Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke-betalt faktura. Regler for rykker/gebyr?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som laver nogle konsulentydelser for diverse kunder. Når et arbejde er gjort færdigt, sender jeg kunden en faktura på et antal timer og et beløb.

Normalt har kunden to uger til, at betale denne faktura i. Er der nogle regler for hvor lang tid en kunde skal have til, at betale en faktura? Må det være helt ned til en uge, eller tre dage?

Hvis kunden ikke betaler fakturaen til tiden, hvad er den normale procedure så? Hvordan håndterer man dette? Jeg bruger SummaSummarum, og kan se der er fire kategorier kaldet Påmindelse, 1. rykker, 2. rykker og Inkasso.

Når fakturaens forfaldsdato er overskredet, sender jeg så kunden en påmindelse, eller sender jeg 1. rykker? Og hvordan ligger jeg et gebyr på denne? Hvor stort må dette gebyr være? Og hvor stort må gebyret være for 2. rykker?

Hvis kunden så heller ikke betaler 2. rykker, hvad gør man så?

Jeg søger lidt råd om hvordan I håndterer dette.

På forhånd tak.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for linket Morten.

Der står dog ikke noget om man må (eller hvad der er rimeligt) pålægge gebyr?

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må opkræve kr. 80,- plus moms i rykkergebyr.

Der skal gå 10 dage mellem hver rykker.

Du må maks sende tre rykkere med hver kr. 80,- i rykkergebyr.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Henrik.

Er der nogle krav om hvordan kunden modtager fakturaen/rykkeren? Skal det være med posten, eller må det godt være mail?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)