Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skifte firmanavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

I forbindelse med skift af firmanavn, er jeg blevet opmærksom på sent i forløbet at et andet firma har et produkt hvori mit nye navn indgår....

Hvor går grænsen, jeg slog mit ønskede navn op i cvr registret og der var ingen problemer, mit ønskede domæne var også ledigt.

Skal jeg kontakte det pågældende firma for at være helt sikker.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:44
Hej Kim,

Det kommer jo i høj grad an på om du overtræder det andet firmas rettigheder og varemærker ved at vælge navnet. Hvis jeg begynder at lave cola, og synes at mit firma skal hedde Coca Cola, så ryger jeg nok i nogle problemer!

Men prøv eks. at søge på Blomsterværkstedet på dgs.dk. Det giver 33 resultater på erhvervssøgningen og 43 på privatsøgningen.

Hvis du kontakter firmaet vil de sikkert sige at du ikke må bruge navnet, men det er jo ikke ensbetydende med at du ikke juridisk er i din gode ret til at anvende navnet alligevel.

mvh Carsten
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:10
Hvis det så også er et almindeligt anvendt ord er deres chancer for at have eneret på det nok også ret lille.

Men nu ved jeg jo ikke hvad for et ord det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 10:57
Dato: 5/29/2006 11:41:30 PM Forfatter:kim Malmberg
Hej

I forbindelse med skift af firmanavn, er jeg blevet opmærksom på sent i forløbet at et andet firma har et produkt hvori mit nye navn indgår....

Hvor går grænsen, jeg slog mit ønskede navn op i cvr registret og der var ingen problemer, mit ønskede domæne var også ledigt.

Skal jeg kontakte det pågældende firma for at være helt sikker.

På forhånd tak

Hej igen

Jeg prøvede at skifte firma navn til Netop data. Det viste sig at et firma ved navn Danware laver produkter der hedder bl.a netop scool. Jeg kontakte firmaet, og fik efter følgende brev om de de ikke ønskede at netop indgik i mit firmanavn.

Jeg havde forinden chekket virk,dk for både firmanavn og produkter.

Har efterfølgende også været inde og søge på patent og varemærke styrelsen.

Er der noget jeg har overset... Er der andre herinde der har været i ligende sitiationer ?

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:43
Hej Kim,

Jeg synes at navet er så almindelig, at du uden problemer kan anvende det. Ellers skal Danware da vist også sagsøge Netoptik - eller måske skulle Netoptik sagsøge Danware

mvh Carsten

Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:26
Hej Kim,

Jeg synes, at du skal ringe til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen for at checke om du må kalde dit firma det navn, som du ønsker. Det er dem som afgør, om et firmanavn kan registreres.

Hvis de siger ok, burde det være frit frem.

Søren

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 03:14
Dato: 6/6/2006 10:56:32 AM Forfatter: kim Malmberg [QUOTE]Dato: 5/29/2006 11:41:30 PM Forfatter:kim Malmberg
Hej igen

Jeg prøvede at skifte firma navn til Netop data. Det viste sig at et firma ved navn Danware laver produkter der hedder bl.a netop scool. Jeg kontakte firmaet, og fik efter følgende brev om de de ikke ønskede at netop indgik i mit firmanavn.

Jeg havde forinden chekket virk,dk for både firmanavn og produkter.

Har efterfølgende også været inde og søge på patent og varemærke styrelsen.

Er der noget jeg har overset... Er der andre herinde der har været i ligende sitiationer ?

Hej Kim

Hvis Danwares produkt er indenfor samme branche som din, og at de har markedsført deres produkt i et stykke tid (elastik-tid :-) ) Kan de påberåbe sig et vist ejerskab af denne ordkombination. En mulighed kunne være at bruge Net-Op data, selvom det måske ikke er så fængende eller lige det du havde tænkt dig.

Vi har i forbindelse med nogle af vore varemærke fået de mest mærkelige reaktioner fra ejere af produkter der ikke havde spor branchemæssige lighedstegn med det af os ansøgte varemærke. Vi havde på et tidspunkt et produkt som vi havde fundet et brandgodt navn til - det viste sig at en producent havde et produkt der branchemæssigt lignede, en forespørgelse til pågældende virksomhed betød blot at de lynhurtigt fik varemærkebeskyttelse på navnet.

At du kan finde et ledigt domæne er ikke det samme som at navnet dermed er til fri afbenyttelse.

F.eks. kan du ved en søgning på domæner indenfor plbrake (der er et registreret varemærke) finde mange ledige domæner, det betyder dog ikke at du har retsmæssig adgang til at bruge domænet.

Umiddelbart vil en investering på ca DKK3.000 hos Patent- og Varemærkestyrelsen for ansøgning på det ønskede navn være en god investering, idet en navnestrid efterfølgende kan være dyre lærepenge.

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)