Hej Aminoer Vi har en butik som er meget utæt. På grund af utætheden er indbygget køleskab kortsluttet,en stor lys er faldt ned mens vi havde kunder og en kunde blev næsten ramt. I oktober var halvdelen af butikken slukket pga. der dryppede vand ned ad ledninger til lys mens vi havde åbent, så vi fik snakket med udlejeren at nu er vi træt af det mange skader og vil gerne flytte ud. Vi blev enige om at vi flytter ud og kommer ud af lejekontrakten lige så snart vi finder en anden lokal. Men! Vi fandt endelig en passende butikslokal som skal overtages hurtigst, så vi kom til udlejeren for at give ham besked. Nu vil han ikke have os ud og kræver at vi skal opsige med 3 mdr. Så jeg skrev til ham at han skal udbedre skader inden d. 10 ellers vil vi ud af lejemålet. Vi har også i øvrigt kun betalt halvdelen af husleje denne måned da vi vil flytte ud den 15. nu kræver han at vi betaler resten senest mandag d. 8.dec. ellers vil han smide os ud og depositum på 3 mdr´s husleje vil tilfalde ham. Jeg har fortrudt at jeg ikke fik hans underskrift med det samme dengang vi blev enige om at komme ud. Men der er der ikke noget at gøre ved. Vi har før snakket med en brandmand som siger at det er ulovligt at leje brandfarlige bygninger og den kan blive lukket ned når som helst. (Han var reservebrandmand) Har han ret?? Da han sagde det blev vi lidt bange for om vi kommer til at stå i denne situation og blev lidt desperate for at finde en anden lokal og gå ud af den utætte bygning. I vores lejekontrakt står der at udlejer ikke skal renovere bygningen da den skal rives ned i fremtiden og bygges nyt, til gengæld står der at udlejer skal udbedre skader i hensyn til forsvarlig brug af ejendommen. Hvor og hvem kan vi gå til for at få den vurderet. Skal jeg give det videre til advokater? Vi vil så gerne flytte ud da vi er bange for bygningen vil brænde ned..
|
I skal bestemt sende det til en advokat da jeg mener i har retten på jeres side. Man lejer heller ikke lejligheder ud som er imod reglerne.
Og som du selv siger står der i kontrakten at han skal udbedre skader i hensyn til forsvarlig brug af ejendommen. Mandag morgen vill jeg ringe til advokat og høre hvordan det hele ser ud. Du kunne også ringe til udlejer og sige at du har snakket med advokat som syntes i skal gå rettens gang da det der er uansvarligt fra udlejers side.
udlejer har ret til at forbedre evt mangler som gør det uansvarligt og farligt at være i bygningen. Hvis han skriver det i lejekontrakten ville jeg mene lejekontrakten er ugyldig.