Jeg har haft et par uheldige oplevelser med revisorer. Den første gennemførte ikke total registrering af ApS og det kostede nogle penge både i moms og til etablering af EK. Det tog næsten 18 mdr. før alt var ok. Andre har indberettet firmaet. Derefter fik jeg et autoriseret, hvor en statsautoriseret er tilknyttet som "pennefører". Det var ikke bedre. Efter flere diskussioner,mega-regninger og fejl i regnskaber valgte jeg at skifte. Dette har medført at der er dukket mange lig op som efterreguleringer af forskellig art. Jeg har foreslået at indberette dem for disiplinærnævnet, da det i sidste ende er mig, der sidder med SORTEPER og skal acceptere at andre kan skalte og valte med mit navn som de synes, men det er ligesom revisionsfirmaer arbejder efter devisen: "Den ene hånd vasker den anden og begge vasker ansigtet". Jeg sidder lige og læser kendelsen på den første og vil gerne have hjælp, skal jeg ikke indberette de to. Efter min oplevelse er jeg ikke i tvivl, for det kunne have endt med tvangsopløsning eller værre??????
|
Det er ikke helt rigtigt at revisorer altid holder hånd over hinanden. jeg færdes selv blandt flere forskellige revisionsfirmaer og har da set flere eksempler på at man flere af steder på kunders vegne har indbragt andre revisorer for disciplinærnævn m.v.