Hej alle Amino brugere, Jeg er tilbage efter en kort pause fra Amino og den store ''selvstændigheds'' plan. Til at komme videre i projektet, har jeg til min butik (tøjbutik) brug for at låne kr. 400.000.- (til opstart) Hagen er, at min kæreste og jeg, ikke har nogen særlig opsparing og en gæld på kr. 200.000.- i forvejen på bil og lejlighedsindskud. Vi har Nordea bank, og min kæreste har indtængt på kr. 32.000.- /md. via fast arbejde. Jeg selv må opsige et ellers godt lønnet leder job for at få selvstændigheds drømmen opfyldt. Er det mon realistisk at banken, men en god forrretningsplan og budgetter, vil låne mig pengene? |
Du skal sikkert bruge en god del af pengene på varelager, og det er da ikke umuligt at banken vil gå med til et lån mod at de får sikkerhed i dit varelager. Det vil ihvertfald minimerer deres risiko, og øge chancen for et ja.
Privat kan de vel også få sikkerhed for deres lån i bilen. Umiddelbart lyder det som om at i har et højt forbrug da du skriver at i begge har gode lønninger, og alligevel ikke har opsparing. Du skal nok ikke have urealistiske forventninger til hvor hurtigt du kan hæve en fed løn til dig selv i butikken, for det vil banken helt sikkert pege på. Det kræver lidt offervilje at tage springet - der kan være langt mellem snapsene som nystartet iværksætter

Held og lykke!
mvh Carsten