Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Første del er en introduktion. Spring direkte videre til anden del, hvis du kun er interesseret i at høre om min idé.

Første del

Måske ville en introduktion være på sin plads. Jeg er en dreng på 21. Jeg blev færdig på handelsskolen i 2007 og har siden prøvet kræfter med universiteter af to omgange. Det er på nuværende tidspunkt ikke noget for mig. Jeg trænger til at få lidt jord under neglene.

Jeg vil faktisk rigtig gerne arbejde. Men jeg er løbet panden mod muren mange gange efterhånden. Når jeg møder til jobsamtaler, for at få et fuldtidsjob, får jeg at vide, at jeg er 'overkvalificeret'. Desværre er det småt med fuldtidsjob, hvis man ikke ønsker at arbejde i detailhandlen og det begrænser jo udvalget en smule. Jeg har også forsøgt at søge en lang række studiejobs, men det kræver jo, som betegnelsen antyder; at man studerer.

Jeg har allerede et arbejde, men jeg leder efter 1-2 jobs mere, da jeg føler jeg har meget tid (og potentiale), der går til spilde.

Nu har jeg taget en beslutning om, at jeg ikke gider spilde tiden mens jeg venter på, at nogen får øje på mit potentiale. Jeg vil tage skeen i min egen hånd og vise det til verden i stedet.

 Anden del

Jeg har aldrig rigtig været i tvivl omkring hvad jeg vil tilbyde mine kunder, hvis jeg starter min egen virksomhed. Min lidenskab er, at levere et produkt og en service, som gør, at kunderne husker mit navn, frem for alle andres. Det er fuldstændig basalt, men alligevel støder jeg ofte på to grupper af virksomheder:

1) Dem der snakker om at levere et godt produkt og yde en formidabel service, men som ikke følger op på deres løfter.

2) Dem der leverer et godt produkt og yder en formidabel service, men som ikke formår at gøre opmærksom på det.

- Men bliver kunden ikke automatisk gjort opmærksom på det, når varen kommer til tiden, og standen er som beskrevet?

Jo -- men hvorfor så ikke bruge det aktivt? Op på forsiden med det. 'Vi garanterer fuld tilfredshed - eller pengene tilbage!' - meget tillid har vi, til vores produkt og derfor skal du stole på os. 

Et andet eksempel kan nævnes:

- Nærmest standardiserede firmaprofiler. 'Firma X  er en dansk virksomhed. Vores vision er, at levere et godt produkt og den bedste kundeservice, til den bedste pris!' - .... okay? Her kan der suppleres med et væld af positivt-ladede adjektiver som udstråler et signal om, at I faktisk har genopfundet den dybe tallerken - og nu giver I besparelsen videre til os!

Det er vigtigt at komme godt fra start, på alle punkter. Og her mener jeg, at hvis man, på en markedsplads hvor eCommerce og webshop-løsninger er i eksplosiv vækst, at man ligger vægt på differentiering - helt ned i detaljerne. 

Det er her jeg kommer ind i billedet. 

Min målgruppe: 

Virksomheden skal fungere på hobbybasis til at starte med. Jeg vil suge erfaringer til mig men samtidig hjælpe andre iværksættere til, at forbedre deres mulighed for, at få kunder i butikken. 


Jeg forestiller mig, at jeg primært vil tilbyde mine services til andre iværksættere, der netop har startet en webshop op for første gang. Det tekniske er på plads, produkterne er på lager - men hjemmesiden savner et gennemgående koncept.


Klokken er meget sent -- jeg beklager hvis der er stavefejl eller eventuelle mangler. Har I nogen spørgsmål, så vil jeg MEGET gerne høre fra jer. Ris og ros modtages med kyshånd, da jeg tror på, at det altid er i processen, vi kan lære mest. 

Hvad synes I - er jeg helt ude i hampen?

 

 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kommentarer overhovedet? Er mit post for langt? :-P

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du helt præcist spørger om ? Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

JuniorK:

Hvad er det du helt præcist spørger om ? Smile

Jeg har ingen idé om hvad den type virksomhed hedder. Det er det jeg gerne vil pejle mig ind på. Jeg vil gerne hæfte en titel på min vision, så jeg kan opsøge mere viden inden for området. Håber det hjalp en smule :)

Det jeg umiddelbart tænker er:


Målgruppe: Nye webshopejere

Ydelser:

- Branding
- Konceptudvikling
- Kommunikation
- Markedsføring

... er de ord jeg selv kan komme i tanke om, når jeg læser min vision og skal smække en titel på.

Spørg endelig hvis det stadigvæk er tågesnak. Det er lidt svært at få smidt ideen ned på skrift, når jeg endnu ikke har pejlet mig ind på, hvad den HELT PRÆCIST er :)

 

 

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes Konsulentvirksomhed er passende her. Dertil er du måske over i noget markedsføringsbureau.

  Vil du rådgive inden for dine ydelser, eller vil du udføre dem for din målgruppe? Her tænker jeg på om du vil lave markedsføringen for dem eller rådgive og give dem kontakter.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JuniorK,

Godt spørgsmål. Jeg vil gerne beskæftige mig med at udvikle min kundes koncept, således at alt hvad der fremgår på webshoppen, indgår i den overordnede strategi. Det omfatter så rådgivning på det kommunikative plan (hvordan skal produkter placeres, præsenteres, introduceres) og så rent salgsmæssigt (hvordan kan kunden skabe salg og med hvilke midler). Alt imens vi løbende vurderer, om førnævnte tiltag stemmer overens med det overordnede koncept, som webshoppen nu engang har.

Jeg kan komme med et konkret eksempel, i hvert fald hvad rådgivningen på det kommunikative plan angår. Det skal lige siges at det er stykke tid siden og at jeg dengang ikke drømte om at starte egen virksomhed!

Case:  http://www.superstar.dk

Mine forslag:

"Fra et forretningsmæssigt synspunkt vil jeg gerne høre lidt om, hvad der adskiller din forretning fra de mange andre som, mere eller mindre, udbyder de samme varer?

Som med et par af de andre lignende initiativer jeg har set herinde før, så er siden stadig lidt grov i kanten rent kommunikationsmæssigt.

Taget fra Superstars firmaprofil:

"Superstar.dk’s filosi er enkel: Vi vil tilbyde spændende og lækre mærkevarer til landets bedste priser, uden at gå på kompromis med vores kundeservice som skal være en af landets bedste."


På mig virker ovenstående rimelig forældet. Det er rimelig indlysende at kundeservicen skal være i orden, og jeg tror det har en tvivlsom effekt bare at skrive det. PC-Huset kan også skrive (selvom alle ved deres service ikke er i orden), men det giver mere mening at lade det være underforstået, og så fokusere på at levere varen i stedet. Jeg mener ikke, specielt når jeg antager jeres målgruppe er unge mennesker, at kundeservice er et vigtigt konkurrenceparameter. Jeg ville helt og aldeles fokusere på prisen og måske endda prestigéværdierne I jeres varer. Smid et 'luksus' ind hist og pist, mens I samtidig fastholder, at det er luksus til en rimelig penge.

Mht. firmaprofilen, så søg eventuelt inspiration hos CBB Mobil. Så simpelt kan det gøres, der behøver ikke stå en roman og det behøver ikke være kompliceret. Simpelt og let-forståeligt.

http://www.cbb.dk/cms.ashx/om-cbb/firmap...

Jeg savner desuden lidt mere tekst på forsiden. Jeg føler mig ikke umiddelbart velkommen når jeg kommer til siden, da fokus primært er på at smide priser og ure i hovedet på mig. Jeg savner lidt mere information om hvor jeg er landet.

Jeg savner især der bliver fulgt op på den skarpe vinkel.

Unge piger og drenge med solbriller. Sol. Jeg tænker fransk riviera, masser af penge og champagnen flyder. Udnyt det. Tillad jer at være lidt vulgære, selvtilliden skal være i orden og I skal repræsentere, at jeres produkter indgyder selvtillid. Følg vinklen til dørs det vil være langt mere troværdigt og opsigtsvækkende.

"Vi sigter efter at gøre vores priser så gennemsigtige som muligt: Den pris du ser, er den du kommer til at betale. Så glem alt om fragt, kortgebyrer og uforudsete ekstraomkostninger... det findes ikke på Superstar.dk"

Igen - uforudsete ekstraomkostninger har aldrig genereret mig, og jeg har handlet meget på nettet. Det er lidt som at sige, at 'vi kan garantere du ikke modtager en elefant, hvis du har bestilt et ur' - åbenlyst og underforstået anno 2008. Fokuser i stedet på at leveringen er hurtig, betalingen sikker og produkternes kvalitet i top.

----

Jeg har selvfølgelig også en masse andre forslag, som jeg mener kan styrke en webshops image og kredibilitet, men nu skal jeg jo ikke afsløre det hele her! :)

Igen, mange tak for dit spørgsmål JuniorK.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører stadigvæk gerne fra Jer ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)