Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket kamera skal man vælge?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi regner med at skal have fat i et nyt kamera, men vi er lidt i tvivl om hvilket et vi skal vælge. Vi skal tage billeder af smykker, dvs. det utrolig små detaljer kameraet skal kunne tage billeder af. Vi vil gerne have at vi kan skifte objektiv på det, så vi samtidig kan bruge det til at tage modelbilleder af personer.

Hvilket et skal vi have?

Vi regner med at skulle bruge omkring 10.000 kr. på kameraet.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:01

en god pakke med nikon d90 vil være mit bud - i hvert fald hvis du mener det seriøst. Så kan du evt senere investere i mere specielt udstyr som ring-flash og makro-obejektiv til nærbillederne.

http://www.dpreview.com/reviews/nikond90/ - den side er oså genial hvis du skal se vurderinger af andre kameraer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 20:05

Hej Morten

Mange tak for dit indlæg. Vi mener det seriøst, men vi er bare så bange for at kameraet ikke kan fange de små detaljer. Det utroligt svært at fange et smykke på hvid baggrund, selvom man har en cube og lamper. Du vil mene at Nikon D90 vil være det bedste valg? Må meget gerne uddybde.

På forhånd tak

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 20:19

Nu er det selvfølgelig et spørgsmål om religion hvilket kameramærke man køber - og mit erfaringsområde er Nikon.

Her vil jeg anbefale D90 som det bedste mht. pris og kvalitet.

Det er klart at du kan tage bedre billeder med D3, D300 og D700, men jeg tror ikke du vil være stand til udnytte de muligheder før efter lang tids brug - med mindre du da allerede har en masse erfaring med tilsvarende kameraer og motiver. Og det er min fornemmelse at det ikke er tilfældet.

Kameraet ligger lige på grænsen til den super-professionelle afdeling, prisen ligger under grænsen.

Du har masser af indstillingsmuligheder og får billeder i ekstrem høj opløsning: 12Mpx billeder burde være nok til de sarte detaljer. Skal du have flere detaljer med, så skal du under alle omstændigheder investere i lys og makro-objektiv; for så er det spørgsmål om at komme tæt nok på.

Med denne type kamera har du desuden adgang til hele det professionelle sortiment af tilbehør, ingen begrænsninger her.

Så i bund og grund er min begrundelse for dette kamera, at de ekstra ting de større modeller har - dem kan du ikke bruge til noget! Hvis kravene til kvalitet og sortiment på den anden side er mindre end jeg vurdere udfra dine oplsyninger, ja så kan du klare dig med mindre end en D90.

For mig at se er D90 det bedste køb for øjeblikket. Og jeg er skide misundelig på alle, der har råd og begrundelse nok til at lave denne investering!Embarrassed

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 20:44

Det er ikke kameraet i skal være mest opmærksomme på med de krav i stiller. I skal der imod være mere opmærksomme på at få et ordentligt macro-objektiv og måske endda noget ekstern flash og et lystelt.

I vil komme langt med et Canon EOS 450D med et fornuftigt objektiv til. Jeg har ikke lige tid til at komme nærmere ind på det nu,men skal nok tilføje mere senere. Efter Manchester United - AaB ;-)

.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:44

Hej

Jeg vil anbefale dig et Canon 450D som koster fra omkring 4000 kr. Evt.lidt ekstra hvis du skal bruge et makroobjektiv eller lignende.

Det har 12Mpixel, men selv hvis det kun havde 8 Mpixel ville det være rigeligt til at fange detaljerne. Brug hellere ekstra penge på lyssætningsudstyr. Her er et par gode links:

http://www.obt.dk/ - Alt i udstyr til lyssætning

http://tabletopstudio.com/ - Formidable guides til hvordan man tager billeder af ure, smykker og andre produkter.

Hvis billederne ikke er gode er det højst sandsynligt lyssætningen den er gal med.

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 20:45

Hej John

Tak for dit indlæg. Jeg sidder også selv at ser kampen med et par gutter, men du må meget gerne skrive. Vi skal have mest for pengene :)

Hej Jesper

Mange tak for indlæg, dejligt at få flere oplysninger. Jeg har allerede købt lysudstyr og telt via tablestudie.dk. Jeg ser at de anbefaler Canon Powershot, er det noget du kender til evt.?

Hej Morten

Tusind tak for den lange redegørelse, det sgu super argumentation. Jamen jeg tror da bestemt jeg lige vil se nærmere på Nikon D90 så. Du lyder til at være rimelig godt inde i det, er det objektiv der kommer som standard med D90 er det udemærket? eller vil det være bedre at investere yderligere i et bedre objektiv? hvis ja, hvilket et?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 21:07

Det bedste råd jeg kan give dig i den retning er faktisk noget helt andet: Du skal gå ind i en god fotoforretning og bede dem om hjælp!

For det første er det lettere at få hjælp face-to-face, for det andet kan du måske få lov til at låne et obbjektiv og teste det af.

Så kan du vurdere om du kan klare dig med et standardobjektiv eller du skal have noget med makro. Et 50mm vil give dig fuld udnyttelse af lyset, zoom har du mindre brug for, du kannjo flytte kameraet tættere på.

På den anden side kan et zoomobjektiv give dig yderligere muligheder. Du kan få ting til at se større eller mindre ud, du kan bruge forvrængninger kunstnerisk osv.

- så nej, præcist hvad du skal købe af objektiv kan jeg ikke fortælle dig. Men måske er der andre her med erfaring i produktfoto?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 21:13

Hej igen

Jep jamen jeg regner også med at skal ind og snakke med Japan foto her i aalborg, tror det dem der ved mest om sagerne i denne by. hehe. De får også af vide, at det satme skal være godt, ellers får de det tilbage. Jeg må "prøve" mig lidt frem og høre hvad de har af erfaringer.

Er der andre derude der har erfaringer med produktfoto, så sig endelig til!

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Skrevet kl. 21:16

åh, jamen så er du jo lige i omegnen!  Big Smile Vi har kontor i NrSundby

Japan Photo vil være mit bedste bud i Aalborg, har kun  gode erfaringer med dem.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)