Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra Sverige til videresalg i DK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok ikke den første, der spørger om dette...men jeg kunne ikke lige finde et svar i de tidligere spørgsmål her på AMINO.

Jeg får i morgen leveret varer fra Sverige, som jeg skal sælge i min webshop. Skal jeg betale dansk moms af disse varer i DK? hvis ja, lægger jeg så bare 25% på købet og fører det ind i regnskabet som udgående moms? Og hvad med den svenske moms, jeg har endnu ikke set fakturaen, men jeg går ud fra, at den optræder...Jeg skal vel ikke betale svensk moms også? Og hvis jeg ikke skal betale den svenske moms - hvor skal min leverandør så opkræve den?

Dbh.

Eva 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:00

Hej Eva

Du skal naturligvis betale dansk moms af alle de vare du sælger. Da Sverige er medlem af EU skal du ikke betale svensk moms af de vare du køber i Sverige, såfremt du har oplyst sælger dit danske moms nr.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03

Hej Eva

Der må ikke være svensk moms på den svenske faktura, da du handler med et andet EU-land. Du skal dog bogføre EU-moms, hvilket du gør således:

Fakturaens beløb ganger du med 25% og beløbet bogfører du som EU-moms i din balance. Hvis du ikke har en konto til EU-moms, skal du oprette en, evt. lige under salgsmomsen. Modposten til dette beløb er kontoen for købsmoms. Dvs. at du ikke kommer til at betale moms af varerne, da den EU-moms, du skal betale, kan fratrækkes i dit regnskab for købsmoms

Eks:

En vare til kr. 1.000,-

EU-moms kr. 250,- bogføres i kredit

Købsmoms kr. 250,- bogføres i debit.

Når du så indberetter din moms for den periode, er der et felt for importmoms. Der angiver du din EU-moms, mens du jo på forhånd jo har inkluderet beløbet i din købsmoms.

Husk i rubrik A længere nede i angivelsen at angive dit EU-køb.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:05
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:11

FOKUS:
Der må ikke være svensk moms på den svenske faktura, da du handler med et andet EU-land. Du skal dog bogføre EU-moms, hvilket du gør således

DU har ret under forudsætning af at hun har opgivet et gyldigt momsnummer.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:29

Hej Henrik

Du har fuldstændig ret - det forudsatte jeg.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39

Hej Mikael (og alle jer andre, der har svaret på mit indlæg),

Mange  tak for svarene - det gik jo stærkt med at få det afklaret.. - nu ved jeg hvordan jeg griber det an.

Dbh

Eva

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:41

Hej :) 

Jeg spørger lige ind til med et supplerende spørgsmål.

Er der moms på fragt beløbet fra sverige? 

Mvh. Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)