Der er tonsvis af coaches, mentorer og store rådgivningsfirmaer på nettet - men ingen focuserer på begynderen, og giver gode lavptraktiske værktøjer der kan gøre en elsesdebut og den første tid til en succes. Masser af nye (og desværre også ældre ) ledere laver helt elementære fejl, og jeg har uden held søgt efter et sted hvor der gives god gedigen basishjælp. Jeg vil lave en portal hvor nye ledere kan få hjælp til at forberede sig og klare helt dagligdags udfordringer, som f.eks når "Ditte kommer grædende ind på kontoret fordi Laila har snakket grimt om hende til de andre" - og masser af andre små, men afgørende udfordringer. Portalen skal naturligvis også masser af "ledelse på højere niveau", samt andre typer af værktøjer, tests, relevante bøger og remedier, anmeldelser, coaches, mentorer ( få eller bliv på begge ), lukket forum for sparring, artikler/links, hjælp til jobsøgning og CV skrivning, forskellige dillemaer med forslag til løsninger ( fra ledere i erhvervslivet ), livechats med "pinger", selvoprettede netværksgrupper, sjov og ballade og meget meget mere. Lederne.dk er de eneste jeg kan se har lidt fat i det - kender I andre ? Feedback ønskes - er dette overhovedet interessant ? Mange iværksættere bliver også pludseligt ledere når den første succes kommer - og hvem gør dem klar til det ? Ville I bruge sådan en værktøjskasse ? /Henrik |
Jeg tror på ideen. Men kig nu grundigt efter, om den ikke allerede er lavet!