Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teliaspam

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Satans til mødebooking firmaer!!

Men logisk nok når de modtager deres lister i exel ark ;-) og hvis de så har 5 firmaer med hver deres list.. en kunde der vil slettes.. uha en masse tid! :(

De sku ha et los i *****....

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:47

cft63:

HEj

Jeg har prøvet at klage til Telia, Det kom der ikke meget ud af. De kunne ikke gå ind og fjerne numre fra deres listerSad

Ham jeg talte med var også ret ligeglad, derfor min frustration over at der er et firma der har en sådan politik

Så det er prøvet

Hej "cft63"

Omend jeg hader Telia mindst lige så meget som du gør, så kan vi ikke have at anonyme folk bruger Amino til at tilsvine andre firmaer. Vær venlig at stå frem med navn på dine indlæg.

Thorborg kører generelt en stram politik hvad angår indlæg der tilsviner andre, så jeg vil lade ham afgøre om dette indlæg er over grænsen generelt. Dog er et anonymt indlæg af denne karakter langt over grænsen... name please :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:56

Hej Nicolai

Jeg havde egenltig ikke regnet dette som et anonymt indlæg da Amino har mine kontaktdata.

Men her er mit navn

Claus Fisch-Thomsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:00

Hej folkens.

Jeg har rent faktisk købt et telia-abonnement fra en af telias sælgere.

Jeg har ikke noget imod at folk ringer og giver mig tilbud - jeg har kun noget imod når folk ringer og forsøger at sælge noget bras.

De spurgte mig til mit nuværende forbrug og fortalte mig ca. hvor meget jeg kunne spare. De sendte en kontrakt og nogle forretningsbetingelser til mig som jeg læste og accepterede og samtidig levede op til det lovede.

Jeg bliver derimod tosset når de der velgørenheds-kontorartikel-sælgere der giver 1% af omsætningen til børnecancerfonden udaf 700kr for en bunke bras ringer til mig - eller folk der sælger noget useless junk generelt.

Normalt burde gode produkter sælge sig selv, men jeg fandt ikke selv frem til at Telia var billigere for mig end Tele2 så jeg synes det er meget fair de ringer til mig. Tilbyder de en bedre service til en billigere penge føler jeg mig forpligtet til at købe produktet og jeg kan også godt onde sælgeren hans kommision.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:09

Jørgen Olsen:

Hej folkens.

Jeg har ikke noget imod at folk ringer og giver mig tilbud - jeg har kun noget imod når folk ringer og forsøger at sælge noget bras.

De spurgte mig til mit nuværende forbrug og fortalte mig ca. hvor meget jeg kunne spare. De sendte en kontrakt og nogle forretningsbetingelser til mig som jeg læste og accepterede og samtidig levede op til det lovede.

Jeg bliver derimod tosset når de der velgørenheds-kontorartikel-sælgere der giver 1% af omsætningen til børnecancerfonden udaf 700kr for en bunke bras ringer til mig - eller folk der sælger noget useless junk generelt.

Normalt burde gode produkter sælge sig selv, men jeg fandt ikke selv frem til at Telia var billigere for mig end Tele2 så jeg synes det er meget fair de ringer til mig. Tilbyder de en bedre service til en billigere penge føler jeg mig forpligtet til at købe produktet og jeg kan også godt onde sælgeren hans kommision.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Samtidig vil jeg også gerne anbefale Telia - de har opført sig anstændigt (hvilket større firmaer sjældent gør overfor sådan en som mig).

Jeg kunne ikke tage mit nye abonnement i brug før der var gået 1.5måneder fordi jeg ikke kunne bruge deres midlertidige nummer til noget som helst. Jeg fik dog en regning alligevel - jvf den skriftlige aftale)

Telias supporter var dog så flink at korrigere aftalen i forhold til rimelighed (hvilket jeg sjældent oplever nogen steder) - hun sendte mig en kreditnota på den periode hvor jeg ikke kunne bruge abonnementet og holdt mig således skadesløs i overgangsperioden.

Det er ikke særlig tit at jeg bliver behandlet rimeligt, så jeg vil gerne berette om denne gode oplevelse.

Bare fordi de har desperate sælgere der ringer dig op behøver du ikke at gå glip af et godt tilbud. Det er bare at bede om et skriftligt tilbud - må sælgeren kun sende ordrebekræftelser lægger du bare røret på.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:19

Jørgen Olsen:

Tillykke med dit nye telefonabonnement.
Jeg kan varmt anbefale at læse dine Teliafakturaer grundigt og sammenholde dem med virkeligheden.
Det kan godt give et pænt overskud på længere sigt.

Venlig hilsen

Hans
(som ikke længere er Teliakuknde, og som ikke påtænker at blive det igen - uanset prisen)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:25

Hans Stokholm Kjer:

Jørgen Olsen:

Tillykke med dit nye telefonabonnement.
Jeg kan varmt anbefale at læse dine Teliafakturaer grundigt og sammenholde dem med virkeligheden.
Det kan godt give et pænt overskud på længere sigt.

Venlig hilsen

Hans
(som ikke længere er Teliakuknde, og som ikke påtænker at blive det igen - uanset prisen)

Hej Hans.

Tak for det.

Er der noget specielt jeg skal kigge efter? Jeg har kigget hele deres prisliste og betingelser igennem og kan ikke se noget særligt iøjenfaldende - og dem er de jo nødt til at indrette deres fakturaer efter.

Er der andre (målbare) faktorer end prisen der burde spille ind i valget af telefonabonnement-udbyder?

Mener du at jeg bliver ked af det når jeg får min regning? De skal vel rette sig efter de prislister de har sendt ud og den kontrakt jeg har underskrevet? Og hvis de to til sammen giver mig en bedre pris på mit telefonforbrug end jeg var vant til så er der vel ikke noget at hænge med skuffen over?

Når du siger jeg skal sammenholde fakturaerne med virkeligheden vil det så sige at du påstår at de skriver mere på fakturaerne end jeg rent faktisk har brugt?

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:28

Jeg må indrømme at jeg kun har dårlige erfaringer med Telia, både på bredbåndsområdet og mobilområdet.

Det tog et halvt år at slippe ud af kløerne igen, da de ikke kunne overholde den lovede leveringstid på en ny telefon (inden vi skulle på ferie) så vi fik lov til at returnere den...

Det tog et halvt års kamp at slippe ud af det skidt igen, på trods af at vi havde fået 3 breve fra telia om at vi ikke længere var kunde, så forsøgte de trofast at portere nummeret over til dem gentagne gange..

Sidenhen har jeg senest for et par måneder haft Datatilsynet efter dem pga deres udsendelse af reklamehenvendelser pr e-mail, hvor Telia måtte erkende at de havde dummet sig. (udsendt til ikke-kunder samt listet alle modtagere i "TO" feltet, så alle modtagere kunne se andres e-mailadresser.)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:09

Jørgen Olsen:
Når du siger jeg skal sammenholde fakturaerne med virkeligheden vil det så sige at du påstår at de skriver mere på fakturaerne end jeg rent faktisk har brugt?

Jeg har gennem årene oplevet adskillige fakturafejl fra Teila.
Jeg gider ikke gå i detaljer, fordi jeg ikke gider risikere at havne i en situation, hvor jeg skal til at dokumentere noget, som ligger år tilbage.
Én fejl, som jeg husker er sket flere gange er, at der er kommet en rykker, før fakturaen - det har ikke været muligt for mig (som ellers kan være temmelig vedholdende, når det slår mig) at forhandle mig ud af rykkergebyret.
Et andet irritationsmoment er, at fakturaerne kan omfatte et forskelligt antal måneder. Det er derfor besværligt at sammenligne forbruget uden at skulle ned og pille i tallene med lup og pincet.
Et tredje problem har været, at det ikke har været muligt at lave automatisk tilmelding til betalingsservice via min homebank. Jeg ved ikke, om problemet lå hos banken eller hos Teila, men jeg har kunnet tilmelde andre regninger uden problemer. Det lykkedes dog på et tidspunkt.

Teilas kundeservice har misforstået både første og anden del af dette sammensatte ord.
F.eks. husker jeg sidste gang jeg opsagde et abonnement hos Telia.
Jeg ringede og sagde stort set ordret:
"Jeg vil gerne opsige mit abonnement. Jeg vil ikke bruge tid på at forklare hvorfor. Jeg vil ikke tilbydes alternative produkter. Jeg har truffet min endelige beslutning. Det eneste jeg vil er at opsige mit abonnement."
Teliamedarbejderens svar var - efter at have afmeldt abonnementet - "øh... vil du have vores nyhedsbrev?"
Jeg ved godt, at gutten risikerer fyring, hvis han ikke siger det, og han smågrinede da også lidt, da jeg svarede: "Hvad tror du selv?"

God fornøjelse med din nye telefonpartner.
Jeg håber, du kan afkræfte min skepsis om nogle år.

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:46

Jeg bliver såmænd også ringet op fra tid til anden - ikke kun Telia men også andre firmaer. Det tager omkring 19½ sekund at stoppe deres talestrøm og fortælle at det ikke har nogen interesse og farvel. Vanskeligere er det vel ikke. Som erhvervsdrivende er det en af de lidelser vi må leve med.

Har også tidligere været plaget af avissælgere og specielt analysebureauer, der vil spørge om dette og hint. Som privat kan det jo løses med anmeldelse til folkeregisteret. Så stoppede det straks.

Hilsen Jakob

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)