Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Vores butikslokal er brandfarlig..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har en butik som er meget utæt. På grund af utætheden er indbygget køleskab kortsluttet,en stor lys er faldt ned mens vi havde kunder og en kunde blev næsten ramt. I oktober var halvdelen af butikken slukket pga. der dryppede vand ned ad ledninger til lys mens vi havde åbent, så vi fik snakket med udlejeren at nu er vi træt af det mange skader og vil gerne flytte ud. Vi blev enige om at vi flytter ud og kommer ud af lejekontrakten lige så snart vi finder en anden lokal.

Men! Vi fandt endelig en passende butikslokal som skal overtages hurtigst, så vi kom til udlejeren for at give ham besked. Nu vil han ikke have os ud og kræver at vi skal opsige med 3 mdr. Så jeg skrev til ham at han skal udbedre skader inden d. 10 ellers vil vi ud af lejemålet. Vi har også i øvrigt kun betalt halvdelen af husleje denne måned da vi vil flytte ud den 15. nu kræver han at vi betaler resten senest mandag d. 8.dec. ellers vil han smide os ud og depositum på 3 mdr´s husleje vil tilfalde ham. Jeg har fortrudt at jeg ikke fik hans underskrift med det samme dengang vi blev enige om at komme ud. Men der er der ikke noget at gøre ved.

Vi har før snakket med en brandmand som siger at det er ulovligt at leje brandfarlige bygninger og den kan blive lukket ned når som helst. (Han var reservebrandmand) Har han ret?? Da han sagde det blev vi lidt bange for om vi kommer til at stå i denne situation og blev lidt desperate for at finde en anden lokal og gå ud af den utætte bygning.

I vores lejekontrakt står der at udlejer ikke skal renovere bygningen da den skal rives ned i fremtiden og bygges nyt, til gengæld står der at udlejer skal udbedre skader i hensyn til forsvarlig brug af ejendommen.

Hvor og hvem kan vi gå til for at få den vurderet. Skal jeg give det videre til advokater?

Vi vil så gerne flytte ud da vi er bange for bygningen vil brænde ned..

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 05:34

I skal bestemt sende det til en advokat da jeg mener i har retten på jeres side. Man lejer heller ikke lejligheder ud som er imod reglerne.

Og som du selv siger står der i kontrakten at han skal udbedre skader i hensyn til forsvarlig  brug af ejendommen. Mandag morgen vill jeg ringe til advokat og høre hvordan det hele ser ud. Du kunne også ringe til udlejer og sige at du har snakket med advokat som syntes i skal gå rettens gang da det der er uansvarligt fra udlejers side.

udlejer har ret til at forbedre evt mangler som gør det uansvarligt og farligt at være i bygningen. Hvis han skriver det i lejekontrakten ville jeg mene lejekontrakten er ugyldig.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:48

Som Perbj siger, kontakt en advokat i morgen og få ham til at sige god for jeres sag - og ring derefter til udlejer og fortæl ham du lige har snakket med din advokat, som er indstillet på at tage den hele vejen. Så kan man da håbe udlejer bliver lidt mere fornuftig og måske til at tale med.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:50

Hej Perbj og Denni

Han er ikke lige til at snakke med :(

Her er hans svar:

"Hej med jer.

I er velkommen til at gå til en advokat.

Jeg skal gøre jer opmærksom på at i selv har set bygningen inden i valgte og leje
den, og det er tydligt at det bære præg af en gamel bygning.

Men lejeprisen er også derefter, skulle i havde lejet de samme kvadratmeter et andet
og nyere sted, ville prisen være tæt på det dobbelte pr m2.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at i kan komme ud af lejemålet med 14 dags varelse,
men gav jer en fair chance for at komme ud at det med de almindelige 3 mdr
opsigelse, således at jeg også havde tid til at finde en anden lejer, i har kanske
enkelt enten ikke hørt ordentligt efter, eller ikke forstået mig korrekt.

Men som sagt er i mere end velkommen til at bringe sagen til advokat, det koster
bare jer ekstra, og uanset hvad, så har jeg 3 mdr,s husleje betalt som depositum.

Jeg vil anbefale jer at betale den sidste andel af denne månedes huslej på kr 7750
inden tirsdag den 9 dec. ellers ser jeg mig nødsaget til at ophæve kontrakten, og
smide jer ud med øjebliklig virkning, og de 3 måneders depositum vil tilfalde mig."

-----------------------------------------------0-------------------------------------------------------

Vi ved at den er gammel men der var ikke skader i bygningen og ser ok ud da vi flyttede,men det sidste par måneder er der kommet så mange skader at vi ikke kan og vil ikke være der mere. Nu har jeg hørt at han rejser på tirsdag og har skrevet til ham at vi gerne vil have vores problemer på plads mandag d. 8. og hvis han ikke får skaderne rettet mandag er vi nødsaget til at flytte vores butik..

Mandag tager vi ud til ejendomsmægler han har brugt og lige viser ham vores emails,brandvæsenet for at få vurderet bygningen,advokat,og GTE som er rådgivere til nystartede iværksættere i Grønland. Nu må vi bare håbe at vi får så mange som muligt medhold..

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:05

Jamen han må ikke leje noget ud som er for farligt til beboelse og brug. Jeg håber lidt der er en advokat på Amino som ville komme med lidt indput, for jeg mener bestemt at i har retten på jeres side.

De ting som var er kortsluttet er faldet ned burde han jo erstatte og sørger for kom iorden.

Jeg syntes i skal få så mange på jeres side og få en sag samlet og vise ham det, spørge om han endnu engang ikke vil komme til fornuft ellers må i få advokat på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)