Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimeligt at tage imod startbeløb?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Når man sådan bestiller en hjemmeside hos et firma, som skal udvikle siden for en. Er det da rimeligt fra firmaets side, at forlang et hvis % beløb i forskud? For mig synes det at der er mange der gør det, jeg ved bare ikke om jeg synes det er rimeligt at tilbyde det, da det fra kundens side jo ikke engang er sikker på at få et produkt? Jeg kan forstå hvis det er halvvejs af forløbet man skal betale 50% eller sådan noget, men uden at have fået noget?

Hvad synes du om det?

- David

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:36

Jeg ville ikke undre mig, hvis firmaet tog et a'conto-beløb, og hvis jeg var webdesigner, ville jeg selv gøre det.

Risikoen for at kunden ikke betaler er simpelthen for stor.

Der er dog mange, der ikke gør det. Fred være med det!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:42

I større udviklingsprojekter, trækker forløbet sig jo måske over flere måneder.
Det er de færreste virksomheder, med ansatte, der kan overleve uden at få nogle indtægter ind løbende.

Der er forskellige modeller til betaling. Nogen opsætter milestones, og når den er opnået falder xx procent af betaling.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:18

Hej David

Vi beslutter at tage a'conto beløb baseret på en samlet vurdering af projektet.

De fleste mindre projekter op til 20.000 har vi normalt ikke taget noget for "up front"; men det ændrer sig jo nok lidt fra nu af.

Grundlæggende er det styret af vores tiltro til, hvor sund virksomheden er.

Er det en nystartet, der vi starte endnu en tøjbutik hjemmefra eller er det en stor, gammel virksomhed med et nyt nicheprodukt og masser af potentiale?

Mvh,

Christian

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 00:22

Tak for alle jeres gode svar.

Og så vidt jeg forstår jer Christian, så er det subjektivt i forhold til jeres forhold til kunden og deres "ry" hvis man kan sige det. Jeg tror også dette er den smartese løsning.

- David

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)