Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera skal man vælge?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:

kijo:

Hej Morten

Nu er det desværre ikke mig, men Rene der skal investere...  Wink

Sorry men han gætter nok det er til hamCool

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 22:52

Hej Kijo

Jes det er gået ind på lystavlen Smile Ja jeg er bevidst om at det objektivet der nok gør udslaget, spørgsmålet er bare hvilket. Da jeg er rimelig ny indenfor området, må jeg desværre prøve mig frem. Men jeg har fået et par skide gode bud herinde fra dette indlæg, helt perfekt vi kan hjælpe hinanden. Glæder mig sgu helt til at komme ned i japan foto og snakke med dem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:56

kijo:
som kan håndtere en lav blænde således at i får dybde skarphed

Da jeg gik til fotolære for godt 25 år siden opnåede vi nu den bedste dybdeskarphed ved høje blændetal og masser af lys. Det har fungeret fint for mig siden, men de fysiske love kan selvfølgelig være blevet ændret uden, at man har orienteret mig om det. Big Smile

Men ellers er jeg enig. Få et lysstærkt objektiv - drop zoom til denne opgave. Det eneste man har ud af zoomen i dette tilfælde er, at den stjæler af det dyrebare lys.

Jeg ville også anbefale at investere i godt lysudstyr til denne opgave og nedprioritere pixelantallet - med mindre I skal lave billboards med smykkerne på.

Jeg er desværre ikke opdateret på de forskellige modellers forhold til hinanden - det ville jeg ønske, jeg havde råd til at være.

Måske kan der være noget vundet ved at købe et velfungerende brugt kamerahus og et nyt objektiv.
Hvis i ikke skal tage flere hundrede billeder om dagen, kan et aflagt professionelt kamera sagtens have masser af gode skud i sig.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 23:01

Hej igen

Du skal kigge lidt på Sigma objektiver, der er en hel del at spare Fovitech sælger dem. har selv en 18-50mm f/2,8 EX DC
som er ganske udmærket til meget close up billeder, og skarpheden er meget meget fin. Sigma objektiver fåes både til Canon og Nikon og flere andre kamera huse.

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 23:03

Hans Stokholm Kjer:

kijo:
som kan håndtere en lav blænde således at i får dybde skarphed

Da jeg gik til fotolære for godt 25 år siden opnåede vi nu den bedste dybdeskarphed ved høje blændetal og masser af lys. Det har fungeret fint for mig siden, men de fysiske love kan selvfølgelig være blevet ændret uden, at man har orienteret mig om det. Big Smile

Men ellers er jeg enig. Få et lysstærkt objektiv - drop zoom til denne opgave. Det eneste man har ud af zoomen i dette tilfælde er, at den stjæler af det dyrebare lys.

Jeg ville også anbefale at investere i godt lysudstyr til denne opgave og nedprioritere pixelantallet - med mindre I skal lave billboards med smykkerne på.

Jeg er desværre ikke opdateret på de forskellige modellers forhold til hinanden - det ville jeg ønske, jeg havde råd til at være.

Måske kan der være noget vundet ved at købe et velfungerende brugt kamerahus og et nyt objektiv.
Hvis i ikke skal tage flere hundrede billeder om dagen, kan et aflagt professionelt kamera sagtens have masser af gode skud i sig.

mvh Hans

Hej Hans

Du har fuldstændig ret og alligevel ikke - lav blænde = højt tal Big Smile 

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 23:31

Hej Kijo

Tak for tippet, jeg prøver nok lige det objektiv der sidder på kameraet jeg køber. Hvis det ikke kan klare opgaven, må jeg ud og finde et godt objektiv der kan klare det. Har du nogle billede jeg evt. kan se? Hvis det ikk er for frækt at spørge om Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 08:21

Jamen det må du da, her er et som måske minder lidt om dem du primært skal bruge kameraet til close up.

Er taget med det omtalte objektiv, hus er mit gamle Canon 10D.

www.visam.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 10:44

Hej igen

Jeg tvivler stærkt på at et sigtekorn vil gøre billederne meget bedreWink

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 10:46

Hej Alle

Jeg kommer lige nede fra Japan Photo. De anbefalede følgende:

D90 med standard objektiv 18-105 VR. samt at købe et markro objektiv ved siden af, her anbefalede de 50 mm makro 2.8.

Jeg havde ikke mulighed for at "låne" objektivet, da det var en bestillingsvarer.

Hvad siger i til dette kamera?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 11:00

Sigtekorn er det ikke men en lækker sniper riffelkikkertCool

Nikon D90 er ikke helt tosset, vil tro af du kan undvære makro'en hvis det er billeder af samme type som ligger på dit site i øjeblikket, kun hvis du vil meget tæt på er det nødvendigt med macro.

Jeg ville da prøve at låne sættet og så lave nogen test billeder af jeres produkter, et stativ i en god kvalitet skal du nok også have hvis i ikke har det i forvejen.

Husk at de bedste billeder får i ved manuel indstilling af lukketid og blænde, hvis i ikke er øvede i dette skal der nok ofres lidt tid på at øve på et par tusinde billeder, samt et par timer i selskab med manualen. Big Smile

Som ved alt gør øvelse mester, hvis i mangler noget hjælp er jeg til at købe for en kop kaffe.

www.visam.dk

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)