Kære Aminoer, Første del er en introduktion. Spring direkte videre til anden del, hvis du kun er interesseret i at høre om min idé. Første del Måske ville en introduktion være på sin plads. Jeg er en dreng på 21. Jeg blev færdig på handelsskolen i 2007 og har siden prøvet kræfter med universiteter af to omgange. Det er på nuværende tidspunkt ikke noget for mig. Jeg trænger til at få lidt jord under neglene. Jeg vil faktisk rigtig gerne arbejde. Men jeg er løbet panden mod muren mange gange efterhånden. Når jeg møder til jobsamtaler, for at få et fuldtidsjob, får jeg at vide, at jeg er 'overkvalificeret'. Desværre er det småt med fuldtidsjob, hvis man ikke ønsker at arbejde i detailhandlen og det begrænser jo udvalget en smule. Jeg har også forsøgt at søge en lang række studiejobs, men det kræver jo, som betegnelsen antyder; at man studerer. Jeg har allerede et arbejde, men jeg leder efter 1-2 jobs mere, da jeg føler jeg har meget tid (og potentiale), der går til spilde. Anden del Jeg har aldrig rigtig været i tvivl omkring hvad jeg vil tilbyde mine kunder, hvis jeg starter min egen virksomhed. Min lidenskab er, at levere et produkt og en service, som gør, at kunderne husker mit navn, frem for alle andres. Det er fuldstændig basalt, men alligevel støder jeg ofte på to grupper af virksomheder: 1) Dem der snakker om at levere et godt produkt og yde en formidabel service, men som ikke følger op på deres løfter. 2) Dem der leverer et godt produkt og yder en formidabel service, men som ikke formår at gøre opmærksom på det. - Men bliver kunden ikke automatisk gjort opmærksom på det, når varen kommer til tiden, og standen er som beskrevet? Jo -- men hvorfor så ikke bruge det aktivt? Op på forsiden med det. 'Vi garanterer fuld tilfredshed - eller pengene tilbage!' - Så meget tillid har vi, til vores produkt og derfor skal du stole på os. Et andet eksempel kan nævnes: - Nærmest standardiserede firmaprofiler. 'Firma X er en dansk virksomhed. Vores vision er, at levere et godt produkt og den bedste kundeservice, til den bedste pris!' - .... okay? Her kan der suppleres med et væld af positivt-ladede adjektiver som udstråler et signal om, at I faktisk har genopfundet den dybe tallerken - og nu giver I besparelsen videre til os! Det er vigtigt at komme godt fra start, på alle punkter. Og her mener jeg, at hvis man, på en markedsplads hvor eCommerce og webshop-løsninger er i eksplosiv vækst, at man ligger vægt på differentiering - helt ned i detaljerne. Min målgruppe: Virksomheden skal fungere på hobbybasis til at starte med. Jeg vil suge erfaringer til mig men samtidig hjælpe andre iværksættere til, at forbedre deres mulighed for, at få kunder i butikken.
Hvad synes I - er jeg helt ude i hampen?
|
Ingen kommentarer overhovedet? Er mit post for langt? :-P