Hej I forbindelse med skift af firmanavn, er jeg blevet opmærksom på sent i forløbet at et andet firma har et produkt hvori mit nye navn indgår.... Hvor går grænsen, jeg slog mit ønskede navn op i cvr registret og der var ingen problemer, mit ønskede domæne var også ledigt. Skal jeg kontakte det pågældende firma for at være helt sikker. På forhånd tak |
skifte firmanavn
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Med venlig hilsen
Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk
Det kommer jo i høj grad an på om du overtræder det andet firmas rettigheder og varemærker ved at vælge navnet. Hvis jeg begynder at lave cola, og synes at mit firma skal hedde Coca Cola, så ryger jeg nok i nogle problemer! Men prøv eks. at søge på Blomsterværkstedet på dgs.dk. Det giver 33 resultater på erhvervssøgningen og 43 på privatsøgningen. Hvis du kontakter firmaet vil de sikkert sige at du ikke må bruge navnet, men det er jo ikke ensbetydende med at du ikke juridisk er i din gode ret til at anvende navnet alligevel. mvh Carsten |
Men nu ved jeg jo ikke hvad for et ord det. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Med venlig hilsen
Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk
Jeg synes at navet er så almindelig, at du uden problemer kan anvende det. Ellers skal Danware da vist også sagsøge Netoptik - eller måske skulle Netoptik sagsøge Danware ![]() mvh Carsten |
Hej Kim, Jeg synes, at du skal ringe til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen for at checke om du må kalde dit firma det navn, som du ønsker. Det er dem som afgør, om et firmanavn kan registreres. Hvis de siger ok, burde det være frit frem. Søren |
|
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)