Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er den idé ok, eller er den allerede død :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg kunne godt tænke mig at åbne sådan en opskrift side på nettet, og jeg er klar over der findes mange sider som dette, nogen er mere gode end andre! hvis man nu bruger tid og tager det seriøst! kunne der så ikke være en potentiale i det? og når man starter hvor kan man evt. købe nogen opskrifter så man har noget at byde folk på, når man starter op.

Håber at høre fra jer.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en milliard opskriftsider, så hvis du skal have noget ud af en sådan, skal du virkelig være godt til at markedsføre den, eller også skal den være helt unik på en eller anden ny, smart måde.

Jeg ved ikke, hvor du kan købe opskrifterne!

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ret sikker på at der altid vil være et givent potentiale i madopskrifter.
Glem alt om markedsføring! Køb en viral marketing bog i stedet!

Jeg har lige købt sådan en fin HP computer med touch screen. Om nogle år når den er forældet hænger jeg den op ude i køkkenet som substitut for mit fladskærms fjernsyn. På det tidspunkt kan jeg godt være ret overbevist om, at mange apperater har touch teknologi. Det jeg vil frem til er, at jeg vil bruge min computer / fjernsyn blandt andet til når jeg laver mad.

Din niche kan sagtens være at lave et super lækkert opskriftssite, hvor der er taget specielt hensyn til "finger brugere". Se eksempelvis designet på http://www.rejseplanen.dk/ for at se hvad jeg mener.

Et opskriftssite ville jeg gribe sådan an:
Lav et super sejt enkelt site -> fyld sitet med alverdens opskrifter med billeder (flotte lækre) -> lav et sammenarbejde med kendte kokke og lad dem få deres hjørner -> brug gratis viral markedsføring, lad andre brande dig fordi du go´ -> husk at indexere opskriftselementer, så du kan referere til eksterne leverandører (så har du også et element af indtjening).

God weekend.. 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, for rådet det vil jeg hvertfald tage overvejelse! Men har du en ide om hvor man kan skaffe de opskrifter til at starte med evt? fordi man kan jo ikke bare "låne" dem af andre steder. :)

 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var bestemt så lidt!

Der vil jo altid være ophavsret på opskrifter - når det så er sagt er mad jo mad - der er jo ingen der kan klandre at de ejer "svensk pølseret", sushi eller "stægt flæsk med persillesovs". Så svaret er, at nej det ved jeg ikke, og ved umiddelbart ikke om du bliver klogere hvis du spørger derude.

Alt i alt ved jeg ikke om du må "låne" andre steder.

Husk evt. at tematisere -> det italienske hjørne, sushi, spanske tapas, klassisk dansk osv. = kunne være et supert tiltag som jeg umiddelbart synes mangler.. :)

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Nu laver jeg ikke meget mad, men når jeg gør, ryger den bærbare altså ud i køkkenet og så googler jeg dét jeg skal kokkerere.

Så et tip ville være at kaste en del dollars efter pageranking.

Jeg er fuldstændig ligeglad om dellerne er lavet af Hr meyer eller Svend Sørensen - så længe det er deller! - så jeg tager den første og den bedste side der googler op.

Måske kvinder har det anderledes?

 

 

Ildsjæl.

 

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niché-område -  hvad med kun madopksrifter til mænd? os mænd som ikke er så gode til at kokkere... rigtig mandemad.... hurtig mad til at imponere kvinderne:-)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VilGerne:

Niché-område -  hvad med kun madopksrifter til mænd? os mænd som ikke er så gode til at kokkere... rigtig mandemad.... hurtig mad til at imponere kvinderne:-)

God idé - du skal ramme en niche. Mandeopskrifter kunne være én af dem. En anden kunne være unge der lige er flyttet hjemmefra. Det skal være nemt, hurtigt, sundt og smage godt. Hvis du så kunne lave videoer, med hvordan man laver maden, ville du have en vinder.

Og så mener jeg, at en opskriftside skal være lige så nem at navigere rundt på som www.erdusulten.dk. Det er en pæn og enkel side, problemet er bare, at de ligger lige niveauet over mit de opskrifter. :-)

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej loaded 82!

Mit indspark:

Der kan i teorien være mange gode grunde til at oprette et nyt opskriftsite, men i praksis skal man nok sætte sig i brugerens sted. Er brugerne loyale - nej! Man googler en opskrift og finder nogle hits som man undersøger nærmere for at vurdere, om den ene udgave af boller i karry er noget man gider at gå i gang med. Så finder man ud af, at der i denne opskrift gudhjælpemig skal pærerstykker i (som man tilfældigvis hader) - dette resulterer i, at man hurtigt bakker tilbage til google og hurtigt gennemlæser den næste opskrift, som tilfældigvis ligger på et andet site.

Mit svar afhænger af flere ting. Hvis du lever og ånder for mad og opskrifter, er connected med flere kokke og har en fed vinkel på et nyt opskriftssite, så skal du gøre det. Men du skal ikke gøre det med en forventning om at det bliver din hovedindtægt - det tror jeg bliver svært. Men du skal klart gøre det, hvis det er din store lidenskab og hobby.

Din tid er sikkert lige så begrænset som alle andres og hvis du har flere alternative (kommercielle!) idéer at vælge mellem, så ville jeg selv nok vælge at kigge nærmere på alternativerne.

Bedste hilsener,
Aleksander :-)

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ihvertfald en kæmpe konkurrent i http://www.dkkogebogen.dk/ De har virkelig mange brugere. Men som nogen nævner, er en niche en god idé. Så længe det ikke er sund mad, eller "Tøm køleskabet" opskrifter. Dem er der vist rigeligt af.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)