Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera skal man vælge?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Hehe tæt på da, lignede mit luftgevær fra da jeg var knægt Wink Jeg har brugt 100 timer foran kameraet, men der skal selvfølgelig ofres flere, sådan er det jo. Sjovt man kan se man blive bedre og bedre til at tage billeder som tiden går.

Jeg var nede ved Photocare og snakke med ham dernede. Han anbefalede følgende:

Canon EOS1000 med canon objektiv 18-55 samt makro objektiv 100m 2.8

Jeg prøvede selv kameraet dernede, og havde taget et af de sværeste produkter med, allerede bare midt i butikken tog dette kamera bedre billeder end dem vi har nu. Her fik jeg også stativ, 2 gb kort, taske fjernbetjening med.

Hvad syntes i er bedst?

Fra Chaing mai
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:43

nikon d90 er  kanon godt

Mvh

www.personal-silver.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:34

Du mener EOS1000 D ikke, personligt er jeg Canon fan, men som tidligere skrevet er der ikke den store forskel på de forskellige, men du kan da Google lidt, der er mange testnettet specielt Canon mod Nikon.

Men hvis den klarer de sværeste produkter i butiks lyset, kan der vel ikke være så megen tvivl.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:22

Hvilke priser er du endt med for de to muligheder?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 15:32

Hej Kijo og Morten

Nikon D90 med objektiv 18-105 VR. samt markro objektiv 50 mm makro 2.8 til 11.300 kr.

Canon EOS1000 med canon objektiv 18-55 samt makro objektiv 100m 2.8 m/ stativ, 2 gb kort, taske og fjernbetjening til 10.000 kr.

Hvad er det bedste køb - ved valg af nr. 1 skal jeg ud og investere i resterende tilbehør?

Jeg hælder mest til nr. 2 kamera, men jeg vil bare være sikker på jeg ikke lige går glip af en vigtig funktion/ detalje!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 18:46

Jeg ville også vælge Canon, det opfylder dit budget, klarede opgaven i butikken samt at du får noget ekstra med for de samme penge.

Men jeg er også Canon fan.Cool

www.visam.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:06

Til dit brug kan jeg ikke se hvad du får ekstra ved kamera 1 som du ikke får med kamera 2. D90 er utvivlsomt et godt kamera, og "bedre" end Canon EOS1000, men du kan ikke se det på billederne, og er efter min mening for dyrt i forhold til opgaven.

Når du skal til at tage billederne vil du også få glæde af at kunne sætte hvidbalancen efter baggrunden i dit lystelt. Det vil gøre at du helt og aldeles kan få fritskrabet dine billeder såsnart de er taget.

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 10:46

Hej Kijo og Jesper

Ja det også min overbevisning. Nede i Photocare sagde de også, at man ikke kun se forskellen på selve billedet. Så jeg er rimelig sikker jeg smutter ned og køber Canon EOS1000D her i løbet af ugen.

Mange tak for de gode råd, super med den respons jeg har fået på dette indlæg.

Håber i får en god jul Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 20:10

Hej Alle

Som enden på dette indlæg købte vi følgende:

Canon EOS1000 med canon objektiv 18-55 samt makro objektiv 100m 2.8 m/ stativ, 8 gb kort, taske og fjernbetjening til 10.200 kr.

Tak for jeres hjælp her på Amino, det tager nogle knivskarpe billeder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 20:34

RS:

Tak for jeres hjælp her på Amino, det tager nogle knivskarpe billeder.

Vi skal vel se et billede, således alle der måske tænker på at købe et til brug i webshop, kan se hvad det kan ,

www.visam.dk

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)