Hej, ved ikke om det er urelevant for denne side men, har nogle spørgsmål jeg gerne vil stille. Nu antager jeg at mange af jer aminoer har et sommerhus, og i et sommerhus er der som regel en pejs, brændeovn etc. I er på vej til sommerhuset, og skal lige have noget brændsel med så der kan blive tændt op i pejsen, hvad tænker i på når i bestemmer jer for hvor i skal købe det, og lægger i meget vægt på prisen, udseende af brændet ? Kunne godt tænke mig at få lidt respons på denne hvad har i af meninger, ikke sikkert i overhovedet tænker på sådan noget, hvis i har nogle andre indvendinger til emnet så bare skriv!:D Har en tanke om at begynde at sælge brænde ude i sommerhus områderne, sidste spørgsmål, er det lovligt at sætte en bod af en slags op i et sommerhus område og andre offentlige steder. På forhånd tak :D |
Hej Christian.
Christian Højen Justesen:I er på vej til sommerhuset, og skal lige have noget brændsel med så der kan blive tændt op i pejsen, hvad tænker i på når i bestemmer jer for hvor i skal købe det, og lægger i meget vægt på prisen, udseende af brændet ?
Man tænker først og fremmest på KG-prisen og derefter hvilken slags træ det er. Og kan sige at vi i vores familie ofte lige kigger forskellige steder i naboområdet for at se hvor prisen er lavest og så hvordan det ser ud og brændetid. Somsagt så sælger nogle både brænde, "små optændingspinde" og så dicideret briketter i store poser. Dermed vælger folk nok at købe en pose af hver
Christian Højen Justesen:Har en tanke om at begynde at sælge brænde ude i sommerhus områderne, sidste spørgsmål, er det lovligt at sætte en bod af en slags op i et sommerhus område og andre offentlige steder.
De fleste har jo "bare en bod ude ved vejen" og gør det derfor sort. Men du kan jo også;
- Lave et firma, som laver et samarbejde med ejeren af sommerhuset, så lejerne betaler for at der ligger træ parat.
- Du kunne lave aftaler med den lokale Brugs eller feriehusudlejer om at sælge ved dem. (Så de bare få nogle ganske få % for at sælge det)
- Du kunne lave aftaler med nogle folk omkring en bod ude ved nogle forskellige steder.
- Du kunne lave nogle flyers og ligge dem i sommerhusene omkring det nærmeste sted du sælger.
- Du kunne lave en webshop sådan at brændet ligger parat når lejeren kommer (eller indenfor få dage)
Håber det kunne bruges
Mvh Winther , Ham selv