Kære Aminoer Som erhvervsdrivende er et fængende visitkort et must. Et visitkort der bliver modtaget, måske beundret og herefter ryger ned i bunken til alle de andre, har efter min bedste overbevisning ikke sin berettigelse - medmindre man hedder Mærsk og egentlig ikke behøver mere reklame eller flere kontakter. Som udgangspunkt skal et visitkort indeholde et budskab som kan genbruges til andet end blot kontaktinfo. Vi har i de sidste 11 år fået lavet 8-10 forskellige designs, lige fra superenkle til elegante perlemorskort med blytryk og runde hjørner, og lige fra dobbeltkort med foto, logo og et hav af info til vort helt nye design, som skal stå sin prøve de næste måneder. Dette kort som først skal afprøves inden I får info om hvordan det ser ud, er både provokerende, frækt og viser at den du får kortet fra, enten er en idiot eller en med en forrygende selvtillid alt efter modtagers observans - det bliver spændende at se reaktionerne fra en udvalgt skare. Hvordan mener du som amino at et visitkort skal se ud? Skal det vise at du er en million værd, eller skal det være enkelt eller hvad? Med venlig hilsen Lars C |
Interessant spørgsmål, som måske et et spin-off på denne tråd?: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4996
Jeg tror at det er vigtigt at visitkortet er af høj kvalitet mht. tryk/papir. Det skal være "finske" visitkort som Jesper MediaMouse plejer at skrive
. De hjemmeprintede visitkort som næsten er klippet lige, eller hvor der stadig er tydelige klippelinjer holder ikke.
Jeg tror ærlig talt ikke at det er så afgørende hvordan selve layoutet/grafikken er, som det tidligere har været. Jeg tror mange gange at et visitkort virker som et offline link til sit website. I dag er det nok mere websitet der sælger end visitkortet. Der bør selvfølgelig være en rød tråd mellem det layout der er på visitkortet og websitet, ellers hænger det ikke sammen - kunden skal kunne genkende layout/logo/etc. fra visitkortet på websitet.
mvh Carsten
Jeg tror at det er vigtigt at visitkortet er af høj kvalitet mht. tryk/papir. Det skal være "finske" visitkort som Jesper MediaMouse plejer at skrive

Jeg tror ærlig talt ikke at det er så afgørende hvordan selve layoutet/grafikken er, som det tidligere har været. Jeg tror mange gange at et visitkort virker som et offline link til sit website. I dag er det nok mere websitet der sælger end visitkortet. Der bør selvfølgelig være en rød tråd mellem det layout der er på visitkortet og websitet, ellers hænger det ikke sammen - kunden skal kunne genkende layout/logo/etc. fra visitkortet på websitet.
mvh Carsten