Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidde i en Bestyrelse!!??

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Winther & Winther:
Dvs. at de fleste mener at sådan en som Kenneth og mig som kun er 18 ikke kan komme med i en bestyrelse, eller at der ikke er nogle der vil have os med pga. alderen

Og med ganske god grund, da I umuligt kan have den erfaring der skal til for at sidde i en bestyrelse.

Jeg synes lidt at I springer over de yderst kompetente og uddybende svar der kommer fra Amino´er og vælger at fokusere på jeg-jeg-jeg... og så kommer undskyldningen lige ind med alderen.

Hvis I f.eks målrettede tingene, så ville det hjælpe meget og hvis I er unijje ville det hjælpe endnu mere. Har I f.eks. en helt unik viden omkring et bestemt område, så kunne man starte med at kontakte virksomheder som har disse områder i deres forretningskoncept, men henvend jer med ydmyghed.

Og lige lidt off topic, men alligevel noget der vedrører det lidt. Der er en del unge iværksættere, som knokler røven ud af bukserne og opnår noget både erfaringsmæssigt og måske også personligt, og så er der resten der tror man er iværksætter fordi man følger en idé man har set andre lave. Følger man en idé andre har lavet, så skal man være bedre og hurtigere, ellers er man bare en såkaldt "follower" og dem er der ingen der tager notits af i virkeligheden.

Ungdommen er noget, vil noget, kan noget - MEN I kommer ingen steder uden erfaringen eller ved ikke at lytte grundigt til dem med erfaringen. Og jeres værste modspiller er faktisk jer selv og den manglende ydmyghed (meget generelt skitseret)

 

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Winther & Winther:
Men hvad gør man hvis man gerne vil med i en bestyrelse???

Hvis du vil sidde i en bestyrelse skal du skaffe dig noget erhvervs erfaring og evt. gerne en attraktiv uddannelse.

Hvis du vil spille på det danske fodbold landshold, skal du træne så meget at du bliver attraktiv, at havde med på holdet.

De to problemstillinger, er ens på det punkt, at det svære ikke er at se vejen til målet, men derimod at følge den til målet.

Fordelen ved at være ung, er at man har så mange år foran sig, til at gå ad vejen. Ulempen er at man ofte ikke er nået særligt langt ud af den.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo rigtig fedt at have en masse energi og lyst til at give ud af sine erfaringer i en bestyrelse. Jeg er helt enig i de mange svar - at det gælder om at have noget at byde ind med, såsom erfaring og uddannelse.

Derfor skal du fokusere på, hvad det er, du har erfaring med. Og så kan du lede efter, hvor du kan tilbyde den. Som det er nævnt, kunne det fx være i ungdomspolitisk arbejde. Jeg sad i min første bestyrelse (i et ungdomsparti) som 14-årig (nu er jeg 30)- og året efter blev jeg endda formand for den. Det lærte jeg rigtig meget af, og jeg brugte de erfaringer, jeg nu engang havde. Forresten var jeg også i elevrådet i folkeskolen, hvilket jo giver adgang til at deltage i skolebestyrelsens møder. Så alderen skal ikke holde dig tilbage - du skal bare se dig godt omkring.

Husk også at grave dybere i, hvorfor du vil i en bestyrelse. Det kan muligvis også være, at kan få meget ud af at være med i et netværk.

Uanset hvad du gør, skal du have et kæmpe pøj pøj herfra.

 

Hej med dig :-)

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:
Derfor skal du fokusere på, hvad det er, du har erfaring med. Og så kan du lede efter, hvor du kan tilbyde den. Som det er nævnt, kunne det fx være i ungdomspolitisk arbejde. Jeg sad i min første bestyrelse (i et ungdomsparti) som 14-årig (nu er jeg 30)- og året efter blev jeg endda formand for den. Det lærte jeg rigtig meget af, og jeg brugte de erfaringer, jeg nu engang havde. Forresten var jeg også i elevrådet i folkeskolen, hvilket jo giver adgang til at deltage i skolebestyrelsens møder. Så alderen skal ikke holde dig tilbage - du skal bare se dig godt omkring.

Har faktisk været med i noget skoleråd, og sportsforening...

Men vil hellere være med hvor der sker noget. Har overværet nogle bestyrelsemøder sammen med en ven som er revisor og det er langt mere spændende end at snakke om frikvarter og nye fodbolde, men som i selv skriver, så skal man starte et sted.

tak for svarSmile

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:
Derfor skal du fokusere på, hvad det er, du har erfaring med. Og så kan du lede efter, hvor du kan tilbyde den. Som det er nævnt, kunne det fx være i ungdomspolitisk arbejde. Jeg sad i min første bestyrelse (i et ungdomsparti) som 14-årig (nu er jeg 30)- og året efter blev jeg endda formand for den. Det lærte jeg rigtig meget af, og jeg brugte de erfaringer, jeg nu engang havde. Forresten var jeg også i elevrådet i folkeskolen, hvilket jo giver adgang til at deltage i skolebestyrelsens møder. Så alderen skal ikke holde dig tilbage - du skal bare se dig godt omkring.

Har faktisk været med i noget skoleråd, og sportsforening...

Men vil hellere være med hvor der sker noget. Har overværet nogle bestyrelsemøder sammen med en ven som er revisor og det er langt mere spændende end at snakke om frikvarter og nye fodbolde, men som i selv skriver, så skal man starte et sted.

tak for svarSmile

 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Winther & Winther:
Har overværet nogle bestyrelsemøder sammen med en ven som er revisor og det er langt mere spændende end at snakke om frikvarter og nye fodbolde,

Hehe, ja nu var eksempelt også mest for at vise, at der på mange områder er adgang til bestyrelsesarbejde :-)

Du kunne jo fx også kigge lidt på netværk, så som www.jci.dk Dem er jeg i hvert fald selv ved at undersøge nærmere.

Go'lørdagdag

Hej med dig :-)

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at du har ambitioner om bestyrelsesarbejde nu. Jeg mener ikke du er "ikke-ydmyg", men man skal jo vide hvad man skal være ydmyg overfor før man kan være det....og det er nok din svaghed på dette felt...nemlig at du ikke helt ved hvad det handler om.

Min fornemmelse er, at grunden til at du siger at du gerne vil arbejde med bestyrelsesarbejde er, at du mener du har noget at byde ind med ift. nytænkning.....nytækning er en kompetence der IKKE er drevet af erfaring og jeg tror faktisk at nogle bestyrelser ville have rigtig godt af at have en fyr som dig med sig og udfordre "erfaringen" lidt. Her kunne jeg forestille mig at du kunne have en styrke...

Jeg vil foreslå dig, - istedet for at reklamere med at du vil i bestyrelse, at du så tilbyder dig selv som sparringspartner. Det vil være ufarligt for virksomheder, da de ikke giver dig noget formelt ansvar/magt....(og der har mange indlægsholdere ret...denne magt/ansvar vil man forsøge at forvalte med troværdighed/erfaring.) og du kommer til at få noget erfaring med hvad du kan være god til i sådan noget arbejde. Jeg har selv brugt denne fremgangsmåde og takket ja til mange opgaver omkring sparring og bare givet af mig selv for at lære. Det er en super win-win situation, da folk rigtig gerne vil have sparring og det udvikler dig.

En bestyrelse tager nogle meget vigtige strategiske beslutninger, - her ville du sikkert kunne give dem masser af ideer og udfordring fornemmer jeg, men uden at kende dig tror jeg ikke du er rede til at tage ansvaret. (simpelthen fordi det virker til du ikke helt ved hvad det indebærer) - men omvendt set...alle der sidder i bestyrelser i dag skulle også lige prøve det første gang...for at vide hvad det indebar og man skal huske på at janteloven er meget levende i DK

Dbh, Tobias

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)