Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på uopfordret jobansøgning -- Nogen som kan hjælpe?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil starte med at undskylde - Er jeg overhovedet i det rigtige forum? Men fandt et lignende indlæg herinde, så håber der er en som kan/ vil hjælpe mig.

Jeg står i den situation, at jeg skal søge en elev stilling ved en ejendomsmægler uopfordret, og har lavet et udkast til eventuel ansøgning, men kunne godt tænke mig noget feedback fra en med noget erfaring, som kan give mig nye ideer og andre vinkler, da jeg ikke selv betragter mig som en kanon "jobansøgningsforfatter".

Her min begyndelse eller udkast om man vil, den kan virke lang, men fylder under en A4-side.

Uopfordret ansøgning som ejendomsmæglerelev

Jeg søger hermed uopfordret en stilling hos jer som ejendomsmæglerelev. Jeg gør dette på baggrund af mine interesser og mit valg af karrierevej. Jeg har i år 2008 afsluttet gymnasiet, på en line der har været fokuseret på matematik, fysik, erhvervsøkonomi og Spansk.  Efter dette friår vil jeg gerne videre med min uddannelse. Jeg har i mange år vidst, at jobbet som ejendomsmægler er noget for mig. Tilbage i folkeskolen var jeg i praktik ved ejendomsmægler Hans Thomsen i Kolding, og allerede den gang var jeg bidt af jobbet som mægler.  Gennem de senere år er det kun blevet mere klart for mig, at jeg skal beskæftige mig med mæglerfaget.

Jeg kan tilbyde jer en meget målrettet og ambitiøs medarbejder, som tager sit arbejde og forhåbentlige karriere meget seriøst. Det står helt klart for mig, at det næste skridt i mit liv er jobbet som elev, hvilket skal føre til et job som statsautoriseret ejendomsmægler. Min store drøm er at blive erhvervsmægler, hvilket gør, at I står øverst på min prioriteringsliste. Det er trænge tider for ikke mindst de danske mæglere, men det står klart, at markedet vil vende, og at boligsalget samt investeringer i fast ejendom, vil stige igen om nogle få år. Derfor mener jeg, at det er den rette tid at starte på en uddannelse som Ejendomsmægler, da jeg så vil være klar, når faget igen rammer toppen, og arbejdsdagene atter bliver lange og udfordrende.

Mine personlige interesser har i mange år drejet sig om kickboxing. Jeg begyndte på dette i 2002, og blev grebet af sporten. Derfor har jeg brugt det meste af min fritid på denne sportsgren. I 2005 vandt jeg første gang DM, hvilket åbnede døren for mig til det danske landshold. Her deltog jeg ved mange internationale stævner. Jeg blev også i de to efterfølgende år udtaget til WM-truppen, som skulle repræsentere Danmark ved verdensmesterskaberne i henholdsvis Spanien og Portugal. Dog så jeg mig nødsaget til at stoppe efter WM i 2007 grundet problemer med ryggen. Herefter gik min fritid med at køre som chauffør i mine forældres vognmandsforretning. Jeg har i denne tid, i en ung alder, haft et stort ansvarsområde i mine forældres virksomhed. Dette har samtidig givet mig stor indsigt i hvordan man driver virksomhed, og hvordan erhvervslivet hænger sammen.

Siden Jeg endte gymnasiet, har jeg sammen med min kæreste sparet sammen til en længere rejse, som skal føre os både til øst og vest. Jeg håber, at denne rejse kan give mig ny viden og sætte verden i det rette perspektiv. Vi er tilbage i Danmark igen d. 30/04-09, hvor vi ønsker at flytte sammen til Århus, og derfor søger jeg en elevplads netop ved jer.

Har I nogle spørgsmål, er I velkommen til at kontakte mig på telefon: xxxxxxxx.

Jeg vil tillade mig at kontakte dig senere, for at modtage respons på min henvendelse.

Vil et CV være relevant, på trods af jeg kun har haft "fritidsjobs"?

På forhånd mange tak

JonasJaco

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:19

Hej JonasJaco.

Jeg vil ikke kommentere på din ansøgning, da der sikkert er folk på Amino der er bedre til dette.

MEN ...

... jeg vil give dig et lille tip:

1. Find ud af hvornår chefen i dén forretning du vil søge job i er på arbejde, men ikke har så travlt.

2. Tag PÆNT tøj på, og gå ind i forretningen.

3. Sig til chefen at ikke ønsker at lægge beslag på hans tid, men at du blot ønsker at aflevere ansøgningen personligt.

4. Med lidt held er det starten på en dialog.

Held og lykke.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 01:09

Kære JonasJaco

Hermed et forslag, der kan arbejdes med:

Uopfordret ansøgning som ejendomsmæglerelev

Jeg tillader mig hermed uopfordret at søge en stilling som ejendomsmæglerelev hos jer (evt. Firmanavn). Da jeg brænder for mæglerfaget, og ønsker min karriere her.

Dette har stået mig klart siden jeg for år tilbage, fik lov til at snuse til faget, via en spændende erhvervspraktik.

Jeg kan tilbyde jer en meget målrettet og ambitiøs medarbejder, som tager sit arbejde meget seriøst. Mit mål er at blive statsautoriseret ejendomsmægler.

Som reference for mine målrettede og ambitiøse egenskaber, henviser jeg til at jeg har vundet DM i kickboxing, og fungeret på det danske landshold. Herigennem blev jeg udtaget til WM-truppen, og deltog I 2007 I WM. Hvorefter jeg valgte at kaste min interesse på andre områder.

I det seneste år har jeg sideløbende med gymnasiet -I min fritid kørt som chauffør i mine forældres vognmandsforretning. Jeg har I tiden haft et stort ansvar. Dette har givet mig en god indsigt i hvordan man driver virksomhed, og et spændende indblik i hvordan erhvervslivet hænger sammen.

Min kæreste og jeg drager inden længe (dato) på en spændende længerevarig rejse. Jeg ser meget frem til udfordringen og den viden jeg vil tilegne mig på vores rejse. Vi er tilbage i Danmark igen d. 30/04-09, hvor vi flytter til Århus.

Jeg håber meget at ovenstående har vakt jeres interesse, og frembringer naturligvis relevante referencer om ønsket. Ligesom I naturligvis er velkommen til at kontakte mig på telefon: xxxxxxxx for uddybbende spørgsmål.

Jeg tillader mig at kontakte jer angående min henvendelse inden jeg rejser –Håber naturligvis på jeres positive interesse  da I (firmanavn) står aller øverst på min prioriteringsliste.

Med venlig hilsen

Bilag: CV

(eksamenspapirer)

Jeg anbefaler dig at lave et CV (alder, skolegang, kurser, fritidsjob, fritidsinteresser).

Pøj pøj med det, og god rejse!

Med venlig hilsen

Mai

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 14:01

Mange tak for de gode råd "Ditbrugtmarked". Og virkelig mange tak til dig Mai, for din utrolig store hjælp. Jeg vil gå videre med det nu, og håber jeg har den klar til afsendelse på mandag. Hvis andre har nogle input her på falderebet, tager jeg meget gerne imod dem

Jonas

Fra Rønnede
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:38

Hej Jonas, jeg mener du bør "tiltale" i 3. person - altså "en stilling i Deres firma", og ikke som du skriver "hos jer" Check også grundigt for stavefejl, og korrekt brug af store bogstaver.  (Meget grundigt).

Det lyder måske lidt gammeldags, men som en anden også skriver - husk det pæne tøj - det er det der gør sig i den branche du søger.

CV med fritidsjob er helt fint, det viser du er ihærdig - personligt ville jeg nok gemme rygskaden til en evt. personlig samtale.

venlig hilsen

Pia

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:00

Hvis jeg var dig ville jeg tage en uddannelse inden for bankverdenen inden du søger som ejendomsmægler. En elev uddannelse i en bank med retning mod realkredit og boligrådgivning tager vel omkring 4 år. Det vil være en kæmpe fordel for dig både når du ansøger, men også når du er ude ved potentielle købere at kunne hjælpe med finansiering.

Til ansøgning synes jeg du springer hurtigt over hvad du kan tilbyde.

- Der kunne det falde ind med hvis du havde erfaring inden for realkredit rådgivning

Tilmeldt 11. Dec 08
Skrevet kl. 16:45

Tak for de nye råd og bud, hvilket selvfølgelig vil blive taget til efteretning:) Dog vil jeg meget gerne undgå at forlænge min uddannelse med 4 år. Vil gerne starte i mæglerfaget, kan det ikke lade sig gøre, må jeg tage finansøkonomuddannelsen og derfter søge traineeplads.

Jeg arbejder gladeligt videre med min jobansøgning og håber på at få et godt resultat.

endnu en gang tak.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:49

Det er selvfølgelig ikke et krav, men det er en klar fordel at man kender til processen og ejendomsbranche.

Som du selv påpeger er det hårdt for branchen lige i tiden, og derfor tror jeg også at de holder igen med at rekruttere elever som starter fra scratch. Så må du jo bare skrive en ansøgning der viser at du er the chosen one :)

Hvertfald held og lykke. Skriv gerne hvad det endte med.

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:45

Hej Jonas
Jeg har siddet en del år og hjulpet ledige med at skrive ansøgninger og sidder nu på den anden side af skrivebordet og læser de som kommer ind i virksomheden.

Uden at jeg vil lave om og give dig løsningen på din ansøgning, da den gerne skulle spejle sig hvem du er, vil jeg dog komme med nogle kommentarer her:

De fleste særninger er for lange
Hold dig til mindre afsnitsdeling
Et enkelt sted omtaler du dig selv i 3. person, dette er ikke korrekt

Har I nogle spørgsmål, er I velkommen til at kontakte mig på telefon: xxxxxxxx.

Jeg vil tillade mig at kontakte dig senere, for at modtage respons på min henvendelse.

Her har du i øverste sætning skrevet "I" og lige ndenunder skriver "du", her må du vælger om du skriver til virksomheden eller en enkelt person i virksomheden.

Kommentarer til tidligere indlæg du ha fået:
Man bruger i dag ikke De og Deres i en ansøgning
Skriv aldrig, at du tillader dig at søge... det er det samme som at undskylde dig selv
Du skriver selv det samme til sidst, skriv ikke at du vil tillade dig at ringe... blot at du vil ringe

Og sidst men ikke mindst - sikre dig at din ansøgning er fri for stavefejl, der var et par slåfejl kunne jeg se... sørg for at disse er væk inden du sender :-)

Nå, men alt herfra, held og lykke med din ansøgning - jeg håver du snart får tildelt stillingen :-)

Mvh Sanne

Tilmeldt 18. May 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:27

mangler også hjælp til ansøgning , men hr er den måde jeg har skrevet mit

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)