Hej Amino! Jeg har fået tilbud fra Sparekassen Vendsyssel, en mindre bank, som kan give mig nogle fordelagtige renter. Jeg er på nuværende tidspunkt i Spar Nord. Da jeg var til møde i Sparekassen Vendsyssel fortalte rådgiveren mig, at min opsparing ville blive erstattet af bankernes garantifond. Så dvs. at de penge jeg har til at stå passivt på min opsparing, som bare trækker renter, vil blive dækket af garanti fonden? Er der noget jeg bør være opmærksom på, som han måske ikke har oplyst mig om? Jeg er ikke så nervøs, for at skifte bank, hvis bare min likviditet bliver dækket, hvis banken i værstefalde skulle gå konkurs. Banken er dog kommet med gode resultater, og alt lader til at køre på skinner. Men, hvem ved hvor længe finanskrisen varer? Jeg håber I kan hjælpe mig! På forhånd tak! Vh Mads Jensen |
Hej Mads
Kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål om garantierne, men vil lige byde ind med dette:
Hvis du ellers er tilfreds med servicen i Spar Nord, kunne du jo også tilbyde dem at beholde dig som kunde mod at de leverer lige så gode vilkår som Sparekassen Vendsyssel.
Siger de ja, er du fri for papirarbejdet og du får alle fordelene.
Skulle ikke undre mig om bankerne for tiden vil gå langt for at holde på livide kunder, og Spar Nord plejer at kunne lide at forhandle priser, er min erfaring.
Hilsen Anders