Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har for første gang lavet mit årsregnskab.

Jeg har brugt det revisor har lavet de tidligere år som udgangspunkt og maske.

Problemet er at jeg ikke er helt sikker på at den måde jeg har lavet virksomhedsordning på er korrekt, samt hvilken beløb der skal på de enkle felter i selvangivelsen.

Er der en venlig sjæl som ville hjælpe mig med at kigge det igennem og komme med kommentar.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:23
Hej

Det tror jeg gerne din revisor vil, self mod lidt mammon.

Jeg mener det er usmart selv at lave årsregnskab, hvis man ikke er helt inde i sagerne,

som du selv skriver du ikke er

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 08:54
Må tilslutte mig Hans.

Jeg kører selv med virksomhedsordningen, og selv om jeg vil påstå, jeg ikke er helt tabt bag en vogn udi det økonomiske, er det bestemt ikke noget jeg kan overskue. Jeg har bl.a. fået meget fin hjælp omkring det skattemæssige, idet jeg af tekniske grunde kan udskyde lidt skat til sløje år.

Alt det mener jeg ikke man selv skal fitle med - medmindre du har helt tjek på bollerne.

Yderligere kan jeg fortælle, at en bekendt af mig, som arbejder i skatteforvaltningen - med mindre virksomheder som arbejdsområde, påstår at man har et vågent øje til de som gør det hele selv, ligesom de udemærket er klar over hvilke af de lokale revisionfirmaer der laver arbejder, som det "godt kan betale sig at kigge på"...

Mvh/

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:35
Jeg vil så sige at det afhænger lidt af virksomhedens størrelse. Herudover er det et spørgsmål om det overhovedet kan svare sig at bruge virksomhedsskatteordningen. Ordningen skal holdes op imod hvad man skal give for at få revisor o.l. til at lave det.

Jeg har selv oprindeligt en baggrund fra systemet og det er da korrekt at man har en slags "sortliste" ude lokalt hvor visse revisorer - med god ret - var "udsøgt på forhånd".  Men det var blot et ud af mange "udsøgningskriterier".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)