Normal
0
21
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
Jeg kan også lige komme med min mening til denne debat.
Jeg repræsenterer en online medie virksomhed, der lever af at tilknytte
forbrugere med annoncører i forskellige sammenhænge, som jeg vil komme nærmere
ind på i dette indlæg.
Hvorfor er e-mail marketing en god måde?
Vi benytter os selv af e-mail marketing og Co-signups (Tilmeldinger til sit
nyhedsbrev via fx. en konkurrence)
Mange herinde vil sikkert sværge til google adwords, men e-mail marketing er
faktisk for vores vedkommende bedre og nu skal I høre hvorfor.
E-mail marketing formen er annoncering via email, som navnet antyder.
Fordelen ved at annoncere via email marketing, er at du i langt højere grad kan
målrette dit budskab på flere parametre massivt og ud til en stor samlet
volume, som giver et hurtigt præcist afkast. Internet branchen er en branche
hvor det hele går rigtig stærkt, derfor er det en fordel for en annoncør at du
kan se resultat med det samme, i stedet for at vente 2 uger.
Et populært produkt som jeg varmt kan anbefale, som jeg iøvrigt selv vælger,
når jeg og min virksomhed selv er ude og benytte os af e-mail marketing er
one2one. One2one er som navnet antyder - 1 til 1 dvs. 1 budskab til 1 modtager
og det virker rigtig godt. Der er maksimal fokus på dit budskab og chancen for
en reaktion er højere end ved alm. tradiotionel banner visninger som vi kender
fra online annoncering, da brugeren kun sidder med fokus på dit budskab og ikke
andre forstyrrende elementer som kun opfattes som støj.
Dog skal man være varsom, det er ikke altid bare godt at bruge penge på fx.
en one2one kampagne og så er alt sikkert og trygt. Som det gælder med alt andet
i denne verden, så skal man naturligvis bruge sin sunde fornuft og huske på at
timingen er alt afgørende for om kampagnen er en succes eller ej. Lad mig komme
med et eksempel.
Det er ikke ligegyldigt hvornår du vælger at sende dit budskab ud. Fx. læste
jeg for nyligt et indlæg herinde om en kunde som havde haft en dårlig oplevelse
med netop e-mail marketing og jeg opdagede hurtigt årsagen til den fårlige
oplevelse. Budskabet var sendt midt i sommerferien, på et tidspunkt hvor der
ikke er mange mennesker foran computeren til at læse e-mails. Det svare lidt
til at køre en reklame kampagne på en stor tv station kl. 4 om natten og efter
2 uger konstatere at det var noget lort. Havde man nu givet de ekstra penge for
at sende på et tidspunkt hvor der rent faktisk var folk tilstede, så havde
oplevelsen helt sikkert været en anden, derfor er timing i en reklame kampagne
altafgørende. Brug hellere lidt ekstra penge, i stedet for at gå på kompromis
med tidspunktet for kampagnen.
Som i ovenstående eksempel, så er timingen altafgørende for om kunden
oplever succes eller skuffelse med sin e-mail marketing kampagne. At sende i
sommerperioden hvor ingen læser emails, er det samme som at sende en tv reklame
om natten, ligegyldig :)
Hvordan får vi nu denne kunde tilbage og igen prøve e-mail marketing eller
tv reklame... Ja det er et svært spørgsmål, men det handler om at forklare
kunden hvorfor kampagnen ikke virkede og overbevise ham om at med rette timing
og rådgivning vil kampagnen virke. Måske til en højere pris, men med et bedre
resultat, som i sidste ende er det som tæller.
Hvorfor benytte sig af co-regs?
SPAM er det første du sikkert vil tolke co-regs til at være, hvis du da ikke
lige helt har sat dig ind i hvad et co-reg er og hvad SPAM er.
SPAM er kendetegnet ved at være uønsket og tilsendt en brugers email uden
brugerens samtykke, som i øvrigt ofte kun er til gene og ustoppelig.
Co-reg er kendetegnet ved at brugeren aktivt vælger at sige ja til at
modtage fx. et nyhedsbrev fra den pågældende annoncør. Brugeren har derudover
mulighed for at melde sig fra igen, hvis brugeren ikke ønsker at modtage
nyhedsbrevet længere.
At nogen så vælger at være kreative, skal ikke ødelægge billedet af hvad et
co-reg er og hvor effektivt det er. Ofte bliver co-regs aktiveret via en
konkurrence eller undersøgelse på nettet, hvor konkurrencens / undersøgelsens
sponsorer modtager dit navn og email som krav for at du kan deltage i
konkurrencen. Det er derfor du gratis kan deltage i konkurrencer eller
undersøgelser.
Hvorfor opfattes co-reg som spam helt konkret?
Det er nemt at give et svar på. Ofte så skjules de såkaldte co-regs i en lang
betingelses tekst og derfor lægger brugeren ikke mærke til at han bliver
tilmeldt de sponsorer som står bag konkurrencen eller undersøgelsen. Derfor er
det en god ting at lige læse betingelserne igennem, så man ved hvad man siger
ja til når man accepyterer konkurrencens betingelser for deltagelse.
Jeg håber ikke jeg har mistet jer alle sammen, når I er nået herned til,
fordi det har godt nok taget langtid at skrive :)
Jeg tager forbehold for tastefejl og fraskriver mig ethvert ansvar hvis du
er faldet i søvn nu efter denne smørre;)