Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera skal man vælge?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha hvor godt, jamen vi har kontor over i Korsgade, aalborg. Det lyder godt, jeg smutter ind forbi dem imorgen.

Tak for hjælpen Morten, pænt af dig.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:22

Er du til kaffepauser, så fortsæt lidt længere ned af Maren Turisgade til Behag din Smag. Det er et fremragende sted til lige at sidde og bladre manualen igennem imens man nyder en kop kvalitetskaffe eller -te!

Det kan varmt anbefales Big Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 21:25

Der er en del penge at spare, ved at købe det over nettet. Jeg har tit handlet hos fotoshop.dk. Brug erfaringen nede i fotoforretningen og køb det over nettet.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 21:28

Der er ganske rigtig penge at spare, men det er væsentligt lettere at gå ned i butikken og bytte objektivet til et andet.

Jeg har haft udstyr til låns i 14 dage - og alligevel endt med ikke at købe. Det gør dem ikke sure, for jeg kommer jo igen næste gang for at købe. Kan du gøre det i din webshop?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:34

Hej

Canon POwershot er nok det næstbedste efter et rigtigt spejlrefleks (du kan ikke skifte objektiv på Powershot). Mht. til objektiv skulle man kunne få et Canon 85mm F1.2 til mellem 14 og 16.000 kr. Det ultra lave blændetal gør at du fx. kan fokusere på forkanten af et ur så bagkanten er helt sløret. Mindre kan nok også gøre det, men et objektiv med fast brændvidde mellem 80 og 105mm og så lavt blændetal som muligt skulle være det bedste.

Check evt dette billede taget med pågældende objektiv: http://www.godtfoto.dk/showphoto.php?photo=4834

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:41

Hej Morten

Jamen det da lige før jeg skulle smutte forbi. Jeg tror nu også jeg køber i butik, kan godt lide den personlige kontakt og have endnu en i sit netværk. Håber Japan foto har det jeg skal bruge. Må man spørge hvad du tager billeder af, og hvor du har lånt udstyr?

Hej Jesper

Jeg regner nu med kameraet bliver et spejlrefleks kamera. Jeg håber at få et kamera der kan tage sindsyg skarpt billede af stort set hele produktet, men det kan Canon PS nok også klarer. Det rigtig flot billede må man sige, men jeg ved ikke om det bliver for vildt igen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:42

Morten Ellegaard Larsen:

Der er ganske rigtig penge at spare, men det er væsentligt lettere at gå ned i butikken og bytte objektivet til et andet.

Jeg har haft udstyr til låns i 14 dage - og alligevel endt med ikke at købe. Det gør dem ikke sure, for jeg kommer jo igen næste gang for at købe. Kan du gøre det i din webshop?

Nu ved jeg ikke hvad du lægger i at "have til låns", men i webshops har man ligeledes 14 dages returret. Hvis man får lov til at bruge objektivet i de 14 dage hvorledes ved man så at man ikke får et brugt objektiv når man køber i butikken?

Platanfoto er 500 kr billigere end Japan Photo, så man må jo hver især vurdere hvor meget servivce man har brug for og vil betale for. Men klart at butikkerne er dyrere med udgifter til husleje og ansatte.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 22:31

I webshoppen får jeg lige præcis det jeg beder om. Det er perfekt, hvis man ved helt præcist hvad man skal bede om.

I butikken vil den gode sælger spørge til, hvad jeg skal bruge udstyret til. Jeg har på trods af mine mange års erfaring med fotografering flere gange fået at vide at jeg brudee købe noget andet, end det jeg havde forberedt mig på. Det kræver så naturligvis at sælgeren også ved hvad han/hun snakker om!

Men netop her har jeg gode erfaring med Japan Photo, som flere gange med besvær har fået mig overbevist om at jeg stod mig bedre ved at købe noget andet. I de svære tilfælde har jeg så fået lov til at låne udstyret - og måttet levere det tilbage igen, da det viste sig at sælgeren havde haft ret...

Med hensyn til prisforskellen, så kan det jo godt være at Japan Photo kan lokkes til enten at levere en bedre pris eller på anden måde forbedre handlen. Det vil da i hvert fald være forsøget værd. Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 22:32

Hej Morten

Om du vælger Nikon eller Canon er et fedt, de fleste kameraer i dag er stort set lige gode, det alt afgørende er hvad objektiv i vælger.

Objektivet skal være et som er lysstærkt og som kan håndtere en lav blænde således at i får dybde skarphed, selv bruger jeg Canon flere forskellige modeller, det som laver de bedste billeder med hensyn til skarphed og farver er mit gamle Canon D10. Men kan også anbefale Canon 450D min datter har et, man får noget for pengene i den rigtige prisklasse og så er der råd til et godt og lysstærkt objektiv, hvis loftet er omkring de 10000. Har handlet både ved Japan Photo og Photo Care i Algade i Aalborg, kan varmt anbefale begge - Japan Photo er lidt nemmere at handle med (lidt ekstra i posen). :-)

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 22:34

kijo:

Hej Morten

Nu er det desværre ikke mig, men Rene der skal investere...  Wink

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)