Hej alle sammen:) Jeg vil lige starte med at erkende at jeg ikke er iværksætter eller selvstændig erhvervsdrivende, men en studerende, der har sneget sig ind på jeres forum, for at få et par gode råd Til sommer bliver jeg kandidat med speciale i international udvikling og kommunikation, og jeg er begyndt at tænke på hvordan jeg kan forberede mig på at forlade den trygge universitetsboble, og få sat gang i en karriere. Jeg har længe tænkt, at jeg min fremtid skulle bestå i at skrive dybtegående rapporter o.lign., men jeg har på det seneste skiftet mening, og har brug for lidt hjælp til at komme videre. Jeg har gennem min studietid haft fuldtidsarbejde som frivilligekoordinator for en stor dansk ngo (praktik), jeg har arbejdet som kampagnekoordinator på en landsindsamling og lige nu har jeg et studiejob hos en af danmarks førende boligsociale virkomheder, hvor jeg er projektleder. I forbindelse med sidst nævnte job, har jeg fundet ud af jeg ikke skal leve af, at skrive lange rapporter. Jobbet består i høj grad af analyser af forbedringsmuligheder af boligsociale forhold i almene boliger. Og det kræver stor selvstændighed og ansvarsbevidsthed, hvilket jeg sætter pris på. Men det med bare at skrive rapporter og konstant kun at se verden skrevet ned på papir, tiltaler mig ikke. De gange jeg har været rigtig glad i et job, har været jobs hvor jeg har haft mulighed for at være kreativ ved eksempelvis at arrangere events, udarbejde kampagnemateriale, udarbejdet små film stået for arrangements afholdelser, koncerter osv. Den slags opgaver var jeg heldig nok til at have, som frivillig- og kampagnekoordinator. Men når jeg ser de job, der bliver tilbudt nyuddannede, er der meget få der giver plads til kreativitet. Og når kreativitet efterspørges, ja så viser det sig ofte kun at være i form af at være hurig i replikken, og lyn hurtigt kunne komme op med en sørøverhistorie, hvis en kunde ringer og brokker sig over et givent produkt. Så til jer, der har holdt ved gennem hele denne smøre, er spørgsmålet hvordan og hvor skal jeg søge, hvis jeg skal håbe på at finde et job hvor kreativitet betragtes som en forces frem for et andet ord for useriøs, og er der nogen af jer, der har nogle gode råd til hvordan en relativt "grøn" pige som mig, kan komme i betragtning til den slags jobs? Jeg ser frem til at se jeres svar! Glædelig indkøbsmåned til jer alle sammen. |
Vis mig den virkelige verden!
Hej Studine Vi er rigtig mange, der arbejder kreativt, og der er masser af kreativt arbejde, der skal gøres. mvh Hans |
Tak for svaret! Du har ret i det første job er det vigtigste og leder nok mest af alt efter et godt sted at starte |
Tak for svaret! Du har ret i det første job er det vigtigste og leder nok mest af alt efter et godt sted at starte |
Det ser ud til, at sidste frist for indsendelse af ansøgning var d. 17/11 |
Hvilket blot betyder at trådstarter har travlt med at søge ;) |