Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring på godt og ondt...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være interessant at høre, jeres bedst markedsføringoplevelse og ligeså den dårligste i har været igennem med jeres firma. Tænker både på  investering af tid og penge. Samtidig er det selvfølgeligt heller ikke uvæsentligt, om i lige fortæller, hvad det er i sælger i den forbindelse.
Vi er jo nok nogle stykker, der så kan lære og lytte lidt af jeres erfaringer. :-)

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har absolut gode resultater med AdWords.. Det koster lidt, men det giver resultater.

(At danskerne så bare er urolige at betale over paypal er så desværre en anden ting..)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder til stadighed med at udvikle formlen på at finde de bedste produkter /serviceydelser, der er velegnede til salgInternettet ... mere om det senere. Hvis du kobler dig på vores nyhedsbrev vil du få besked, når jeg kan fortælle mere om det.

Den absolut dårligste er at blive ringet op af inkompetente telefonsælgere, der prøver at sælge mig forsikringer fra een af Danmarks største forsikringsselskaber.

Det er sørgeligt at opleve en så stor mangel på professionalisme.

Mvh,

Christian

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er stor fortaler for at hyre affiliates og belønne dem godt for deres arbejde. De gør det de er gode til (og bliver betalt godt), du gør det du er godt tid (og tjener naturligvis mindre pr. enhed, men kommer til at sælge meget mere) og det giver derfor en Win/Win situation. Hvis dine affiliates ikke kan finde ud af at sælge noget, så har det ikke kostet dig en krone.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg. :-)

Kan da fortælle, at det jeg selv har haft mest succe med, ironisk nok også er det jeg har haft dårligs succe med, nemlig pressemeddelser. Ved et firma (Webportal for kreative hoveder) brugte jeg meget tid på at lave gode pressemeddelser med vedlagt billedmatriale, specielt skræddersyet til det enkelte medie. Ikke en af de pressemeddelser fik jeg noget ud af.
Den anden gang undersøgte jeg hvilken jounalist der havde det specielle fagområde som sit, ringede og fortalte min historie (Produktion og salg af designertøj) og 3 dage efter var jeg både i dagblade og aviser. Fik enda også personlig besøg af jounalister og fotografe ved den lejlighed og brugte væsentligt mindre tid på dettte og fik altså en meget større gennemslagskraft.
Om det var timingen, den personlige kontakt, emnet eller noget helt andet har jeg ingen ide om, men stor forskel var stor, på de to oplevelser.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Jeg kan også lige komme med min mening til denne debat.

Jeg repræsenterer en online medie virksomhed, der lever af at tilknytte forbrugere med annoncører i forskellige sammenhænge, som jeg vil komme nærmere ind på i dette indlæg.

Hvorfor er e-mail marketing en god måde?

Vi benytter os selv af e-mail marketing og Co-signups (Tilmeldinger til sit nyhedsbrev via fx. en konkurrence)

Mange herinde vil sikkert sværge til google adwords, men e-mail marketing er faktisk for vores vedkommende bedre og nu skal I høre hvorfor.

E-mail marketing formen er annoncering via email, som navnet antyder. Fordelen ved at annoncere via email marketing, er at du i langt højere grad kan målrette dit budskab på flere parametre massivt og ud til en stor samlet volume, som giver et hurtigt præcist afkast. Internet branchen er en branche hvor det hele går rigtig stærkt, derfor er det en fordel for en annoncør at du kan se resultat med det samme, i stedet for at vente 2 uger.

Et populært produkt som jeg varmt kan anbefale, som jeg iøvrigt selv vælger, når jeg og min virksomhed selv er ude og benytte os af e-mail marketing er one2one. One2one er som navnet antyder - 1 til 1 dvs. 1 budskab til 1 modtager og det virker rigtig godt. Der er maksimal fokus på dit budskab og chancen for en reaktion er højere end ved alm. tradiotionel banner visninger som vi kender fra online annoncering, da brugeren kun sidder med fokus på dit budskab og ikke andre forstyrrende elementer som kun opfattes som støj.

Dog skal man være varsom, det er ikke altid bare godt at bruge penge på fx. en one2one kampagne og så er alt sikkert og trygt. Som det gælder med alt andet i denne verden, så skal man naturligvis bruge sin sunde fornuft og huske på at timingen er alt afgørende for om kampagnen er en succes eller ej. Lad mig komme med et eksempel.

Det er ikke ligegyldigt hvornår du vælger at sende dit budskab ud. Fx. læste jeg for nyligt et indlæg herinde om en kunde som havde haft en dårlig oplevelse med netop e-mail marketing og jeg opdagede hurtigt årsagen til den fårlige oplevelse. Budskabet var sendt midt i sommerferien, på et tidspunkt hvor der ikke er mange mennesker foran computeren til at læse e-mails. Det svare lidt til at køre en reklame kampagne på en stor tv station kl. 4 om natten og efter 2 uger konstatere at det var noget lort. Havde man nu givet de ekstra penge for at sende på et tidspunkt hvor der rent faktisk var folk tilstede, så havde oplevelsen helt sikkert været en anden, derfor er timing i en reklame kampagne altafgørende. Brug hellere lidt ekstra penge, i stedet for at gå på kompromis med tidspunktet for kampagnen.

Som i ovenstående eksempel, så er timingen altafgørende for om kunden oplever succes eller skuffelse med sin e-mail marketing kampagne. At sende i sommerperioden hvor ingen læser emails, er det samme som at sende en tv reklame om natten, ligegyldig :)

Hvordan får vi nu denne kunde tilbage og igen prøve e-mail marketing eller tv reklame... Ja det er et svært spørgsmål, men det handler om at forklare kunden hvorfor kampagnen ikke virkede og overbevise ham om at med rette timing og rådgivning vil kampagnen virke. Måske til en højere pris, men med et bedre resultat, som i sidste ende er det som tæller.

Hvorfor benytte sig af co-regs?

SPAM er det første du sikkert vil tolke co-regs til at være, hvis du da ikke lige helt har sat dig ind i hvad et co-reg er og hvad SPAM er.

SPAM er kendetegnet ved at være uønsket og tilsendt en brugers email uden brugerens samtykke, som i øvrigt ofte kun er til gene og ustoppelig.

Co-reg er kendetegnet ved at brugeren aktivt vælger at sige ja til at modtage fx. et nyhedsbrev fra den pågældende annoncør. Brugeren har derudover mulighed for at melde sig fra igen, hvis brugeren ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet længere.

At nogen så vælger at være kreative, skal ikke ødelægge billedet af hvad et co-reg er og hvor effektivt det er. Ofte bliver co-regs aktiveret via en konkurrence eller undersøgelse på nettet, hvor konkurrencens / undersøgelsens sponsorer modtager dit navn og email som krav for at du kan deltage i konkurrencen. Det er derfor du gratis kan deltage i konkurrencer eller undersøgelser.

Hvorfor opfattes co-reg som spam helt konkret?

Det er nemt at give et svar på. Ofte så skjules de såkaldte co-regs i en lang betingelses tekst og derfor lægger brugeren ikke mærke til at han bliver tilmeldt de sponsorer som står bag konkurrencen eller undersøgelsen. Derfor er det en god ting at lige læse betingelserne igennem, så man ved hvad man siger ja til når man accepyterer konkurrencens betingelser for deltagelse.

Jeg håber ikke jeg har mistet jer alle sammen, når I er nået herned til, fordi det har godt nok taget langtid at skrive :)

Jeg tager forbehold for tastefejl og fraskriver mig ethvert ansvar hvis du er faldet i søvn nu efter denne smørre;)

 

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Men husk nu at markedsføring via e-mail er ulovligt, sålænge du ikke har indgået forhåndsaftale med emnet.

 

Jeg modtager alt for meget reklame-spam som jeg aldrig er gået med til ..

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Jeg er stor fortaler for at hyre affiliates og belønne dem godt for deres arbejde. De gør det de er gode til (og bliver betalt godt), du gør det du er godt tid (og tjener naturligvis mindre pr. enhed, men kommer til at sælge meget mere) og det giver derfor en Win/Win situation. Hvis dine affiliates ikke kan finde ud af at sælge noget, så har det ikke kostet dig en krone.

Nu ved jeg godt at man giver xx kr. pr. ordre osv. som de laver til dig, men er det ikke dyrt at starte sådan en aftale op?
Jeg tænker, de opretter vel ikke bare en gratis og kun tager betaling hvis de finder kunder til din webshop?

Har kigget på nogle forskellige, herunder webgains, tradedoubler (facinerende kundeportefølje de har) og Deducta, ingen af dem oplyser nogle pris eksempler, overhovedet.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjernet

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg blot spørge om du har læst afsnittet om spam og coregs i mit indlæg og rent faktisk forstået det jeg skriver ?

Fordi der beskriver jeg netop præcist hvad du hentyder til. Og da e-mail marketing ofte kaldes permission marketing, så er det en selvfølge at man har forudgående accept fra brugeren om at sende et tilbud eller email generelt.

Det med du ikke har tilmeldt dig selv, det tror jeg nu nok du har inddirekte via betingelser i fx. en konkurrence.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)