Hej folkens Jeg går med tanker om, at starte en website op, som skal omhandle et specifikt emne - et emne jeg virkelig holder af! Jeg tænker, at jeg vil gøre brug af google adsense og muligvis partnerads. Ligeledes har jeg i tankerne at tilbyde annonceplads hvis projektet bliver en succes. Mit spørgsmål er: Hvor meget trafik skal der være om dagen før det er attraktivt, at annoncere på siden? Det varierer garanteret utrolig meget, men hvad er jeres bud? På forhånd tak! /Christopher |
Du kan starte med adsense fra dag 1, så gør hellere det. Resultatbetalte netværk som partner-ads og tradedoubler kan du også starte op med det samme, men de giver meget lidt.
Hvis et af de netværk, der selv går ud og sælger reklame, skal ville tage dig med, skal du mindst op på en 3-500.000 sidevisninger og måneden, hvis du har en god niche, og måske 3-5 gange så meget, hvis din brugergruppe er meget bred.
Hvis du har en attraktiv niche og har mod på det, så kan du relativt hurtigt begynde selv at ringe rundt og prøve at sælge direkte til potentielle annoncører for en billig penge! Det kan sagtens give mere end de to ovenstående muligheder.
Konklusion: start med adsense og så kig på det igen, når du begynder at se en vis mængde besøgende på din side!