Hej Aminoer
Startede min virksomhed op som bibeskæftigelse på supplerende dagpenge fra A-kassen.
Overgik pr. 28. januar 2008. til fuldt selvstændig.
Overvejer for øjeblikket evt. at tage lønarbejde for en periode, mens jeg får andre aktiviteter på plads.
Dette giver dog anledning til spørgsmål om måden, om jeg kaster mig ud i dette projekt.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mai
|
nu har jeg arbejdet ret fast som "freelancer" hos en virksomhed i Århus i 2008.
og jeg kan sige det sådan.. at det er en fordel at du ikke er bundet og ikke har nogen form for opsigelse, men det kan jo også være et minus, som gør at du endag pludslig står uden noget.
også skal du huske at kræve lidt flere penge ind, da du sparer virksomheden for en masse bøvl og påtager dig lidt selv i form af at du jo har momsregnskab.. selv skal sørge for skat og forsikringer osv.
Personligt kan jeg godt lide det, da jeg ikke føler mig fanget og også har lidt bedre frihed til at planlægge min dag. men var det noget jeg gjorde næsten fuldtid ville jeg helt klart tage en ansættelse i stedet.
med a-kassen der kan du jo være medlem af en A-kasse for selvstændige, som så supplerer din månedsløn hvis du pludslig har for lav eller ingen indkomst en måned.