Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med lang indladningstid.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Derimod ligger der 887 domæner på samme server som din side ligger på hos Gigahost. Det er nok _der_ dit problem ligger.

Hvor slår Du det op henne?

 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Sletter lige mit indlæg igen, havde ikke lige set der var andre der havde påpeget det samme.

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dimitri Hardorff:

Mikkel Mikjær Christensen:

Derimod ligger der 887 domæner på samme server som din side ligger på hos Gigahost. Det er nok _der_ dit problem ligger.

Hvor slår Du det op henne?

Tror han har slået det op her http://netnationen.dk/search/domain/mexicovask.dk/, vil dog ikke bruge deres tal til noget seriøst :)

On topic:

Ronnikc:

Jeg estimere det til at 80% af problemt skyldes ressourcer tilgængeligt på serveren - 20% billedload metoden.

Jeg tror nærmere det skyldes 50% pga. manglende ressourcer, 30% pga. dårlig Joomla! plugin og 20% pga. antallet af requests :)

 

Hvis vi laver en HTTP GET http://www.mexicovask.dk/ så vil man se at det tager flere sekunder før serveren har et svar klar, hvilket beviser at serveren er hårdt belastet, næsten, grunden kan også være dårlig opsætning af Joomla!, men tvivler :)

Det andet er det slider plugin der er brugt, én ting er at den generere 60 requests, en anden ting er at den er dårlig udviklet, da den hverken generer eTags eller Modified headers, hvilket betyder at browserne slet ikke vil hente billederne fra cache, men hente dem fra serveren igen.

Ud over det tager den mellem 0,2s og 2s at loadede billeder lavet af det plugin, så tror jeg lægger mig op af Anders' teori om at den resizer "on-the-fly".

 

Jeg synes ikke du skulle gå så langt at bestille en dedikeret løsning, det vil højst sandsynlig være overkill, men du skal ihvertfald finde dig en ny host.

Men vil nok også anbefale dig at finde en programmør til at fixe plugin'et, så længe det plugin er aktivt, så vil din side være langsom. :)

Mads Madsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Mads. Tak :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De nemmeste optimeringer kan gøres ved først at sørge for, at siden ikke forsøger at loade filer ind, som rent faktisk ikke findes på serveren...

Her tænker jeg helt konkret på (fra jeres forside):

http://www.mexicovask.dk/templates/ja_larix/scripts/mootools.v1.1.js

og

http://www.mexicovask.dk/templates/ja_larix/css/stripe1.gif

Yderligere har i en del Javascripts der hentes ind i jeres HTML-HEAD afsnit, jeg vil mene at mange af disse (mootols bl.a.) kan smides længere ned på siden.  Det i herved opnår er, at siden øvrige elementer loades ind før javascriptene - Ellers venter browseren med AL visning førend at javascript er loadet ind.

I bør også overveje at GZIPe alle filer undtagen billed-medierne, herved kan i opnå en del hurtigere overførsel fra server til browser.

Derudover må jeg jo give de øvrige ret - det der med at resize billeder idet de loades er en KÆMPE fadæse!!! Det må ikke forekomme!

Load eventuelt jeres side ind i Firefox, men sørg for at have udvidelsen "Firebug" installeret først.  I Firebug kan man under fanebladet "Net" se load-rækkefølgen af filerne på siden, manglende filer, og jeres fejl med resizing af billeder.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Tak for alle svar og gode forslag - super godt :-)

Jeg har lyttet og foertaget en enkelt ændring som jeg tror har gjort indlæsningshastigheden af siden væsentlig hurtigere. Det kunne være rigtig rart at få bekræftet om I også synes det har hjulpet.

Prøv lige at teste siden www.mexicovask.dk gang til

Mvh Søren

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at lette røven og rette de to links til mootools, og din ene gif, som ikke kan hentes alligevel?

Dine eventuelle rettelser er en joke... Billederne genereres STADIGVÆK!!! dynamisk hver gang!  Lad være med at bed om råd, hvis du ikke vil bruge det, bare den mindste smule!

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager skam svarene seriøst - de har allerede hjulpet mig og givet ideer :-)

Det jeg har gjort indtil videre er selvfølgelig lige at skære ned på mængden af de billeder der genereres hver gang. Forsiden er jo egentlig kun en appetitvækker så der er jo sådan set ingen grund til at alle billederne skal indlæses lige dér hver gang. Det var en let løsning lige at ændre det og jeg  blev ret begejstret over hvor meget det hjalp. Jeg har bare ved denne lille ændring fået mer end fordoblet antallet af besøgende i løbet af de sidste to dage.

Det dér med at billederne genereres dynamisk skal jeg lige dyrke lidt. Jeg kan godt se at jeg skal have lettet røven og få rettet de links til mootools og giffen som jo er helt overflødige henvisninger - det er det næste. Når det er gjort kan jeg nok bedre tage stilling til om det er nødvendigt at prioritere skift af host lige nu.

Jeg skal nok lige følge op på indlægget.

Mvh Søren

 

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Kan se at du kører en Joomla løsning.. ikke at det er vores kernekompetence, men har du overvejet at cache dine sider ?

Kan ofte hjælpe en del at lægge siden op i serverens hukommelse, sådan at den ikke skal hente alt ned til den enkelte bruger hver gang siden besøges, men blot skal kaste et dump fra cachen.

Har fundet et forum der beskæftiger sig med jeres problematikker her http://www.joomlaperformance.com/

Held og lykke med jeres projekt ;)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)