Hehe tæt på da, lignede mit luftgevær fra da jeg var knægt Jeg har brugt 100 timer foran kameraet, men der skal selvfølgelig ofres flere, sådan er det jo. Sjovt man kan se man blive bedre og bedre til at tage billeder som tiden går.
Jeg var nede ved Photocare og snakke med ham dernede. Han anbefalede følgende:
Canon EOS1000 med canon objektiv 18-55 samt makro objektiv 100m 2.8
Jeg prøvede selv kameraet dernede, og havde taget et af de sværeste produkter med, allerede bare midt i butikken tog dette kamera bedre billeder end dem vi har nu. Her fik jeg også stativ, 2 gb kort, taske fjernbetjening med.
Du mener EOS1000 D ikke, personligt er jeg Canon fan, men som tidligere skrevet er der ikke den store forskel på de forskellige, men du kan da Google lidt, der er mange test på nettet specielt Canon mod Nikon.
Men hvis den klarer de sværeste produkter i butiks lyset, kan der vel ikke være så megen tvivl.
Til dit brug kan jeg ikke se hvad du får ekstra ved kamera 1 som du ikke får med kamera 2. D90 er utvivlsomt et godt kamera, og "bedre" end Canon EOS1000, men du kan ikke se det på billederne, og er efter min mening for dyrt i forhold til opgaven.
Når du skal til at tage billederne vil du også få glæde af at kunne sætte hvidbalancen efter baggrunden i dit lystelt. Det vil gøre at du helt og aldeles kan få fritskrabet dine billeder såsnart de er taget.
Ja det også min overbevisning. Nede i Photocare sagde de også, at man ikke kun se forskellen på selve billedet. Så jeg er rimelig sikker jeg smutter ned og køber Canon EOS1000D her i løbet af ugen.
Mange tak for de gode råd, super med den respons jeg har fået på dette indlæg.