Jeg har været med til at starte et nyt firma. I den forbindelse har vi snakket om at få trykt navn og evt. billede på noget af det tøj vi går rundt i. Selvfølgelig i håbet om at det vil skabe lidt lokalt kendskab til vores firma og vores produkter.
Vi er ikke interesseret i de gængse reklame t-shirts etc. Vi forestiller os nærmere at vi selv køber tøjet, så det passer til vores individuelle tøjsmag.
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men hvilke prislejde ligger vi i? Hvis der fx skal stå:
Og så et billede af et af vores produkter (det skal vi selvfølgelig nok selv levere).
Jeg ved at det er svært at afskrive reklametøj når man har et enkeltmandsvirksomhed, da der fra SKATs side argumenteres med "at tøjet jo også kan bruges privat". Står man anderledes når det er et I/S?
Og så et billede af et af vores produkter (det skal vi selvfølgelig nok selv levere).
Jeg ved at det er svært at afskrive reklametøj når man har et enkeltmandsvirksomhed, da der fra SKATs side argumenteres med "at tøjet jo også kan bruges privat". Står man anderledes når det er et I/S?
Det behøver ikke at koste mere end nogle få hundrede kroner. (hvad mener du med " Og så et billede af et af vores produkter")?
Jeg er ikke skatteekspert, men jeg mener at du selvfølgelig kan trække reklametøj fra netop fordi du har reklame derpå. Der kan dog være lidt problemer hvis du køber dyrt mærketøj og lign.
Vi har lavet reklametøj til små og store firmaer i over ti år og har aldrig hørt om nogen der har fået på puklen for det.
(hvad mener du med " Og så et billede af et af vores produkter")?
Jeg mener at det tryk der skal laves, både skal indeholde tekst og billede.
Nej jeg er heller ikke skatteekspert, men jeg mener bestemt sidst jeg undersøgte det - til mit enkeltmandsfirma - der var det ikke muligt, da tøjet jo også kan bruges i privat henseende.
Måske der er en klog amino der kan give et endegyldigt svar herinde?