Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uploade Favicon - hvem kan hjælpe med det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået lavet et favicon ifb. med mit nye logo.

Det er ikke muligt, at få min shop-udbyder (Scannet) til at lægge det på. Jeg har forsøgt et par gange, og de skrev tilbage, at nu er det gjort - men det virker bare ikke. De kan nok ikke finde ud af det.

Er der en behjælpelig sjæl, der han fortælle hvordan man gør?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart så linker til favicon til

http://www.energi-butikken.dk/icon/favicon.ico

og der findes ikke noget på den adresse når man checker direkte...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:01

Nicolai Lønne:
Umiddelbart så linker til favicon til http://www.energi-butikken.dk/icon/favicon.ico

At den linker til energi-butikken.dk er noget Scannet har lavet.

Det skal siges, at min gamle shop hed energi-butikken.dk, og de fortalte, at det var der den skulle ligge, og at det ikke var muligt at lægge den på shopnord.dk.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu så jeg, at linket i kildekoden er placeret i Body-tagget og ikke Head. Det skal du bede dem ændre på og så skal du sikre at der linkes rigtigt :-)

css-outlet.com kan du se hvordan jeg gør - det virker (i hvert fald hos mig selv og alle de steder jeg har checket) :-)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Knud

Det er ikke første gang jeg har hørt om Scannet ikke magter at supportere deres kunder, og endnu værre står det til med Dandomain... skræmmende når de med deres dyre produkter sidder på over 1/3 af webshopmarkedet. Men det nyder vi andre kun godt af ved at yde den fornødne support til vore kunder ;)

Jeg ved at vi som standard lægger favicon op på vore kunders shopsystemer såfremt der foreligger matchende grafik, og at dette blot skal bruge højst 24 timer til at slå igennem, så faviconet er kørende inden shoppen stort set er i luften.

Se f.eks. "surferen" her: http://dk-shop.streetsurfers.dk der benytter vores Sydkom WebSHOP system

Derfor burde det ikke være den store hurdle for en virksomhed i Scannet's størrelse at kunne placere filen rigtigt. Men måske de også er ved at blive overhalet af andre mere smidige leverandører der langsomt æder sig ind på markedet med bedre produkter og ikke mindst bedre service, mens de for længe har sovet trygt og godt på deres dollars ;)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:51

Mads Baldersø:
Det er ikke første gang jeg har hørt om Scannet ikke magter at supportere deres kunder, og endnu værre står det til med Dandomain... skræmmende når de med deres dyre produkter sidder på over 1/3 af webshopmarkedet. Men det nyder vi andre kund godt af ved at yde den fornødne support til vore kunder ;)

Det er sjovt som jeg ofte sidder med samme tanke. De er gode til den almindelige support, men så snart man begynder at stille krav til dem, så får de noget galt i halsen.
Nu er jeg to gange, med et par års mellemrum, løbet skrigende bort fra dem med et par kunder under armen. Jeg fatter simpelthen ikke, at de (scannet) ikke forsøger lidt mere - de har jo folkene og midlerne til at kunne kæmpe for at holde en føreposition, men som du siger mads så hviler de nok for meget på laurbærerne...

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 14:04

Hehe, det er da altid noget det ikke kun er os her i huset der kan se tendensen Nicolai :)

Jeg kan berette som sidestykke til din ovenstående historie, at vi både fra Danaweb, Skandiaweb, Scannet og Dandomain kun får kunder flygtende over - og deres fællesnævner er såmænd ikke så meget systemet (jo, nogle med tekniske begræsninger) men det er primært supporten, eller mangel på samme.

Et opkald efterfulgt af en mail, tog Skandiaweb 1½ måned at oprette en mailadresse, og den virker faktisk stadig ikke. Dét resulterede i at kunden valgte at flytte deres to løsninger over til os. Dandomain var over en uge om at svare på et simpelt spørgsmål, hvilket gjorde en anden kunde flyttede shopsystem til os.

Man burde netop mene at de som du siger har midlerne til at forsvare deres position, men vi skal jo ikke brokke os Nicolai... "Den enes død..." Det er afsnit nr. 5 i Matador. ;)

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:31

Hej igen.

Så, nu virker det endeligt.

Efter en fornyet mail-henvendelse til Scannet, med henvisning til denne tråd, fik jeg en returmail, som ikke sagde mig en brik overhovedet. Det skyldes nok, at den var skrevet af en tekniker, og så skal det jo gå galt, når en der ikke ved så meget om de ting, skal læse den. Men det er jo ikke noget nyt med alle disse 'frække' udtryk fra en fagmand til en lægmand. Sådan har jeg det også med mit eget fag, så ikke et ondt ord om det.

Nå, men i en personlig snak over telefonen, med en utrolig flink og ikke mindst meget tålmodig Kim på Scannet, fik jeg forklaret (og forstod vist også) hvad problematiken var, og han rettede det til.

Jo venner, de kan godt på Scannet, men de har nok bare så travlt alle sammen.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:04

Mads Baldersø

Det var dog en usmagelig måde at drive forretning på.

Bare fordi nogle ikke laver det som kunden forventer behøves man ikke smide sin galde efter dem, behandler du også dine kunder sådan  ?

Tak for kaffe

Mogens

http://www.easywebhost.dk/

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 20:21

Mogens -> Jeg tror du har misforstået mit indlæg fuldstændig, det skal i hvert fald ikke forståes som du her giver udtryk for at have fået indtryk af.

Hvis det virker sådan når man læser det, er det en fejl i min kommunikation ;-)

Jeg deltager blot i en debat om hvorvidt de store "gamle" spillere på markedet måske står overfor en udfordring fra nye og friske udbydere der ser anderledes på tingene. Det kunne lige så vel have været Microsoft vs. Google der var stof til emnet her ;-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)