Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 04:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Som erhvervsdrivende er et fængende visitkort et must. Et visitkort der bliver modtaget, måske beundret og herefter ryger ned i bunken til alle de andre, har efter min bedste overbevisning ikke sin berettigelse - medmindre man hedder Mærsk og egentlig ikke behøver mere reklame eller flere kontakter. Som udgangspunkt skal et visitkort indeholde et budskab som kan genbruges til andet end blot kontaktinfo.

Vi har i de sidste 11 år fået lavet 8-10 forskellige designs, lige fra superenkle til elegante perlemorskort med blytryk og runde hjørner, og lige fra dobbeltkort med foto, logo og et hav af info til vort helt nye design, som skal stå sin prøve de næste måneder. Dette kort som først skal afprøves inden I får info om hvordan det ser ud, er både provokerende, frækt og viser at den du får kortet fra, enten er en idiot eller en med en forrygende selvtillid alt efter modtagers observans - det bliver spændende at se reaktionerne fra en udvalgt skare.

Hvordan mener du som amino at et visitkort skal se ud? Skal det vise at du er en million værd, eller skal det være enkelt eller hvad?

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:38
Interessant spørgsmål, som måske et et spin-off på denne tråd?: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4996

Jeg tror at det er vigtigt at visitkortet er af høj kvalitet mht. tryk/papir. Det skal være "finske" visitkort som Jesper MediaMouse plejer at skrive . De hjemmeprintede visitkort som næsten er klippet lige, eller hvor der stadig er tydelige klippelinjer holder ikke.

Jeg tror ærlig talt ikke at det er så afgørende hvordan selve layoutet/grafikken er, som det tidligere har været. Jeg tror mange gange at et visitkort virker som et offline link til sit website. I dag er det nok mere websitet der sælger end visitkortet. Der bør selvfølgelig være en rød tråd mellem det layout der er på visitkortet og websitet, ellers hænger det ikke sammen - kunden skal kunne genkende layout/logo/etc. fra visitkortet på websitet.

mvh Carsten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:30
Jeg tror det kommer rigtig meget an på hvilken branche man befinder sig i.

Når jeg i ny og næ sidder i en taxa og der står en bunke visitkort, er jeg sådan set ligeglad med hvordan de ser ud, så længe nummeret står klart og tydeligt og det passer ned i min pung.

Hvis jeg tilgengæld sidder overfor en potentiel samarbejdspartner og efter mødet får udleveret et visitkort, synes jeg det er rart at se hvis det er proffessionelt lavet, og der står kontaktoplysninger.

Jeg er af den mening at et visitkort er et kort med kontaktoplysninger og ikke alt mulig andet gøjl, men jeg synes man ser flere og flere visitkort der både indeholder produkter, cv''er som nævnt i den anden tråd og mange andre underlige ting.

Jeg har forresten lige modtaget nogle prøver fra Jesper (MediaMouse) og kan kun anbefale det, de finske visitkort han snakker om er af virkelig høj kvalitet, og de er så tykke/stive at de nærmest kunne gå for et plastik kort, hvilket jeg finder utrolig rart hvis det bare skal holde lidt mere end 2 dage i pungen :)

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:40
Kære Aminoer

Måske spørgsmålet om hvordan et visitkort skal se ud, kan vendes et par takker.

Hvad mener I der er det vigtigste når I udleverer jeres visitkort!

• at modtageren bliver imponeret over udseendet?

• at modtageren bruger jeres visitkort til at bedømme jeres personlige performance?

• at blive husket?

• at modtageren får en aha oplevelse næste gang de hører om jer?

Hvis det er de to første spørgsmål der passer jer bedst, bør I nok bruge de finske eller ståltryk - det er virkelig noget der tager kegler.

Hvis det til gengæld er det to sidste spørgsmål der betyder mest for jer, så bør jeres visitkort ikke ligne "the mainstream" men istedet signalerer at "jeg er sgu ligeglad med hvad du mener om mit visitkort, bare du husker mig!" Som den saglige Simon Spies udtalte for snart mange år siden. "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame" - det havde han ganske ret i.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:30
I mine øjne er den ''rigtige'' form og det ''rigtige'' indhold kontekstafhængig.

Hvis jeg alligevel skal generalisere lidt, så er det for mig vigtigt, at visitkortet kan bruges til at fortælle en historie om min virksomhed. Altså at visitkortet indeholder et ''brand icon'', et logo eller noget helt tredje, der kan bruges som omdrejningspunkt for en kort fortælling om virksomhedens grundlag, vision og værdier.

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:04
Må tilslutte mig Martin T

Er det ikke lidt som den øvrige "facade" - eksempelvis påklædning ?

Når jeg kommer på besøg i mindre produktionsvirksomheder hvor alle står med beskidte fingre - inklusive ejerelederen, så duer det ikke at møde op i det stiveste antræk. Omvendt har jeg da også prøvet at møde op hvor jeg tydeligt fornemmede, at her kunne jeg vist godt have gjort mig lidt større anstrengelser for at få bukserne til at se glatte ud.

Mit visitkort skal ikke være gøgl - det tror jeg simpelthen ikke på. Måske hvis jeg solgte gadgets !

Mvh/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)