Nej ved godt at der ikke er meget mere papirarbejde ved at være momsregisteret, men du slipper for at skulle huske at indsende momsopgivelser osv i løbet af året. glemmer du det, ja så koster det. Det gør også regnskabet lidt mere enkelt. Så alt i alt vil jeg nu påstå at det er mere enkelt ikke at være momsregisteret. |
Dato: 6/1/2006 3:22:35 PM Forfatter: Anders Abrahamsen
SKAT sender dig skam et girokort, så det glemmer du ikke. Hvis du afregner halvårligt skal du bruge 2 x 30 minutter på det hvert år....
Nej ved godt at der ikke er meget mere papirarbejde ved at være momsregisteret, men du slipper for at skulle huske at indsende momsopgivelser osv i løbet af året. glemmer du det, ja så koster det.
SKAT sender dig skam et girokort, så det glemmer du ikke. Hvis du afregner halvårligt skal du bruge 2 x 30 minutter på det hvert år....
Det gør også regnskabet lidt mere enkelt.
Tja, minimalt, men ja.
Jeg tror at du skal gøre op med dig selv om du har ambitioner om at det skal blive større end nogle få timer hist og her, eller om det skal forblive en hobby. Vil det lang tid fremover blot være en hobby, og begynder du ikke selv at opsøge kunder, så bare kør det som en B-inkomst. Men vil du derimod gerne have flere kunder og ordre, så mener jeg ligeså godt at du kan få dig registreret.
Stædige hilsner

Carsten
EDIT: Jeg er ikke helt blevet gode venner med den sidste opdatering af forumet, men håber at du kan læse teksten.