Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank skifte i disse tider?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har fået tilbud fra Sparekassen Vendsyssel, en mindre bank, som kan give mig nogle fordelagtige renter. Jeg er på nuværende tidspunkt i Spar Nord.

Da jeg var til møde i Sparekassen Vendsyssel fortalte rådgiveren mig, at min opsparing ville blive erstattet af bankernes garantifond. Så dvs. at de penge jeg har til at stå passivt på min opsparing, som bare trækker renter, vil blive dækket af garanti fonden?

Er der noget jeg bør være opmærksom på, som han måske ikke har oplyst mig om? Jeg er ikke så nervøs, for at skifte bank, hvis bare min likviditet bliver dækket, hvis banken i værstefalde skulle gå konkurs.

Banken er dog kommet med gode resultater, og alt lader til at køre på skinner. Men, hvem ved hvor længe finanskrisen varer?

Jeg håber I kan hjælpe mig! På forhånd tak!

Vh Mads Jensen

Venlig Hilsen Mads Jensen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads

Kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål om garantierne, men vil lige byde ind med dette:

Hvis du ellers er tilfreds med servicen i Spar Nord, kunne du jo også tilbyde dem at beholde dig som kunde mod at de leverer lige så gode vilkår som Sparekassen Vendsyssel.

Siger de ja, er du fri for papirarbejdet og du får alle fordelene.

Skulle ikke undre mig om bankerne for tiden vil gå langt for at holde på livide kunder, og Spar Nord plejer at kunne lide at forhandle priser, er min erfaring.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:11

Hej Mads.

Det er netop i disse tider at man skal skifte bank, eller i hvert fald forhandle bedre vilkår med dén bank man har.

Den der har pengene, har magten. Husk blot at læse afsnittene om GEBYRER meget grundigt, inden du tager din beslutning.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:32

Din opsparing er lige så sikker i Spar Nord som i Sparekassen Vendsyssel. Du kan se medlemmer af det private beredskab her: http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/Medlemmer/

Hvad han ikke har oplyst dig er typisk ekstra gebyrer. Men formalia for oprettelse af konto er at en rådgiver eller repræsentant for banken har lavet en kort oversigt over regler, gebyrer mv. og spørger dig om du er indforstået med det. Hvorefter du skriver under.

Men lad være at placere din opsparing i garantbeviser ved dem. Udover at det giver en forholdsvis dårlig rente lige nu er de ikke dækket af statens garanti fond. Dertil er der mange sparekasser som har stoppet indløsningen af garantbeviser for at holde likviditeten i banken.

Besøg mybanker.biz, der er mulighed for at sætte dine penge på auktion. Giver typisk en god rente.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:33

I forbindelse med den aktuelle finanskrise er der etableret en ordning, hvor pengeinstitutter kan tilmelde sig en statsgarantiordning, der løber indtil 30.09.2010. Ordningen har til formål at dække dine indskud i et pengeinstitut, hvis den går ned. Der er 100% dækning i modsætning til den (fortsatte) ordning med indskydergarantifonden, der kun dækker op til et vist beløb. Den 100% dækning gælder kun pengeinstitutter, der er tilmeldt ordningen. Spk. Vendsyssel er med (se her: http://www.finansraadet.dk/danish/menu/omkundeforhold/detprivateberedskab/Medlemmer/), så der skulle ikke være nogen risiko ved at sætte penge ind hos dem.

Bemærk dog konti, der er ansvarlig kapital og lignende (eks. garantkapital og indskudskapital). Det kan siddestilles med aktier i et aktieselskab. De penge er ikke dækket af ordningen.

Hislen Jakob

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)