Vil starte med at undskylde - Er jeg overhovedet i det rigtige forum? Men fandt et lignende indlæg herinde, så håber der er en som kan/ vil hjælpe mig. Jeg står i den situation, at jeg skal søge en elev stilling ved en ejendomsmægler uopfordret, og har lavet et udkast til eventuel ansøgning, men kunne godt tænke mig noget feedback fra en med noget erfaring, som kan give mig nye ideer og andre vinkler, da jeg ikke selv betragter mig som en kanon "jobansøgningsforfatter". Her min begyndelse eller udkast om man vil, den kan virke lang, men fylder under en A4-side. Uopfordret ansøgning som ejendomsmæglerelev Jeg søger hermed uopfordret en stilling hos jer som ejendomsmæglerelev. Jeg gør dette på baggrund af mine interesser og mit valg af karrierevej. Jeg har i år 2008 afsluttet gymnasiet, på en line der har været fokuseret på matematik, fysik, erhvervsøkonomi og Spansk. Efter dette friår vil jeg gerne videre med min uddannelse. Jeg har i mange år vidst, at jobbet som ejendomsmægler er noget for mig. Tilbage i folkeskolen var jeg i praktik ved ejendomsmægler Hans Thomsen i Kolding, og allerede den gang var jeg bidt af jobbet som mægler. Gennem de senere år er det kun blevet mere klart for mig, at jeg skal beskæftige mig med mæglerfaget. Jeg kan tilbyde jer en meget målrettet og ambitiøs medarbejder, som tager sit arbejde og forhåbentlige karriere meget seriøst. Det står helt klart for mig, at det næste skridt i mit liv er jobbet som elev, hvilket skal føre til et job som statsautoriseret ejendomsmægler. Min store drøm er at blive erhvervsmægler, hvilket gør, at I står øverst på min prioriteringsliste. Det er trænge tider for ikke mindst de danske mæglere, men det står klart, at markedet vil vende, og at boligsalget samt investeringer i fast ejendom, vil stige igen om nogle få år. Derfor mener jeg, at det er den rette tid at starte på en uddannelse som Ejendomsmægler, da jeg så vil være klar, når faget igen rammer toppen, og arbejdsdagene atter bliver lange og udfordrende. Mine personlige interesser har i mange år drejet sig om kickboxing. Jeg begyndte på dette i 2002, og blev grebet af sporten. Derfor har jeg brugt det meste af min fritid på denne sportsgren. I 2005 vandt jeg første gang DM, hvilket åbnede døren for mig til det danske landshold. Her deltog jeg ved mange internationale stævner. Jeg blev også i de to efterfølgende år udtaget til WM-truppen, som skulle repræsentere Danmark ved verdensmesterskaberne i henholdsvis Spanien og Portugal. Dog så jeg mig nødsaget til at stoppe efter WM i 2007 grundet problemer med ryggen. Herefter gik min fritid med at køre som chauffør i mine forældres vognmandsforretning. Jeg har i denne tid, i en ung alder, haft et stort ansvarsområde i mine forældres virksomhed. Dette har samtidig givet mig stor indsigt i hvordan man driver virksomhed, og hvordan erhvervslivet hænger sammen. Siden Jeg endte gymnasiet, har jeg sammen med min kæreste sparet sammen til en længere rejse, som skal føre os både til øst og vest. Jeg håber, at denne rejse kan give mig ny viden og sætte verden i det rette perspektiv. Vi er tilbage i Danmark igen d. 30/04-09, hvor vi ønsker at flytte sammen til Århus, og derfor søger jeg en elevplads netop ved jer. Har I nogle spørgsmål, er I velkommen til at kontakte mig på telefon: xxxxxxxx. Jeg vil tillade mig at kontakte dig senere, for at modtage respons på min henvendelse.
Vil et CV være relevant, på trods af jeg kun har haft "fritidsjobs"?
På forhånd mange tak JonasJaco |
Hej JonasJaco.
Jeg vil ikke kommentere på din ansøgning, da der sikkert er folk på Amino der er bedre til dette.
MEN ...
... jeg vil give dig et lille tip:
1. Find ud af hvornår chefen i dén forretning du vil søge job i er på arbejde, men ikke har så travlt.
2. Tag PÆNT tøj på, og gå ind i forretningen.
3. Sig til chefen at ikke ønsker at lægge beslag på hans tid, men at du blot ønsker at aflevere ansøgningen personligt.
4. Med lidt held er det starten på en dialog.
Held og lykke.
Mvh.
ditbrugtmarked