det. Jeg overvejede selv engang dette da det kom frem med æøå men gik hurtigt væk fra det igen.

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 14:07

Det virker bare så "grimt" med OE synes jeg.

Men sgu svært at finde et andet godt dækkende ord for Økologi ;)

Men selvom man har OE og Ø begge domæner, så vil man jo alligevel miste en del kunder grundet overstående forklaring.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:31

Hej

Jeg har oprettet www.bredbånd-adsl.dk som eksperiment. I visse sammenhænge er det rigtige navn for domænet: www.xn--bredbnd-adsl-xcb.dk, og det kan indiemmel være en udfordring hvilket navn man skal bruge i hvilken sammenhæng.

En andne problemstilling er at en del af de steder (omend ikke størrsteparten) laver rod i det når man tilmelder med domænenavnet hvor der er et dansk bogstav i. Resultatet er at linket ikke peger på ens website.

Af fordelene er naturligvis at hvis du har domænet økologi.dk og nogen søger på det, så er dine odss for at ligg enummer 1 rigtigt gode.

Mvh Jesper Jørgensen

Deducta Online Marketing

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 17:53

Altså hvis du har økologi.dk , vil dem der kan komme ind på den, nok gå ind på den. Dem der så skriver økologi.dk i browseren og ikke kan komme ind, vil nok tænke: ahaa , så er det måske oekologi eller okologi, som jeg i dette tilfælde ville synes passede bedre

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 17:59

Tjaaa er nu bange for at du har for høje tanker om den generelle internet bruger ;)

Min far ville ikke kunne finde ud af det, hvis han skrev Økologi og så det gik i ged, det er det samme med mange andre brugere desvære :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)