Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stifte aps

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der kører ok. Jeg er i tvivl om hvad jeg må bruge firmaets egenkapital til, må jeg eks. flytte pengene over i et aps, som invisterer i en udlejningsejendom, uden jeg bliver beskattet af dette? Må jeg invistere i aktier for egenkapitalen, og kun blive beskattet af overskudet ? Som det er nu sætter jeg en del af overskuddet hvert år ind på en pension, og en del bliver i firmaet efter VSO princippet..

På forhånd tak-

Jens

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:39

Du kan sagtens etablere et ApS, der investerer i en udlejningsejendom. Det kan være praktisk, hvis det skulle ske noget, så du ikke personligt hænger på noget. Dog hvis du har behov for at låne yderligere penge skal du nok være opmærksom på at en långiver vil kikke nærmere på at det så er et selskab. De kan kræve at du skal kautionere for et eventuelt lån - og så hænger du alligevel på den, hvis der sker noget. Så forsøg at undgå det. 

I ApS-et kan du investere aktier ligeså tosset du vil (et kan du jo ikke i et VSO-firma). Du bliver selvfølgelig kun beskattet af dit overskud med selskabsskatten.

Du kan ikke køre ApS-et som et pensionsselskab med skattefradragsmæssige indskud.

Du kan overveje at omlægge dit enkeltmandsfirma til ApS og så have et ApS-holding ind mellem dig og Aps-et. Så kan du tjene penge i Aps-et og skattefrit overføre overskud fra Aps-et til Aps-holding. Så kan du i ApS-holding stifte et ejendoms-ApS. Så udbetaler du løn fra ApS-et til dig selv, resten (incl. det, du ønsker at opspare til pension) overføres til Aps-holding og du kan bruge de penge, du ønsker i ejendoms-ApS.

Ovenstående bare som inspiration. Jeg vil foreslå, at du taler med en revisor/advokat om dine muligheder og hvordan du får det hele sat ordentligt sammen.

Hilsen Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:57

Til Jacobs glimrende indlæg skal det måske tilføjes at hvis du etablerer et selskab med midler fra din virksomhedsordning så er det at betragte som en privat hævning i virksomhedsordningen, idet man jo ikke må eje aktier i virksomhedsordningen.

Der var det måske smartere at omdanne den bestående virksomhed til selskab. Skyde et holdingselskab ovenpå og derefter stifte et ejendomsselskab som et søsterselskab til driftsselskabet, eller lade holdingselskabet være ejendomsselskab.

Alternativt kan du jo godt erhverve en udlejningsejendom i VSO   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok, tak til jer begge.. jeg har fået lidt at tænke over, vil tale med min revisor om hvordan vi gør det..

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:43

du skal have fokus på en skattefri virksomhedsomdannelse der kan gennemføres efter 1/1

tal dog allerede nu med revisor, om der er dispositioner, der skal foretages på denne side af nytår --- det kan være afgørende

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:25

Enig. Hævningerne skal optimeres hvis du bruger virksomhedsordningen, og bruger du ikke virksomhedsordningen kan det være man skal ud og låne nogle penge så der kan knokles noget gæld ind i selskabet hvorved egenkapitalen bringes ned.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:39
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:40

Det er ikke min og ikke nogen jeg kender det var toppen af Google

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:58

Når vi taler om en personlig virksomhed så taler vi også om en skattefri virksomhedsomdannelse medmindre virksomheden kan sælges uden at der udløses skat. Men i modsætning til hvad der gælder ved stiftelse med kontant indskud så skal der uanset hvad laves en vurderingsberetning og så holder de nævnte priser slet ikke. Det kan Tøjner også tale med om. Han leverer mig bekendt selskaber til nogenlunde samme priser via ditselskab.dk  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)