Ja det kan godt give problemer at benytte æøå i domænenavne, da de fleste ældre browsere ikke understøtter dette.
IE7 kan ofte finde ud af det, men mange gange skal man bruge et plug inn for at få det til at virke. Hvis du bruger æøå risikerer du at filtrere brugere med gamle browsere fra, da de ikke kan finde din webshop :-(
Det samme gør sig gældende for mailprogrammer som ikke understøtter æøå uden et plug inn.
Personligt har jeg valgt at købe to domæner, et med ø og et med oe. Så er det at finde. Når du snakker med folk, hører man ikke om det er ø eller oe og når de så kommer hjem finder de ud af at det er det de vælger (fordi du har begge)
Som mange af de andre siger kan der være problemer med æøå osv. Personligt ville jeg ikke anvende det. Jeg overvejede selv engang dette da det kom frem med æøå men gik hurtigt væk fra det igen.
Jeg har oprettet www.bredbånd-adsl.dk som eksperiment. I visse sammenhænge er det rigtige navn for domænet: www.xn--bredbnd-adsl-xcb.dk, og det kan indiemmel være en udfordring hvilket navn man skal bruge i hvilken sammenhæng.
En andne problemstilling er at en del af de steder (omend ikke størrsteparten) laver rod i det når man tilmelder med domænenavnet hvor der er et dansk bogstav i. Resultatet er at linket ikke peger på ens website.
Af fordelene er naturligvis at hvis du har domænet økologi.dk og nogen søger på det, så er dine odss for at ligg enummer 1 rigtigt gode.
Altså hvis du har økologi.dk , vil dem der kan komme ind på den, nok gå ind på den. Dem der så skriver økologi.dk i browseren og ikke kan komme ind, vil nok tænke: ahaa , så er det måske oekologi eller okologi, som jeg i dette tilfælde ville synes passede bedre