Hej Aminoer
Jeg er sgu blevet bestjålet. Hele min wp-content mappe på http://www.hotmilk.dk/blog blev forleden fjernet :( Det er virkelig ubehageligt. Nu er det så heldigt, at jeg er ret god til det der med Back -up! Men alligevel.... Jeg forstår mig slet ikke på den form for vandalisme? Det var så heldigt, at jeg fik et nyhedsbrev fra en fyr hvis iværksætter blog/nyhedsbrev jeg abonnerer på. Han havde skrevet et indlæg, der handlede om, hvor hårdt det var at have en gravid kæreste og så være på jule shopping!!! Nu sælger jeg jo lækkert lingeri til gravide, og kunne ikke helt dy mig for at sende en mail tilbage til ham - hvori jeg takkede ham for hans info og gjore ham opmærksom på HOTmilk. Han var så sød at sende mig en mail, hvori han gav mig noget konstruktivt kritik på/om min blog - Det var så da jeg ville hen og se på de issues han havde omtalt, at min blog pludselig var væk!!!
Har jeg nogen mulighed for at spore ip adresser ol, så jeg kan finde frem til, hvem der er så debile at de kan finde på at udfører sådanne handlinger?
Sif
|
Min første tanke er at du ved et uheld er kommet til at slette mappen ved en fejl.
Alternativt er der nogen der har adgang til dit webhotel og har slettet mappen.
Hvis du har adgang til dine logfiler, både fra webserveren og ftpserveren, så burde det være ret simpelt at spore hvilken IP tingene er foregået fra.
Men en IP-adresse kan du ikke bruge til ret meget i sig selv, så der er du sådan cirka lige vidt, medmindre du anmelder "angrebet" til politiet, de får sig en dommerkendelse, kontakter internetudbyderen, får udleveret navn og adresse på hvem der havde den pågældende IP på daværende tidspunkt, og derefter næppe gøre mere i sagen, så kan du ikke rigtigt gøre noget ved sagen, andet end at få lukket hullet, hvis det ikke er dig selv der har slettet det ved en fejl.