Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producent i Kina? á la Jysk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amioner,

 

Jeg vil spørge om hvor man kan få produceret ting i kina - á la det som de gør i Jysk? Dermed ikke sagt at man skulle lave det samme, men bare for at have dem som eksempel.

Et eksempel på det man skulle have fabrikeret kunne også være noget så simpelt som en hullahopring? Hvordan får man fat i producenten i Kina og aftaler at tingen skal være så og så høj og skal koste et eller andet?

 

Håber I har tid og lyst til at kigge på mit spørgsmål?

 

Mvh.

CRJ

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at kigge her der findes måske det produkt du søger, ellers skulle det være muligt at finde en leverandør du kan kontakte.

Vil råde dig til at finde en agent derude, en som kan give dig referencer på danske virksomheder han har serviceret.

Kontakt de virksomheder han referere til og spørg om deres erfaringer - pas på der er mange fælder derude.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

 

Tak for det hurtige svar, jeg vil prøve at finde ud af noget på den hjemmeside du henviste mig til.

 

Jeg hører gerne fra andre som også har forbindelser eller lign. til producenter i Kina.

 

Mvh.

CRJ

Fra Khaled
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

hejsa, jeg vil spørge dig hvad er det for nogle varer/produkter du vil importere eller bruge, fordi jeg har faktisk gode kontakter :)

 

Mvh

 

HKMK

Fra Hørsholm
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

We have been sourcing for Jysk in China some years ago...

www.chinachain.dk

maria@chinachain.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Vil helt klar os anbefale at få fat i en agent eller nogle af de danske virksomheder der er i Kina. De kan både presse prisen og tjekke alt er som aftalt. For der er stor forskel på holdningen i Asien og holdningen i Europa. Dvs noget du tror er normalt og lige til, kan være noget som de slet ik anser for normalt. Typisk så laver de i Kina kun det du beder dem om, dvs de ik selv tænker produkt mm færdigt som vi ville gøre. Kender mange der har spildt mange penge på den konto, så du skal have fat i danske agenter eller sådan noget derovre til at hjælpe dig. De vil os kunne fremskaffe bedre priser og kvaliteter end du kan fra din pc her i Europa

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har lige gjort mig mine første erfaringer med import fra Kina, alt sammen klaret via internet.

Det foregik på den måde at vi foretog en google-søgning på producenter af det produkt vi ønskede produceret.
Derefter udvalgte vi de hvis produkter vi syntes bedst om, og sad tilbage med en 10 stykker.

Så sendte vi en mail til dem alle sammen og forespurgte på pris, minimum ordrestørrelse osv. De der var længe om at svare blev med det samme sorteret fra, så vi stod med et par stykker der svarede meget hurtigt.

Dem gik vi så videre med, og forhandlede priser og design osv. over email. Konkret foregik det på den måde at vi sendte eksempler på hvad vi gerne ville have, og kineserne sendte løsningsforslag i form af billeder den anden vej.

Til sidst var vi klar til at placere vores ordre hos en producent, efter at have modtaget nogle prototyper per post. Vi overførte pengene til Kina, produktionen gik i gang (ca. en måned) og til sidst landede varerne hos os efter en lang transport i skib (også ca. en måned). Vi fik et shippingfirma (Hekscher) til at stå for fortoldningen - at finde rundt i toldsystemet for uerfarne er en jungle uden lige, så det valgte vi at betale os fra.

Mit bedste råd er at finde en leverandør derovre der skriver et forståeligt engelsk, og ikke mindst én der vender relativt hurtigt tilbage på dine forespørgsler. Vær også opmærksom på MOQ (Minimum Order Quantity). Nogle leverandører sælger kun meget store partier, imens andre er villige til at sælge dig få stykker.

Og til sidst, hvis du nu går i gang med at kontakte en hel masse kinesere via email, så vær opmærksom på at svaret lige i disse dage kan lade vente på sig. De holder kinesisk nytår derovre - årets største fest, og ensbetydende med en lang række af helligdage.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 14. May 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!!

 

Mvh,

 

CRJ

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)