Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbrud på WP-Blog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er sgu blevet bestjålet. Hele min wp-content mappe på http://www.hotmilk.dk/blog blev forleden fjernet :(

Det er virkelig ubehageligt. Nu er det så heldigt, at jeg er ret god til det der med Back -up! Men alligevel....

Jeg forstår mig slet ikke på den form for vandalisme?

Det var så heldigt, at jeg fik et nyhedsbrev fra en fyr hvis iværksætter blog/nyhedsbrev jeg abonnerer på. Han havde skrevet et indlæg, der handlede om, hvor hårdt det var at have en gravid kæreste og så være på jule shopping!!!

Nu sælger jeg jo lækkert lingeri til gravide, og kunne ikke helt dy mig for at sende en mail tilbage til ham - hvori jeg takkede ham for hans info og gjore ham opmærksom på HOTmilk. 

Han var så sød at sende mig en mail, hvori han gav mig noget konstruktivt kritik på/om min blog - Det var så da jeg ville hen og se på de issues han havde omtalt, at min blog pludselig var væk!!!

Har jeg nogen mulighed for at spore ip adresser ol, så jeg kan finde frem til, hvem der er så debile at de kan finde på at udfører sådanne handlinger?

Sif

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:08

Min første tanke er at du ved et uheld er kommet til at slette mappen ved en fejl.

Alternativt er der nogen der har adgang til dit webhotel og har slettet mappen.

Hvis du har adgang til dine logfiler, både fra webserveren og ftpserveren, så burde det være ret simpelt at spore hvilken IP tingene er foregået fra.

Men en IP-adresse kan du ikke bruge til ret meget i sig selv, så der er du sådan cirka lige vidt, medmindre du anmelder "angrebet" til politiet, de får sig en dommerkendelse, kontakter internetudbyderen, får udleveret navn og adresse på hvem der havde den pågældende IP på daværende tidspunkt, og derefter næppe gøre mere i sagen, så kan du ikke rigtigt gøre noget ved sagen, andet end at få lukket hullet, hvis det ikke er dig selv der har slettet det ved en fejl.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 17:17

OK - Øv, men tak for dit svar :) 

Jeg er 100 på det ikke er mig selv og der er ingen andre en mig selv der har adgang! Men det vil nok være en god ide, at opgradere wp versionen, det kan forhåbentlig lukke hullet! 

Sif

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 17:52

Sif Neo:

Det var så heldigt, at jeg fik et nyhedsbrev fra en fyr hvis iværksætter blog/nyhedsbrev jeg abonnerer på. Han havde skrevet et indlæg, der handlede om, hvor hårdt det var at have en gravid kæreste og så være på jule shopping!!!

Nu sælger jeg jo lækkert lingeri til gravide, og kunne ikke helt dy mig for at sende en mail tilbage til ham - hvori jeg takkede ham for hans info og gjore ham opmærksom på HOTmilk. 

Han var så sød at sende mig en mail, hvori han gav mig noget konstruktivt kritik på/om min blog - Det var så da jeg ville hen og se på de issues han havde omtalt, at min blog pludselig var væk!!!

Tak for ordene.. :-)

Andre kan også få de gode marketingsråd og iværksætter / selvstændigheds mails her: http://brian.brandt-madsen.com/mail-kampagner

Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 18:04

Jamen hej Brian

Selv tak du :)

Sif

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:43

Sif, ud over at gennemsikre alt i Wordpress efter sådan en episode (inkl nye og svære passwords til brugere, database og FTP!), bør du nok også tage fat i din webhost og bede dem tjekke for problemet.

Det kan være noget teknisk hos webhosten som er gået galt eller det kan være hele deres system, som er ramt, så det er fint hvis de lige kommer i beredskab også.

Når vi taler om en slettet wp-content-mappe, lyder det ikke umiddelbart som et indbrud. Hvad har nogen vundet ved det, er spørgsmålet. Samtidig skal man jo aldrig sige aldrig.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:00

Har du brugt en Wordpress, der ikke er up-to-date, er det med stor sandsynlighed årsagen. Wordpress har med jævne mellemrum lidt af sikkerhedsfejl, som altid er blevet rettet hurtigt, men som kræver en opdatering for at blive implementeret. Sørg derfor altid for at have en Wordpress, der er så up-to-date som muligt.

Den nyeste version af Wordpress, 2.7, indeholder en funktion, så man automatisk kan opdatere. Processen bliver derfor nemmere med din nye installation.

Hvad folk får ud af at slette din blog, kan man kun gisne om, men jeg er ikke i tvivl om, at der findes personer, som for skæg opsætter bots, som gennemtrawler nettet for gamle Wordpress-installationer og udnytter kendte sikkerhedsfejl. Ikke nok med, at de på den måde kan slette hvad de ønsker, i mange tilfælde giver fejlen mulighed for, at angriberen får adgang til selv at lægge software på serveren og dermed udnytte den til f.eks. spam.

Nå, jeg har vist et par Wordpress-installationer jeg skal have opdateret. ;)

Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 20:02

Hej Anders - Tak for din tid og råd her ! Jeg er også rigtig glad for, at der kom lidt James Bond på banen :)  - Never say Never Again - Jeg forstår heller ikke helt motivet, men kan bare konstatere hvad der er sket, hvilket i første omgang gjorde mig skide sur og samtidig efterlod mig med en følelse af at være blevet bestjålet. - Vild ubehageligt.

Med hensyn til min Host så har jeg sendt dem en besked - Endnu engang tak Anders.

Ha det skønt :)

Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 20:12

Hej David

Tak til dig også... Ja det er vidst super vigtigt at få de blogs opdateret. Jeg havde personligt bare håbet på at kunne vente lidt. Det er jo super fedt med 2,7 eren der selv opdaterer. Jeg er bare ikke helt sikker på om alle plugins er kompatible med opdateringen? Jeg har ikke lige haft tid til at få kigget ordentligt på den endnu - Men det vil jeg gøre ASAP...

God arbedslyst  til dig også.

Bedste hilsner fra Sif

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)